Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
29-05-2014, 13:43
[Cari 1.9DI-D] Przebieg
Autor Wiadomość
Viniu 
Nowy Forumowicz

Auto: Skoda Octavia
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Żagań
Wysłany: 04-12-2009, 18:52   [Cari 1.9DI-D] Przebieg

Witam.

Prośba o małą poradę.

Byłem dzisiaj oglądać pewną Carismę.. http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10123454 niedaleko mojej miejscowości, w komisie.. myślę sobie pojadę. Na miejscu wstępne oględziny, wszystko wygląda bardzo ładnie odcienie lakieru w porządku, żadnych śladów szpachli, rys po papierze ściernym. Wnętrze kurcze jakby wczoraj wyjechał z salonu. Myślę sobie "no to przejedziem się"... Rundka po mieście, trochę tarcze hamulcowe trą, bo i auto stoi jakiś czas na dworze, więc to normalka, trochę czuć ruchy kierownicą jakby niewyważone koła, ale po kilkukrotnym dłuższym i ostrzejszym hamowaniu jakby "bicie" ustąpiło. Na "kocich łbach" cisza nic nie stuka nic nie puka.

Słowem cacko :D

Ale zawsze jest jakieś małe "ale". I tu jest również, a jest nim przebieg. Na liczniku ma 202 tys. i wydaje się autentyczny, bo auto pochodzi z komisu przysalonowego z Niemiec, ktoś zostawił ją w rozliczeniu. Teoretycznie wszystkie wpisy w książce itp itd. Przebieg uznaję więc za autentyczny, bo patrząc na stan auta, jeśliby handlarz chciał ściemniać to śmiało mógłby zrobić np. 80tys. i pewnie każdy by uwierzył. Generalnie auto wygląda i chodzi jak nowe.

Pytanie jest natomiast taki przebieg (zakładając prawidłową eksploatację i serwis) daje nadzieje, że auto jeszcze pohula parę tysięcy ??

Jako dotychczasowy użytkownik Octavii wiem, że TDi robią po 300-400tys. bez większych kłopotów, jednak jak wiemy to silniki idiotoodporne więc nie jest to chyba odpowiednia skala porównawcza. Tu mamy większe zaawansowanie technologiczne, ale czy przekłada się ono na wytrzymałość ??

Poradźcie mądre głowy... warto się sprzętem bliżej zapoznać ?? Oczywiście na dokładną lustrację chciałbym się umówić do ASO w Zielonej Górze, ale póki co pytam Was :)
_________________
Pozdrawiam
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-12-2009, 19:15   

Viniu napisał/a:
Na liczniku ma 202 tys. i wydaje się autentyczny

niezaleznie czy to DID, GDI, TSI czy TDI jesli silnik jest zadbany, jest okresowo wymieniany olej, smiga na dobrym oleju a nie jakims najtanszym, wymieniane sa czesci gdy cos jest nie tak a nie dopiero gdy cos sie urwie, silnik oszczedzany jest gdy jest zimny to kazdy silnik pojedzie przynajmniej te 350-400 tys km.
Gdy te m.in prawa sa niestosowane to i najdrozszy Rolls royce moze odmowic posluszenstwa.
Jezeli wg Ciebie samochod jest zadbany, kontrola w ASO nie ma zadnych ale to nic tylko kupowac.
Przebieg 200 000tys dla wspolczesnego samochodu to nie jest wcale duzy przebieg ( oczywiscie jesli samochod jest w miare przynajmniej zadbany :) )
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Viniu 
Nowy Forumowicz

Auto: Skoda Octavia
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Żagań
Wysłany: 04-12-2009, 19:51   

Dzięki za pierwszy odzew :) Autko jest autentycznie w stanie idealnym, wnętrze praktycznie bez jakichkolwiek oznak zużycia, kierownica, fotele, przełączniki... prawie nie przesadzę jeśli powiem, że wyzerować mu licznik i wstawić do salonu niemal jako nówkę sztukę :D

Czyli co... zaryzykować kilka zł i pojechać do ASO by wypadało... :) Jeśli inspekcja wypadnie pomyślnie, to wpłacić jakąś zaliczkę, upchać Octavkę i cieszyć się z dieselka :)

Pytanie mam jeszcze jedno, bo jako użytkownik jak do tej pory wyłącznie benzyniaków nie mam o tym pojęcia: czy w ASO lub inny mechanik będzie w stanie ocenić stan turbiny i dwumasy ??

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2009, 20:41   

Viniu napisał/a:
jeśliby handlarz chciał ściemniać to śmiało mógłby zrobić np. 80tys. i pewnie każdy by uwierzył
jezeli jestes w stanie udowodnic ze przebieg nie jest autentyczny to wytaczasz nieuczciwemu sprzedajacemu sprawe karna.
Viniu napisał/a:
Wnętrze kurcze jakby wczoraj wyjechał z salonu
w wiekszosci wypadkow auta sprowadzane maja przeprowadzane kompleksowe pranie wnetrza i polerke lakieru.
Viniu napisał/a:
Oczywiście na dokładną lustrację chciałbym się umówić do ASO w Zielonej Górze
mozesz ich wtedy poprosic o sprawdzenie historii przegladow za granica, co ile byly srednio robione w jakich odstepach czasowych, a przy jakim przebiegu i ostatniej dacie byl notowany ostatni przeglad.

A autko wyglada na zdjeciach zacnie, ale mam pewna watpliwosc czy aby napewno nie bylo malowane, mierzyles miernikiem grubosci powloki lakierniczej?
Cytat:
Pytanie mam jeszcze jedno, bo jako użytkownik jak do tej pory wyłącznie benzyniaków nie mam o tym pojęcia: czy w ASO lub inny mechanik będzie w stanie ocenić stan turbiny i dwumasy ??

