[EA6A/W 2.0TD] Sposób na wyciszenie Galanta |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-11-2009, 21:27
|
|
|
W takim duzym czarnym pudle pod macha, nad skrzynia, pomiedzy silnikiem i kielichem nadkola lewego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-11-2009, 09:23
|
|
|
M_A_V, a możesz napisać czy jest głośny podczas jazdy tylko, czy na postoju również? Możesz dokładniej opisać to wycie? Ogólnie zakres obrotów w którym Twój silnik jest głośny nie jest typowy i możliwe że to jakieś łożysko. Wydech może wydawać metaliczny dźwięk, "pierdzieć" ale nie wyć. |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 17-11-2009, 10:51
|
|
|
to dzieje się podczas jazdy na postoju cichutko , to wycie to jest takie jakbym miał ucięty wydech zaraz za tłumikiem środkowym , może nie aż tak głośne ale odgłos jest porównywalny i oczywiście znika przy wyższych obrotach a na 5 biegu prawie w ogóle go nie ma najbardziej daje sie we znaki na biegach 1-3
tak samo z tym metalicznym dźwiękiem powstaje tylko na 1 biegu podczas ruszania gdy silnik ma największe obciążenie |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-11-2009, 11:10
|
|
|
M_A_V, ja bym się skłaniał ku skrzyni biegów bo to co opisujesz wskazuje właśnie na ten element. Wydech odpada, bo na postoju też dawałby się we znaki. A łożyska skrzyni objawiają się głównie na pierwszych 3 biegach, dźwięk nasila się po dodaniu gazu, cichnie podczas jednostajnej jazdy i zwiększa gdy hamujesz silnikiem. |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 17-11-2009, 14:46
|
|
|
nie no tylko nie skrzynia biegów ! Owczar a konkretnie opłaca się remontować skrzynie czy lepiej od razu szukać jakiejś używki ? bo na nową raczej mnie nie stać ... |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 17-11-2009, 19:39
|
|
|
koszt mnie przeraża coś czuje że będe się przesiadał na benzynę bo z modelu nie zrezygnuje na pewno tylko chciałbym zapytać czy tylko TD mają taką upierdliwą skrzynie biegów czy pozostałe modele też ? a jak wygląda sprawa z automatami ? |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 17-11-2009, 20:45
|
|
|
czyli z linka owczara wnioskuje ze ogólnie manuale w galach nie należą do najbardziej udanych ich awaryjność jest wysoko uzależniona od eksploatacji użytkownika (przypuszczam że moja została zaniedbana przez poprzedniego właściciela) zatem wybieram się do mechanika na diagnozę skrzyni mam nadzieje że koszt naprawy mnie nie zrujnuje ..
[ Dodano: 20-11-2009, 16:06 ]
byłem u znajomego mechanika (doświadczony nie jakiś tam felek samoznajek) i wycenił mi wymianę łożysk w skrzyni biegów na ok 500 zł + cena za łożyska też ok 500 zł !! więc trochę się przeraziłem ... czy ma ktoś może jakieś doświadczenia z wymianą łożysk ile kosztowała robocizna oraz same części ? a może ktoś się orientuje gdzie można dostać tanio takie łożyska w okolicach poznania lub w necie ? |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-11-2009, 17:43
|
|
|
Łożyska u Japaneze po około 100zł na wałek sprzęgłowy. Jest tam 2 łożyska. Ja kupowałem dodatkowo oporowe oraz uszczelniacze półosi oraz wałka sprzęgłowego.
Robocizna różnie. Ja robiłem sam. W okolicach Wrocławia chłopaki płacili 1200zł za naprawę ( w tym części) łącznie z synchro 2 biegu. |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 20-11-2009, 19:16
|
|
|
mi mechanik powiedział że w mojej skrzyni jest co najmniej 5 łożysk .. czy będe musiał wszystkie wymieniać czy też wystarczy stwierdzić które podlegają już wymianie ? synchronizatory mam wpożo biegi chodzą gładziutko , czasami 3 zgrzytnie ale to baaardzo rzadko no i 1 wchodzi my dopiero ja zatrzymam auto ale nie przeszkadza mi to |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-11-2009, 19:33
|
|
|
Przeważnie padają te na wałku sprzęgłowym. Ja wymieniłem tylko te. Na wałku zdawczym były ok. Pamiętaj aby wymieniać parami. Tj jeśli wymieniasz jedno na wałku to drugie także. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-2009, 18:27
|
|
|
M_A_V napisał/a: | mi mechanik powiedział że w mojej skrzyni jest co najmniej 5 łożysk |
ło jej.... a skąd tam niby nieparzysta ich liczba??? - przecież każdy wałek ma zawsze 2 końcowe łożyska, więc jak w tej skrzyni są 2 wałki i mech. różnicowy, to łożysk jest dokładnie 6
prócz tego są łożyska igiełkowe pod zębatkami od biegów, ale tych się raczej nie wymienia
u siebie wymieniałem tylko łożysko kulkowe - a że na wałku sprzęgłowym mam tylko jedno takie, to tylko jedno zmieniałem i efekt uzyskałem (czytaj: usunąłem hałas ze skrzyni) |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 23-11-2009, 08:26
|
|
|
czyli gdybym wymienił tylko te na wałku sprzęgłowym tak jak Owczar to zrobił to koszt by się oscylował w granicach 600 w tym robocizna mechanika czyli do przełknięcia |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2009, 09:40
|
|
|
M_A_V, uszkodzone łożysko zlokalizujesz łatwo, bo je zwyczajnie da się wyczuć!
nie zawsze trzeba wymieniać wszystkie |
|
|
|
 |
|