 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
misiu nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-11-2009, 13:04 misiu nie odpala
|
|
|
Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i wiem, że temat był już wałkowany wiele razy. Ale mimo wszelkich porad, nie daję rady uruchomić silnika. Do tej pory zostały wymienione świece, kable, aparat zapłonowy był w Yakuza w Toruniu - sprawny, iskra jest, silnik krokowy sprawny,wtryski podają benzynę. Proszę o jakieś sugestie, co jeszcze można zrobić.
Dodam,że auto jest zagazowane, może tu leży problem. Latem odpalał, przyszła jesień, wilgoć, niższa temp. i kicha.
Zgóry dzięki za jakieś sugestie |
|
|
|
 |
wronezz
Nowy Forumowicz Miśki górą
Auto: Mitsubishi Lancer Kombi 93/97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-11-2009, 21:21
|
|
|
Witam,sprawdż czy niema przebicia na kopułce zobacz czy nie jest zaśniedziała być może to pomoże pzdro |
_________________ Miałem koszmar!Śniło mi się że żyje! |
|
|
|
 |
vonja
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,6/16V Kombi+gaz.sekwe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Opole
|
Wysłany: 20-11-2009, 20:15
|
|
|
Witam kolegów
Mam podobny problem z tym że mój "Lancelot" 1,6 GLXi, 1994r, benzyna+ gaz sekwencyjny nagle "umarł" (nomen omen w drodze na groby we Wszstkich Swiętych). Wiązałem to z przejazdem kolejowym za którym to się dokładnie stało - sądziłem że wstrząsy na nim i coś się rozłączyło. Z uwagi że pracuję w firmie zajmującą się w Opolu elektroniką/elektryką samochodową to wspólnymi siłami przetrzepliśmy całą elektrykę: przekaźniki, styki, złacza, bezpieczniki....... wymieniłem moduł zapłonowy (regenerowany z Yakuza), kondensatory elektrolityczne w ECU, sam ecu pracuje nawet krzyczy błedy "23 i ""35" ale wyczytałiśmy że to nie związane z silnikiem. Suma sumarum : Iskra jest, paliwo pompka porządnie pompuje, wtryskiwacze pracują, świece w bardzo dobrym stanie ()nawet suszone bo z czasem zalane przez paliwo, przewody WN bez przebicia, podmieniana kopułka, akumulator silny kręci jak zwariowany....i nic nawet nie chce na 0,5sek zapalić.
Czy ktoś ma jakieś sugestie? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 20-11-2009, 22:13
|
|
|
vonja, sprawdzałes pasek rozrzadu...??? Masz imobilajzer? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
vonja
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,6/16V Kombi+gaz.sekwe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Opole
|
Wysłany: 20-11-2009, 22:32
|
|
|
rosomak1983- prawdę mówiąc nie sprawdzałem paska - lecz wydaje mi się że gdyby szczeli pasek to niemały łomot by temu toważyszył, myślisz że mógł przeskoczyć pasek? Odpowiadając co do IMMOBILIZERA - tak mam immo ale on zachowuje się poprawnie. Zastanawia mnie ten kod błędu =23= czujnik najniższego położenia tłoku 1 (w wolnym tłumaczeniu) = ten czujnik ściśle związany jest z modułem zapłonu J862 a moduł ten mam nowy/regenerowany - |
|
|
|
 |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-11-2009, 23:41
|
|
|
Vonja - może kolega rosomak1983 ma rację.Wiadomo jakie są niektóre przejazdy kolejowe, można zawieche urwać, mógł pasek przeskoczyć. Niestety, nie wiem jak to sprawdzić.
