Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymontowanie przekładni kierowniczej (demontaż przekładni)
Autor Wiadomość
obroto 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer C63A 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Świdnica
Wysłany: 30-11-2009, 21:05   wymontowanie przekładni kierowniczej (demontaż przekładni)

Witam!

Mam nietypowy problem.

Mocne metaliczne stuki w przednim zawieszeniu - lewa strona. wymieniłem wszystko co możliwe, aby było ciszej... pozostała kwestia przekładni.

wyczytałem, że można skasować luzy na przekładni. Moja ma ok 300 tys i często jeżdżę po dziurach :-)

Próbowałem odkręcić śrubę kontrującą. Dwa dni prędzej obficie popsikałem wdkiem. Klucz pneumatyczny, potem oczkowy i na końcu przecinak nie dał rady. Śruba jeszcze w miare nie obrobiona. Dlatego ostatnia nadzieja w tym, że uda się odkręcić jak będę miał przekładnię na wierzchu.

Nigdy nie demontowałem przekładni kierowniczej i dlatego chciałbym się Was zapytać o poradę jak to zrobić.

W głównej mierze chodzi mi o odcinek łączacy maglownicę z kolumną kierowniczą. Jak ją sprawnie rozpiąć, żeby potem dobrze zmontować.

Jak ktoś już to robił to niech podzieli się informacjami. Będę bardzo wdzięczny i postawię piwo :-)
_________________
Preferuję tylko marki na M :-)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-11-2009, 21:27   

obroto napisał/a:
Dwa dni prędzej obficie popsikałem wdkiem
Kup penetrator Wurth.
Nie używaj klucza udarowego bo urwiesz śrubę. Nie dubluj tematów. Masz lancera C66A.
Service manual znajdziesz w dziale Downloads. Ten sam co do Colta C5xA.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-12-2009, 08:52   

obroto napisał/a:
W głównej mierze chodzi mi o odcinek łączacy maglownicę z kolumną kierowniczą. Jak ją sprawnie rozpiąć, żeby potem dobrze zmontować.

Jak ktoś już to robił to niech podzieli się informacjami. Będę bardzo wdzięczny i postawię piwo :-)


he he - ano robił :)
to połączenie jest banalnie proste - kolumnę od przekładni odpinasz w środku auta, obok pedałów jest 1 śrubka chyba 12 mm; pozostaje tylko jeszcze rozciąć opaskę elastyczną na gumie na przekładni i ją wyciągniesz
poza tym do odkręcenia 2 śruby na końcówkach drążków i 4 śruby mocujące przekładnię do ściany grodziowej

operacją kasowania luzu jest niebezpieczna - mały ruch i doprowadzisz do takiego zacieśnienia, że nie opanujesz auta; ale próbuj :)

w każdym razie stukać jeszcze może sam drążek kierowniczy (tam jest ala sworzeń kulisty) ale najczęściej przekładnia w środku - takie teflonowe tulejki są w środku i się wyrabiają
zresztą - zdejmiesz, rozkręcisz, zobaczysz
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 01-12-2009, 09:40   

Zanim zaczniesz wyciągać sprawdź jeszcze czy sworzeń nie ma luzu w gnieździe (jest wprasowywany) U mnie po wymianie sworzni tłukło jeszcze bardziej. Okazało się że sworzeń ma luz w wachaczu. Widać to było tylko na podniesionym aucie jak szarpałem za koło. Na przekładni też mam luz, a nic nie stuka teraz (sworzeń przyspawany do wachacza :twisted: ).
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
obroto 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer C63A 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Świdnica
Wysłany: 01-12-2009, 18:00   

Dzięki Panowie za odpowiedź. Oczywiście piwo się wszystkim należy i przy najbliższym spotkaniu zrewanżuje się :-) W sobotę zabiorę się za tą przekładnię i zdam relacje z tego wydarzenia. Pozdrawiam
_________________
Preferuję tylko marki na M :-)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2009, 00:43   

Krzyzak napisał/a:
przekładnia w środku - takie teflonowe tulejki są w środku i się wyrabiają
Mój były Colt C51A z przebiegiem ok. 400 000 km miał te tulejki wybite, więc u Ciebie pewnie będzie podobnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.