Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o różnice pomiędzy modelami 2009 i 2010
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-11-2009, 09:23   

jakieś philipsy extrime kosztują jakieś 100zł a palą się co parę miesięcy (żarówki które lepiej świecą mają krótszą żywotność)... Jak robiłem włącznik to zrobiłem do porządku tak jak sobie to zaplanowałem. Mam jeszcze dołożyć żeby się wyłączyły po 5-10 sec od zaciągnięcia ręcznego ale na razie brak chęci, czasu itd.

Można też by wykorzystać drogowe i więcej obniżyć napięcie. Ale z tym więcej zabawy jest i przydały by się dzielone żarówki tak jak w nowym CY (ja mam H4).
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 20-11-2009, 09:37   

krzychu napisał/a:
Można też by wykorzystać drogowe i więcej obniżyć napięcie. Ale z tym więcej zabawy jest i przydały by się dzielone żarówki tak jak w nowym CY (ja mam H4).


To akurat dobrze, bo z włókien "drogowych" i tak rzadziej korzystasz, a musisz je wymienić z całą żarówką, więc się marnują :P . Poza tym nawet jak Ci padnie włókno drogowych, to i tak możesz (bez większej utraty komfortu i bezpieczeństwa) jakiś czas jeździć, a i policja się raczej nie czepi (bo nie zauważy :) ), tylko z "dziennych" musiałbyś się przerzucić na mijania.

BTW: gdzie kupić te magiczne żarówki do CY?
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-11-2009, 09:49   

krzychu napisał/a:
Jak robiłem włącznik to zrobiłem do porządku tak jak sobie to zaplanowałem. Mam jeszcze dołożyć żeby się wyłączyły po 5-10 sec od zaciągnięcia ręcznego ale na razie brak chęci, czasu itd.

Oryginalnie jest to zrobione tak że dzienne włączają się po załączeniu silnika (prawdopodobnie reagują na na poziom napięcia) i po spuszczeniu ręcznego. Zgaszenie dziennych jest możliwe tylko poprzez wyłączenie silnika, ręczny nic nie daje.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-11-2009, 10:28   

mkrawcz1 napisał/a:
To akurat dobrze, bo z włókien "drogowych" i tak rzadziej korzystasz, a musisz je wymienić z całą żarówką, więc się marnują :P .


No tak ale tam trzeba więcej obniżyć napięcie żeby nie oślepiać innych a przy większym obniżeniu może dochodzić do zanikania zjawiska halogenowego i żarówka pokrywa się nalotem. Trzeba by wypróbować i jeszcze pozostaje aspekt legalności takiej instalacji (przy mijania nikt nie ma za bardzo o co się czepiać przy drogowych to już zasadność jest).

mkrawcz1 napisał/a:
BTW: gdzie kupić te magiczne żarówki do CY?


W CY macie rozdzielone mijania od drogowych? Czy coś pomieszałem?

[ Dodano: 20-11-2009, 10:30 ]
jaca71 napisał/a:

Oryginalnie jest to zrobione tak że dzienne włączają się po załączeniu silnika (prawdopodobnie reagują na na poziom napięcia) i po spuszczeniu ręcznego. Zgaszenie dziennych jest możliwe tylko poprzez wyłączenie silnika, ręczny nic nie daje.


Wiem to by był mój improvement, a co do zapalania jeśli to robi elektronika samochodu to za pewne jest to powiązane z czujnikiem ładowania (który i tak gasi kontrolkę na zegarach). U mnie wykrywa około 13,5V wtedy odpala dzienne które zgasną dopiero po odcięciu prądu (jak zgaśnie silnik dalej świecą).
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 20-11-2009, 10:57   

krzychu napisał/a:
No tak ale tam trzeba więcej obniżyć napięcie żeby nie oślepiać innych a przy większym obniżeniu może dochodzić do zanikania zjawiska halogenowego i żarówka pokrywa się nalotem. Trzeba by wypróbować i jeszcze pozostaje aspekt legalności takiej instalacji (przy mijania nikt nie ma za bardzo o co się czepiać przy drogowych to już zasadność jest).


Kwestia zgodności z przepisami (wysokość montażu, minimalna powierzchnia święcąca, strumień świetlny czy cośtam :-)


krzychu napisał/a:
W CY macie rozdzielone mijania od drogowych? Czy coś pomieszałem?


Tak (oprócz Instyle - xenony), ale żarówki halogenowe są takie magiczne, ze szczelnym złączem kątowym.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-11-2009, 11:02   

mkrawcz1 napisał/a:

Kwestia zgodności z przepisami (wysokość montażu, minimalna powierzchnia święcąca, strumień świetlny czy cośtam :-)


To tylko połowa prawdy. W takim wypadku należy takie światła kwalifikować jako światła do jazdy dziennej a te oprócz tego co piszesz muszą mieć (Policję tylko to interesuje) wybite na oprawce "RL" (czyli homologację DRL).

A moje działają jak zwykłe mijania.
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 20-11-2009, 11:15   

krzychu napisał/a:
mkrawcz1 napisał/a:

Kwestia zgodności z przepisami (wysokość montażu, minimalna powierzchnia święcąca, strumień świetlny czy cośtam :-)


To tylko połowa prawdy. W takim wypadku należy takie światła kwalifikować jako światła do jazdy dziennej a te oprócz tego co piszesz muszą mieć (Policję tylko to interesuje) wybite na oprawce "RL" (czyli homologację DRL).

A moje działają jak zwykłe mijania.


Chyba niekoniecznie...

http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej

Cytat:

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-11-2009, 11:40   

Nie wiem o co Ci chodzi jest napisane wyraźnie


Cytat:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:


Pogrubiony fragment.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-11-2009, 11:42   

krzychu napisał/a:
Nie wiem o co Ci chodzi jest napisane wyraźnie


Cytat:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:


Pogrubiony fragment.

Chodzi chyba o to że na światłach dziennych w przeciwieństwie do halogenów przeciwmgłowych musi być wybite RL. Na światłach mijania czy tez drogowych tego znaku być nie musi.
 
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 20-11-2009, 12:08   

krzychu napisał/a:
Nie wiem o co Ci chodzi jest napisane wyraźnie


Cytat:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:


Pogrubiony fragment.


Ale idąc do źródła :-) , czyli w "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" nie ma ani słowa o "RL" :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.