Mamy ten sam problem, wszystko niby ok, a misiek nie pali. Tylko, że u mnie problem nie pojawił się nagle, a można by powiedzieć, że narastał. Odpalał,ale zimny nie trzymał obrotów (cały czas noga na gazie) aż się nagrzał, póżniej już gasł nawet rozgrzany, aż przyszedł dzień jesienny i nie odpalił w ogóle. |
|
|
|
 |
vonja
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,6/16V Kombi+gaz.sekwe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Opole
|
Wysłany: 21-11-2009, 13:06
|
|
|
Zachodze w głowe czy: teoretycznie kompletnie uszkodzony przepływomierz może być przyczyną że auto wogóle nie odpala? Ma ktos z kolegów w tej materii praktyczne doświadczenie? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 21-11-2009, 14:15
|
|
|
vonja, sprawdz pasek to minutka. Od razu sprawdz czy nie przeskoczyl czyli sprawdz czy znaki graja.
vonja napisał/a: | teoretycznie kompletnie uszkodzony przepływomierz może być przyczyną że auto wogóle nie odpala? Ma ktos z kolegów w tej materii praktyczne doświadczenie? | ]
chyba nie. Jak jeżdzilem na próbe z odłaczana wtyczka przepływonierza jeżdził w miare normalnie ale lubiał sobie czasem zgasnać.
krzaqqu, w twoim przypadku sprawdz najpierw zapłon czy jest iskra. Moze świece?
Przeplywomierz to raczej nie jest. Ja bym stawiał albo na aparat albo na swiece....
albo na komputer... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
wyderka
Mitsumaniak

Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL
|
Wysłany: 21-11-2009, 19:18
|
|
|
spróbuj zrobić reset ecu może pomorze i sprawdź ten pasek |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 23-11-2009, 10:17
|
|
|
vonja, jak w/w posprawdzasz i będzie ok to...
...
vonja napisał/a: | + gaz sekwencyjny | ...
Jaki masz sterownik
Obstawiam, że padł (lub coś nie łączy) i tutaj masz przyczynę.
Musiałbyś zdjąć wtyczkę i zmasować piny żeby móc odpalić na Pb. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
vonja
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,6/16V Kombi+gaz.sekwe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23-11-2009, 10:59
|
|
|
sterownik to STAG-200-4 , raczej wykluczam gaz bo wykręcałem świece , kręciłem rozrusznikiem i gazu nie bylo czuć a przeciwnie zapach benzyny. POza tym nie mam możliwośc w tym sterowniku gazu ustawić by zapalal na gazie . ZAWSZe, ZAWSZE pali na benzynie, dopiero po osiągnięciu 25oC samoczynnie (po chwili)przełacza się na gaz. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 23-11-2009, 12:22
|
|
|
vonja, nie zrozumiałeś mnie. Wiem jak działa sekwencja w Stagu.
W skrocie: jak odłączysz centralkę gazu to myślisz, że odpalisz na benzynie i będziesz mógł jeździć Podpowiem, że niestety nie odpalisz silnika...tak jak teraz.
vonja napisał/a: | dopiero po osiągnięciu 25oC samoczynnie |
proponuję ustawić 30°C, szczególnie teraz.
vonja napisał/a: | POza tym nie mam możliwośc w tym sterowniku gazu ustawić by zapalal na gazie |
A jaki masz wskaźnik poziomu gazu
Bo na 99% obstawiam, że masz taką możliwość. Problemem mogą być jedynie niskie temperatury przy założeniu że instalacja lpg jest ok. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-11-2009, 14:51
|
|
|
rosomak1983, iskra jest, nowe świeczki i kable, moduł zapłonowy sprawdzany w Yakuza, dają gwarancje że dobry, benzyna jest, wtryski podają, komputer nie wyświetla żadnych błędów, kontrolka gaśnie normalnie, pasek rozrządu raczej nie przeskoczył, zgasł by od razu. Już nie mam pomysłów, co mu może dolegać.
Może faktycznie coś jest nie tak z kompem albo z aparatem. Pisałem do Bartka z forum w sprawie sprawdzenia kompa, ale zero odzewu. Może ktoś inny może sprawdzić, czy komp jest sprawny? |
|
|
|
 |
|
|