Z tym to ciezka sprawa, dwumase mozna posluchac jak pracuje, wyczysz podczas jazdy probnej, ale to nie daje nigdy 100%pewnosci, jezeli chodzi o turbine to mozna zmierzyc manometrem cisnienie doladowania, stan zaolejenia ukladu intercoolera, oraz luz na walku kompresji, tyle, bez rozbierania nic wiecej Ci nie powie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-12-2009, 12:37   

Viniu napisał/a:
Czyli co... zaryzykować kilka zł i pojechać do ASO by wypadało...

mysle ze podjechanie do dobrego ASO to podstawa.
Viniu napisał/a:
czy w ASO lub inny mechanik będzie w stanie ocenić stan turbiny i dwumasy ??

Z tym sa zawsze problemy zeby ocenic ich stan. Moze byc ciezko...
Turbine zeby idealnie ocenic to trzeba by ja wykrecic i rozebrac...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
robson1014 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Chrzypsko Wielkie
Wysłany: 05-12-2009, 15:56   

Widze że autko jest w super stanie. Ja mam identyczną i jeżdzi wspaniale. Nic tylko brać i śmigać. POZDRO.
 
 
Cichanos
[Usunięty]

  Wysłany: 05-12-2009, 19:17   

Koła dwumasowego też nikt Ci nie sprawdzi jeżeli nie zostanie wymontowane.

Jeżeli lakier był odświeżany będzie to widać na krawędziach przy drzwiach i łączeniach elementów i dachu, gdzie mamy miejsca na relingi.

Jedynym problemem w szukaniu czegoś takiego w tej sytuacji jest ... kolor lakieru.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-12-2009, 20:39   

Viniu napisał/a:
czy w ASO lub inny mechanik będzie w stanie ocenić stan turbiny i dwumasy ??

dlatego pamietaj ze kupujac kazdy uzywany samochod, musisz miec jakis wolny grosz w razie czego gdy trzeba bedzie cos naprawic/poprawic po poprzednim wlascicielu...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Viniu 
Nowy Forumowicz

Auto: Skoda Octavia
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Żagań
Wysłany: 05-12-2009, 22:39   

Serdeczne dzięki za wskazówki.

Co do turbiny i dwumasy, to raczej miałem na myśli taką sytuację: jadę do ASO lub mojego zaufanego mechanika, tenże wsiada do auta, odpala, jedzie kawałek i mówi "słuchaj, dwumasa jest na wykończeniu", po czym otwiera maskę, zagląda tu i tam przygazówka itp itd. i oznajmia: "turbo jeszcze pohula" lub "ta turbina też jakaś wyjechana".

Generalnie chodziło mi o to, czy wprawny mechanik będzie umiał w trakcie jazdy próbnej stwierdzić to i owo.

Robson86 napisał/a:
kupujac kazdy uzywany samochod, musisz miec jakis wolny grosz w razie czego gdy trzeba bedzie cos naprawic/poprawic po poprzednim wlascicielu...
Oczywiście mam tego świadomość (obecnie mam czwarte używane auto), ale fajnie by było pewne rzeczy zdiagnozować przed zakupem :) Byłaby to dobra podstawa do utargowania kilku groszy :)

robertdg napisał/a:
dwumase mozna posluchac jak pracuje, wyczysz podczas jazdy probnej, ale to nie daje nigdy 100%pewnosci, jezeli chodzi o turbine to mozna zmierzyc manometrem cisnienie doladowania, stan zaolejenia ukladu intercoolera, oraz luz na walku kompresji
Ooo.. właśnie o coś takiego mi chodzilo. Oczywiście nie oczekuję 100% diagnozy, ale pewnych sugestii.. jeśli mechanik w czasie jazdy nie wskaże niepokojących objawów, to będzie to już jakaś wskazówka, że może auto jeszcze pojeździ ;)

No nic... trzeba temat ruszyć. W poniedziałek dzwonię do ASO w Zielonej Górze. Muszę sie dowiedzieć jaki zakres obejmuje inspekcja i ile to kosztuje (i dlaczego tak drogo :D )

Tymczasem wielkie PODZIEKOWAŁ :)

[ Dodano: 05-12-2009, 22:56 ]
robson1014 napisał/a:
Ja mam identyczną i jeżdzi wspaniale. Nic tylko brać i śmigać.
Mam taką nadzieję, że "moja" też tak mnie będzie cieszyć.. :D
_________________
Pozdrawiam
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-12-2009, 11:55   

Viniu napisał/a:
Oczywiście mam tego świadomość (obecnie mam czwarte używane auto), ale fajnie by było pewne rzeczy zdiagnozować przed zakupem Byłaby to dobra podstawa do utargowania kilku groszy

dlatego wal do ASO i po tej wizycie bedziesz mial na papierku co jest na wykonczeniu a co nie :) Mowie o elementach eksploatacyjnych, bo na prawde stan turbiny ciezko jest okreslic...podobnie dwumasy (nawet ciezej chyba). Tak czy siak bardziej bym sie przejmowal stanem turbiny niz dwumasy... bo turbo mozna latwo zajezdzic nie umiejac korzystac z tego elementu...

Dorazny sposob na sprawdzenie dwumasu:
Dwumasowe gdy sie rozlatuje wydaje charakterystyczny dzwięk, jeżeli podczas wciskania sprzęgła dzwięk ten cichnie lub ustaje to dwumas jest juz na wykończeniu.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.