Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] stuki w silniku.
Autor Wiadomość
gochna_2006
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2006, 08:21   

Hej. Jestem. Jeszcze nic nie wiem. Wieczorem jeszcze sie nie zabral za to a teraz nie odbiera telefonu.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-08-2006, 08:54   

Czy stuki są pojedyncze czy bardzo częste? Czy samochód przymulał po wymianie paska rozrządu? Jeżeli stuki bardzo częste to wydaje mi się że regulował zawory na gorącym silniku, ale według ustawień dla zimnego. Oni wszyscy używają Autodaty, a tam zdarzają się błędy zwłaszcza przy silniku 4G13. Mógł też źle napiąć rolkę napinacza, co mogłoby się zkończyć zgonem silnika, jeżeliby długo pojeździł w ten sposób . Jaki pasek zastosował? jaką rolkę napinacza?
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
gochna_2006
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2006, 09:53   

dodzwoniłam sie do goscia. powiedzial ze winna byla ŚRUBA KOŁA NA WALE. poluzowala sie.To mogłó być przyczyną stuków???????????????????????????
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-08-2006, 10:47   

tiaaa - pewnie, że mogła powodować takie hałasy; a w krótkim czasie nawet większe ;)
tylko jak się SAMA poluzowała, to znaczy, że była źle dokręcona - cholera, czy tylko ja używam klucza dynamometrycznego? - inni albo niedokręcą i są jaja jw. albo przywalą pneumatykiem tak, że potem się gwinty zrywa...

podsumowanie - nie płacisz nic, bo to była poprawa źle wykonanej pracy a nie naprawa
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-08-2006, 11:32   

gochna_2006 napisał/a:
dodzwoniłam sie do goscia. powiedzial ze winna byla ŚRUBA KOŁA NA WALE. poluzowala sie.To mogłó być przyczyną stuków???????????????????????????


czyli to samo co ja miałem.. tylko że na początku nie stukało, dopiero jak już się porządnie wyrobiło to zaczęło stukać (terkotać) no i oczywiście silnik mułowaty, nie chciał się kręcić w ogóle i doszukiwałem się tysiąca innych przyczyn, Gochna nasłuchuj teraz silnika jak pracuje czy te stuki nie powrócą, bo jeśli się wyrobiła końcówka wału to po kilkuset km może być to samo, a i sprawdź czy pasek rozrządu nie przeciął osłony :!:

Pozdrawiam i jak ktoś ma pomysł jak naprawić tą usterkę jak najtańszym kosztem bez wyjmowania wału to byłbym bardzo wdzięczny :wink: migomatem da się to naspawać ? ktoś mi podsunął też pomysł aby w kole pasowym "wyskrobać" trochę metalu i na to miejsce wbić tulejkę tak żeby była dopasowana do wyrobionej końcówki wału... zaznaczam że u mnie jest to nieźle wyrobione :? :(
Pozdrawiam :wink:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-08-2006, 11:41   

dać do tokarza, żeby wybrał na kole i dorobił tulejkę redukcyjną spasowaną zewnętrznie na + wciskasz ją na prasie i masz stan poprzedni. Oczywiście materiał odpowiedniej twardości.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-08-2006, 18:01   

hmm czyli to może zadziałać ? :wink: oki tak zrobię, ale nie rozumiem co oznacza

wichura1 napisał/a:
spasowaną zewnętrznie na +


:mrgreen:

THX za rade :!: :wink:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-08-2006, 14:50   

"spasowana na +" czyli parę setnych milimetra większa niż otwór, w który ją wciskasz. Wciśnięcie na prasie uniemożliwi ruszanie tulejki w otworze.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.