[CA1A 1.3] stuki w silniku. |
Autor |
Wiadomość |
gochna_2006 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2006, 08:21
|
|
|
Hej. Jestem. Jeszcze nic nie wiem. Wieczorem jeszcze sie nie zabral za to a teraz nie odbiera telefonu. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-08-2006, 08:54
|
|
|
Czy stuki są pojedyncze czy bardzo częste? Czy samochód przymulał po wymianie paska rozrządu? Jeżeli stuki bardzo częste to wydaje mi się że regulował zawory na gorącym silniku, ale według ustawień dla zimnego. Oni wszyscy używają Autodaty, a tam zdarzają się błędy zwłaszcza przy silniku 4G13. Mógł też źle napiąć rolkę napinacza, co mogłoby się zkończyć zgonem silnika, jeżeliby długo pojeździł w ten sposób . Jaki pasek zastosował? jaką rolkę napinacza? |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
gochna_2006 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2006, 09:53
|
|
|
dodzwoniłam sie do goscia. powiedzial ze winna byla ŚRUBA KOŁA NA WALE. poluzowala sie.To mogłó być przyczyną stuków??????????????????????????? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-08-2006, 10:47
|
|
|
tiaaa - pewnie, że mogła powodować takie hałasy; a w krótkim czasie nawet większe
tylko jak się SAMA poluzowała, to znaczy, że była źle dokręcona - cholera, czy tylko ja używam klucza dynamometrycznego? - inni albo niedokręcą i są jaja jw. albo przywalą pneumatykiem tak, że potem się gwinty zrywa...
podsumowanie - nie płacisz nic, bo to była poprawa źle wykonanej pracy a nie naprawa |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-08-2006, 11:32
|
|
|
gochna_2006 napisał/a: | dodzwoniłam sie do goscia. powiedzial ze winna byla ŚRUBA KOŁA NA WALE. poluzowala sie.To mogłó być przyczyną stuków??????????????????????????? |
czyli to samo co ja miałem.. tylko że na początku nie stukało, dopiero jak już się porządnie wyrobiło to zaczęło stukać (terkotać) no i oczywiście silnik mułowaty, nie chciał się kręcić w ogóle i doszukiwałem się tysiąca innych przyczyn, Gochna nasłuchuj teraz silnika jak pracuje czy te stuki nie powrócą, bo jeśli się wyrobiła końcówka wału to po kilkuset km może być to samo, a i sprawdź czy pasek rozrządu nie przeciął osłony
Pozdrawiam i jak ktoś ma pomysł jak naprawić tą usterkę jak najtańszym kosztem bez wyjmowania wału to byłbym bardzo wdzięczny migomatem da się to naspawać ? ktoś mi podsunął też pomysł aby w kole pasowym "wyskrobać" trochę metalu i na to miejsce wbić tulejkę tak żeby była dopasowana do wyrobionej końcówki wału... zaznaczam że u mnie jest to nieźle wyrobione
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-08-2006, 11:41
|
|
|
dać do tokarza, żeby wybrał na kole i dorobił tulejkę redukcyjną spasowaną zewnętrznie na + wciskasz ją na prasie i masz stan poprzedni. Oczywiście materiał odpowiedniej twardości. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-08-2006, 18:01
|
|
|
hmm czyli to może zadziałać ? oki tak zrobię, ale nie rozumiem co oznacza
wichura1 napisał/a: | spasowaną zewnętrznie na + |
THX za rade |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
|