Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] mój Colt się kończy
Autor Wiadomość
sufit
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2006, 16:38   [CA1A 1.3] mój Colt się kończy

Witam. Mój Colcik bieże olej.Sprawdzałem kompresje na cylindrach- niby OK-1,3,4 ;prawie 12, na drugin; ponad 10.jednak jeden mechanik powiedział mi że mimo wszystko gładziei pierścienie mogą być zużyte a nagar i olej uszczelniają.Chciałem się dowiedzieć jak w silnikach 4G13 12V przewiduje się remont. Czy tuleje cylindrów są wprasowywane?i jeśli najpierw sprubował bym zmienić uszczelniacze popychaczy, czy trzeba w tych silnikach sciągać głowicę? proszę o radę

[ Dodano: 17-08-2006, 16:52 ]
jak dobrze sprawdzić szczelność cylindrów :?: Jaka jest norma spalania oleju w coltach :?: Pomóżcie
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-10-2007, 00:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2006, 17:41   

Z tego co wiem to do sprawdzenia musisz miec przyrzad(wnioskuje ze masz jezeli masz juz pomierzone) Najlepiej sprawdzac cisnienie na zimnym i goracym silniku i porownac. Ew mozesz zrobic "probe olejowa" jezeli wyjdzie duza roznica to pierscienie do kitu.
Oleju moze brac ci nawet do okolo 1/15kkm z tego co wyczytalem. Nie napisales ile oleju bierze tobie!
Co do wymiany uszczelniaczy. Nie sa to uszczelniacze popychaczy tylko trzonkow zaworowych :) Sa 2 sposoby na wymiane bez sciagania glowicy;
1.Sposob z podpieraniem zaworow tlokami.(tlok na ktorym wymieniasz ustawiasz na samej gorze i o niego zapiera sie zawor)
2. Sposob ze sprezarka. Czyli wkrecasz krociec w otwor po swiecy do ktorego podlaczasz sprezarke (mozna zrobic ze starej swiecy). Cisnienie trzyma zawor w gorze.
Oczywiscie do obu opcji potrzebujesz special toola do sciagania sprezyn. Trzeba tez uwazac w przypadku opcji 1 zeby nie pokrzywic zaworow! Pzdr
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2006, 20:11   

Napewno nie masz zużytych gładzi cylindrów. Nie w Mitsubishi. Ja w moim 16-letnim Colcie wymieniłem pierścienie po przebiegu 250 000 km (w tym 80 000 na LPG) i gładzie cylindrów nie nosiły absolutnie żadnych śladów zużycia. Nie było nawet minimalnego progu u góry. Po wymianie pierścieni przez 1000 km palił trochę oleju, teraz nie spala nic. Więc kup komplet dobrych pierścieni (np. Goetze ok. 200 pln, byle nie z JC) i śmigasz dalej :D .
Pytałeś o tuleje-są wprasowywane w blok silnika.
Jaki masz przebieg?
Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworów są do wymiany.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2006, 20:38   

A kompresja ok 12 jest ok. Na tym jednym może być albo przez patologię z pierścieniami, albo coś nie halo z uszczelką głowicy, albo źle wyregulowane zawory.

Sposób z podparciem zaworu ciśnieniem jest praktyczniejszy - ciśnienie naprawdę wypycha zawór (jak zapniesz bieg, to auto odjedzie - taka siła) i masz zawór tak wypchany, że nie ma problemu z nabiciem uszczelniacza (chodzi o głębokość). Ale ważne jest też sprawdzenie luzu na prowadnicy, bo może dalej olej puszczać.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2006, 21:40   Re: mój Colt się kończy

sufit napisał/a:
jednak jeden mechanik powiedział mi że mimo wszystko gładziei pierścienie mogą być zużyte a nagar i olej uszczelniają.Chciałem się dowiedzieć jak w silnikach 4G13 12V przewiduje się remont.
Zobacz jak wyglądają gładzie i tłoki w 11-letnim, katowanym (przez poprzedniego właściciela) Colcie. Zadbane (okresowe wymiany oleju, brak katowania na zimnym silniku) silniki robią spokojnie 200-300.000 do remontu.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2006, 23:04   Re: mój Colt się kończy

gregorbu napisał/a:
Zobacz

Jestem pod wielkim wrażeniem. Muszę wymienić tylne amortyzatory i zastanawiam się czy warto :D
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2006, 23:10   

