[CAxA] Parowanie szyb |
Autor |
Wiadomość |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 22:38
|
|
|
A zawsze najlepiej jest zacząć od przewietrzenia Miśka - w ciepły dzień powyciągać wszystkie dywaniki, pootwierać wszystkie drzwi i klapy i pozostawić na kilka godzin na słoneczku |
|
|
|
 |
Mylu
Forumowicz
Auto: Colt CAO 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: 11-09-2009, 19:07 Parowanie szyb problem;/
|
|
|
Panowie strasznie mnie to irytuje kiedy rano wracam z pracy o 6 mam zaparowane szyby ale na zewnątrz szyba byla odtłuszczana itd. kiedy jade to jeszcze gorzej zaczyna parowac nie wiem czy to jakas wada czy cos macie jakies propozycje?nie chce mi sie stac jakies 15-20 min az wszystko odparuje,a i dodam ze w srodku szyby nie sa wogole zaparowane |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 11-09-2009, 20:38
|
|
|
Mylu włącz wycieraczki i szyba będzie czysta .A na poważnie jeśli samochód stoi na powietrzu przez noc to szyby zaparują .Możesz na przednią szybę założyć stary koc lub inny materiał . Rano ściągasz ,wrzucasz do bagażnika i masz czystą szybę .Nadmuch na przednią szybę na pełny gaz. |
|
|
|
 |
Mylu
Forumowicz
Auto: Colt CAO 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: 13-09-2009, 16:23
|
|
|
no tak to proste ze wycieraczki ale to nie pomaga bo odrazu paruja znowu |
|
|
|
 |
zając
Forumowicz zajac
Auto: milsubishi colt
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 34 Skąd: zamość
|
Wysłany: 13-09-2009, 17:22
|
|
|
albo w srodku jest troche wilgotno... moze mokre wycieraczki pod nogi.. woda bedzie parowala i sie robi problem z szybami |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 13-09-2009, 19:15
|
|
|
Już były opisywane patenty na forum. I sam testowałem w Lancerze gdzie też trochę za bardzo mi parowały. Wsadz szeroką/długą miskę z kocim żwirkiem. Ew. polecam trzymać pod siedzeniem pasażera w tej szufladce jeśli masz.
Koci żwirek=pochałaniacz wigoci. A że kosztuje 5zł w tesco to chyba nie szkodzi spróbować |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 13-09-2009, 20:53
|
|
|
Poza tym jest takie coś jak antyfog - specyficzne ustawienie nadmuchu powodujące szybkie odparowanie (nie tak jak przy klimie ale daje radę. Jak dorwę się do książki obsługi to napiszę dokładnie o co kaman.
Poza tym, temat już był wałkowany
Sklejam go razem i proszę o kontynuację. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 14-09-2009, 16:44
|
|
|
Poniżej podaję ustawienie nawiewu dla odmrażania/odparowania zaparowanych szyb.
 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
gulon [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2009, 21:27
|
|
|
a jaki obieg dajecie? Otwarty czy zamknięty żeby było wydajniej? |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 20-11-2009, 21:48
|
|
|
Przy zamkniętym obiegu szyby parują podczas normalnej jazdy. Polecam zawsze trzymać otwarty, szczególnie podczas "odparowywania". |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2009, 14:49
|
|
|
Przy odparowaniu szyb tylko i wylacznie obieg otwarty no i najlepiej wlaczona klima jak jest |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Matejo
Mitsumaniak Mateusz

Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 317 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 06-12-2009, 21:12
|
|
|
witam ja też mam problem z zaparowanymi szybami,
już szlak mnie trafia, stosowałem anty fog ( efek tylko kilka dni - poniżej tygodnia),
żwirek wogóle sie nie sprawdza,
Nawet mam zaklejone szczeliny w tylnych swiatłłach
którędy najczęściej dostaje sie woda do bagażnika.
Dziś jechałem jak co tydzień trasa 55km
i ciągle zaparowane szyby dmuchawa non stop na szyby i 2-3 bieg włączony.
przednia szyba odparowana do połowy i co chwile musiałem przecierać szmatką,
a o bocznych już nie wspomne prawie lusterek nie widziałem.
Powiem jeszcze że na trasie ciągle mokro ale bez wody na drodze i bez deszczu.
Co może być przyczyną tego parowania
POMOCY |
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 |
|
|
|
 |
macieekg
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 377 Skąd: Głosków k. Piaseczna
|
Wysłany: 06-12-2009, 21:24
|
|
|
Sprawdź czy nie masz włączonego obiegu zamkniętego.
MI też kiedyś strasznie parowało i nie wiedziałem co jest, a to dzień wcześniej jechałem koło pola kapusty to zamknąłem i już zapomniałem otworzyć obiegu. |
_________________ Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 06-12-2009, 22:59
|
|
|
Matejo, przeczytaj wycinek z instrukcji obsługi, którą wkleiłem wyżej. Jesli przy takich ustawieniach jest dalej coś nie tego to trzeba sprawdzić nagrzewnice i układ chłodzenia silnika, który może być przytkany. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Matejo
Mitsumaniak Mateusz

Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 317 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 07-12-2009, 12:04
|
|
|
dziś sprawdziłem według instrukcji którą podałeś
i jak narazie ok ale może też dlatego że dużo cieplej dziś na dworze.
Zoacze jeszcze jak to edzie jak znów sie ochłodzi
Pozdrówka |
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 |
|
|
|
 |
|