 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Intercooler |
Autor |
Wiadomość |
truespinmice
Mitsumaniak One of Austarion.com

Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-08-2006, 12:30 Intercooler
|
|
|
witam,
mam oto taki problem:
otóż w moim Starionie fabrycznie nie ma IC (zaczeli je wkładać rok później).
Mam okazje kupić IC fabryczny, ale niewiem czy to będzie dobre rozwiązanie , czy nie lepiej będzie się wstrzymać i zamówić robiony na zamówiene (obliczany,dopasowywany itp.).
Problem w tym , że fabryczny IC jest jakiś taki mały:
poza tym interesuje mnie też kolektor ssący. w wersjach bez IC (czyli u mnie) wygląda tak:
a tak wygląda w wersjach z IC:
czy kolektor ssący ma jakieś znaczenie pod tym względem??
I najważniejsze pytanie - czy jest sens instalowania IC??
nie chce z tego silnia krzesać 1000 koni, chciałbym tylko troche podnieść jego wydajność (bo w Starionach z IC moc była o 12 koni większa i wynosiła 180@6000rpm a moment 290@3500rpm, natomiast u mnie jest tak: 168@5500rpm oraz moment 245@3500rpm)
czy taki zabieg przyniesie jakieś korzyści?
aha i jeszcze jedno: przeczytałem wiele , ale nie znalazłem odpowiedzi:
czy jeżeli jest IC to możliwe , że silnik ma innego kompa niż ten bez IC ??
z góry dzieki za rady |
_________________ Starion Klub Polska
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-08-2006, 12:33
|
|
|
Ten na 3-cim zdjęciu wygląda na gaźnik a nie na wtrysk - może dlatego się różni.
Na dodatek nie jest tam wszystko podłączone - np. zawór PCV nie ma wężyka. |
|
|
|
 |
truespinmice
Mitsumaniak One of Austarion.com

Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-08-2006, 20:59
|
|
|
raczej to jest wtrysk , bo nazywa sie ECI (electronically controlled injection).
wiem tyle , że modele bez IC mają inny układ wtryskowy niż te z IC.
niewiem natomiast czy komp też.
i czy np. jak założe IC do swojego to czy będę musiał coś z kompem robić , bo raczej na 99% to map w kompie nie zmienie - nie te lata
jakieś pomysły,komentarze......? |
_________________ Starion Klub Polska
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-2006, 11:54
|
|
|
Zasada jest taka:
1. IC - zimniejsze powietrze do silnika - więcej tlenu
2. IC i rury - wieksza objętość dolotu - wiekszy LAG czyli opóźnienie w osiągnięciu pełnego ciśnienia doładowania.
Ja bym poszedł w fabryczny IC tyle że Twoja turbina jest chyba inna niż ta na zdjęciu z IC... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
truespinmice
Mitsumaniak One of Austarion.com

Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-08-2006, 12:04
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | tyle że Twoja turbina jest chyba inna niż ta na zdjęciu z IC... |
na zdjęciach widać , że "wylot" ma po przeciwnej stronie, ale niewiem czy może nie jest taka sama - np. przekręcona o 180 stopni - o ile to możliwe
natomiast co do jej nazwy i modelu to znam tylko tej z IC. Na temet mojej nie mam info więc nie moge porównać . |
_________________ Starion Klub Polska
 |
|
|
|
 |
|
|