Niech najpierw napisze ile mu tego oleju bierze...Zaraz sie okaze ze jakies 0.5 na 10000 i po co tu sie produkowac ciagle o tym samym ;)
 
 
sufit
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2006, 00:21   

Dziękuję za odpowiedż. Autko kupiłem niedawno. Przez pierwsze 2000km nie zauważyłem ubytków.Potem zaczęło ubywać. Teraz jest 5000 i bierze około setki na 100 km. Podejrzewam że poprzedni właściciele dolali autodoktorka. Silnik suchy.Przy wysokich obrotach spaliny nabierają niebieskiego odcienia. Kompresję sprawdzałem na ciepłym silniku ciśnieniomierzem wciskanym w gniazda świec. Na czym polega ,,próba olejowa''? Jeszcze raz dziękuję za rady.
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2006, 00:24   

Z tego co wiem nalewasz troche oleju do kazdego z cylindrow. Ma to na celu sprawdzenie czy padniete sa pierscienie. (olej je uszczelnia) Jezeli jest duza roznica miedzy sprezaniem "na sucho" a z olejem to juz wiesz co trzeba zrobic...remoncik.
 
 
sufit
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2006, 00:28   

Czy mógłbym prosić jeszcze o jakieś odnosniki do materiałów zawierających opisy i rysunki silnika i schemat instalacji elektrycznej? Strony które znajduję albo jóż nie istnieją albo zawierają tylko instrukcję użytkowania. Dzieki wielkie
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2006, 01:33   

z czystej ciekawosci... Po co ci opisy i rysunki tak prostego silnika? :P
A co do schematu instalacji elektrycznej to ja juz nie wiem...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2006, 08:45   

Sufit - FAQ->Download - w Colcie jest So wirds gemacht i trochę do wersji usa.
Ściągnij, pooglądaj. Ja też myślę, że ktoś nalał jakiegoś specyfiku przed sprzedażą. Niestety takie zużycie oleju to będą raczej pierścienie - ale uszczelniacze i prowadnice też pewnie umierają, więc szykuj się albo na remont albo na wymianę silnika. To drugie wychodzi sporo taniej - problem tylko ze znalezieniem odpowiedniego motoru. Chociaż - jeśli mogę Ci doradzić, to widziałem ostatnio na Allegro części z Colta z Karpacza. Do niedawna był na sprzedaż w całości - kolega go sprawdzał i naprawdę dobrze chodził. To był dodatkowo silnik 1.5 12v, więc przejście na 90KM na pewno Ci się spodoba. Do przełożenia byłaby też skrzynka, półosie, wiązka el. z ECU.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-08-2006, 08:55   

sufit napisał/a:
Czy mógłbym prosić jeszcze o jakieś odnosniki do materiałów zawierających opisy i rysunki silnika i schemat instalacji elektrycznej? Strony które znajduję albo jóż nie istnieją albo zawierają tylko instrukcję użytkowania. Dzieki wielkie



www.mitsubishi-grafix.pl/forum2 - strona Główna napis na czerwono Downloads - Mitsubishi Service Manuals ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2006, 09:59   

Krzyzak, a nie sadzisz ze zabawa z wiazka, przekladaniem ecu skrzyni itp jest nieco bezsensowna dla tylu koni? :) Rozumiem, przekladac na 4g61t/63 ale cos takiego to chyba niezbyt oplacalna sprawa. Najlepszym rozwiazaniem jest dla niego kupic silnik ktory bedzie jeszcze w samochodzie i bedzie mozliwosc sprawdzenia jak to jezdzi Np. z samochodu bez prawa rejestracji. Pzdr
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2006, 10:17   

Dlatego napisałem o tym Colcie z Karpacza - przy moim koledze był odpalany i działał OK (być może jeszcze jest). W środku niewytarty, więc może przebieg w okolicach 160 tkm prawdziwy. Więc to 1/3 życia dla 4G15 :)

Myślę, że taka przekładka ma sens - 1.5 będzie palił niewiele więcej (w przeciwieństwie do 1.6/2.0) a będzie to wtrysk, więc i regulacja łatwa i diagnoza itd. Co do innych rzeczy - sensowne 4G15 10000x łatwiej upolować niż te, które wymieniłeś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.