Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
brak 4 biegu
Autor Wiadomość
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2009, 00:13   

masz racje Łukasz, ale jakby to nawet mialo pomoc tylko na miesiac to dobre i to,
mechanicy ktorych znam nie zajmuja sie automatami, a co za tym idzie nie maja o tym za duzego pojecia, wiec wole im nie dawac tego do roboty, bo Bog wie jak to by sie moglo skonczyc, a jak sam mowiles fachowiec kosztuje... a na dzien dzisiejszy nie stac mnie na niego..:(

[ Dodano: 17-11-2009, 00:18 ]
a i co do slizgania to slizgnelo sie tylko raz, pozniej dalej moglem jechac z wlaczonym OD, ale tylko na trójce
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-11-2009, 00:48   

To na razie proponuje po prostu jazdę na 3 biegach. Najsensowniejszym wyjściem będzie wymiana skrzyni albo przejażdżka do kogoś kto ma jakieś pojęcie o tych skrzyniach (kogoś z forum).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 21-11-2009, 15:11   

Do Kosiora masz chyba najbliżej - około 240 km, nie wiem tylko czy Kosior w automatach też siedzi.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2009, 14:28   

okej dziekuje za porady, cos postaram sie wymyslic:) na poczatek wymienie olej i filtr, zobacze czy cos zmieni,
a teraz takie pytanie: w temacie o wymianie oleju w asb w Sigmie przeczytałem że zaleca się również czyszczenie magnesow... gdzie te magnesy sie znajduja i czy ciezko sie do nich dostac?
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2009, 17:55   

Witam
Nie czytałem wszystkich postów, ale magnesy masz na dnie miski i wyłapują one jakiekolwiek drobinki metalu aby nie trafiły ponownie do obiegu, jak zdejmiesz miskę skrzyni po uprzednim spuszczeniu oleju to musisz wszystko ładnie wyczyścić a to co zobaczysz u góry to jest filtr który jest również smokiem pompy oleje.Olej ja użyłem HIPOL ATF II który jest odpowiednikiem klasy dexron a cenę ma niewspółmiernie niższą od castrola czy mobila jeżdżę na nim już 3ci rok i jest ok. (7,5L) Przy zakładaniu użyj silikonu do uszczelki bo potem będzie Ci olej rosił miskę no i co oczywiste trzeba wszystko dokładnie wyczyścić.Olej zalewasz przez rurkę gdzie znajduje się wskaźnik poziomu.
Używaj czasem opcji "szukaj" te tematy były już przerabiane i nieraz nie chce się pisać któryś raz tego samego.
Pozdrawiam
 
 
Tomek210 
Forumowicz

Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 109
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-11-2009, 22:06   

Do Citroena też lałem Hipol i nawet działał. Jednak teraz już nie oszczędzam - polecany trójmiejski automaciarz twierdzi, że Hipol nie trzyma parametrów w wysokich temperaturach i duża część naprawianych u niego automatów właśnie na Hipolu jeździła...
_________________
Sigma 24V'96r
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-11-2009, 00:11   

W sigmie jest przecież chłodnica oleju. To nie jest amerykański samochód projektowany do toczenia sie max 75 mil/h po autostradzie - zdarzało się ze nie montowano chłodnicy bo po co (chociażby opisywany kiedyś ford taurs 2.5 z licznikiem do 85 mph).
Sam mam hipola i nie uważam że to jest swietny olej ale nie przesadzajmy. Moja skrzynia odpukać 35 tysięcy zrobiła na hipolu i odpukac po raz 2 nie zauważyłem niepokojących objawów. Przy wymianie będe co prawda celował prawdopodobnie w Valvoline Maxlife ATF ale póki co hipol dawał radę. Być może odwołam lub sprostuje te słowa jak zaleje maxlifem.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2009, 16:04   

pol165256 jesli wymieniałeś tarcze od czwartego biegu bez dyskusji powinieneś wymienić filtr i olej bo resztki z wcześniejszych zużytych tarcz są w oleju,olej zimny masz bieg rozgrzany czyli żadszy biegu brak moje zdanie jakiś oring słabo trzyma.Wymień olej filtr i oring na OD i korzystaj z jazdy na 4 pozdrowionka
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-12-2009, 16:43   

Witam.A czy podczas wymiany zmieniłeś tarczki i przekładki,czy sprawdziłeś luz i pracę tłoczka bo możesz wszystko spalić.W razie potrzeby służę pomocą.Mój numer 509-782-102.pozdrawiam
 
 
 
krzysiek65 
Forumowicz


Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 59
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 06-01-2011, 22:01   

Problem mam ten sam co kolega cajmer i wymiwna tarczek nie pomogła. jeżdzę już z rok bez 4ki . Jest jeszcze jeden problem. Pierwsze około 700m jedzie tylko na jedynce przy czym nawet przy podkręceniu obrotów do 4ooo i puszczeniu gazu nie ma efektu chamowania skrzynią . I co wy na to?
_________________
-------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 06-01-2011, 22:05   

komputer skrzyni... albo cos mocno narobione w instalacji...
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-01-2011, 23:20   

A czy sprawdzałeś czy komputer nie wykazuje błędów?
Bo takie zachowanie to 1) albo problem z czujnikami prędkosci 2) problem z 2gim biegiem i wtedy komputer przeskakuje z 1go do 3ki ciągnąc na 1ce dłużej. W obu wypadkach powinny być błędy...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-01-2011, 12:57   

A czy w tych skrzyniach macie tempomaty ?bo może komp padł i dlatego takie cyrki
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-01-2011, 13:07   

Slaw napisał/a:
A czy w tych skrzyniach macie tempomaty ?bo może komp padł i dlatego takie cyrki


Trafna uwaga, ale uszkodzenie kompa tempomatu da taki efekt jakby wyłączony był przełącznik OD. Przez komputer tempomatu idzie tylko ten 1 sygnał (+12 które pozwala na włączenie komputerowi 4-go biegu)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-01-2011, 13:37   

Głowy nie dam ale podejrzewam,że tak będzie.iem,że jak nie ma tempomatu to kostka ma mostki,wyjmujesz je i czwórki też nie ma
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.