 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wyceny i wartości Galanta/Legnum VR4 |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-12-2009, 21:50
|
|
|
macia, auto w dobrym stanie też nie jest tanie nawet w jp. Za mniej jak 5000$ raczej nie trafisz nic rozsądnego, fracht to ok 2400$ do tego cło 740$, akcyza, VAT i wychodzi 14 000$ za auto wymagające przynajmniej 13 000 zł na niezbędne przeróbki, żeby mogło być zarejestrowane i uzytkowane w Polsce. Do tego dochodzi wiele nerwów, przynajmniej pół roku oczekiwania - trudne do wyceny, ale wycena vr-4 poniżej w/w jest po prostu zaniżona. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-12-2009, 22:11
|
|
|
macia napisał/a: | Zapędziłeś się, bo są też galanty VR4 |
Nie czepiaj się słówek - nawet taki imbecyl jak ja rozumie, że chodzi o EA5 vs EC5
I nie szukaj kolejnej dziury w tyłku - Ty byś sobie nie kupił OK. Nie trolluj jak wiesz kto |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2009, 08:30
|
|
|
To i ja zapytam ile wg Was wart jest taki VR4 - ''ten prawdziwy'' znaczy się w budzie e3? |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-12-2009, 08:56
|
|
|
Dobra, przestaję pytać, jeśli to jest trolowaniem.
PS. Dzięki Bartek za rzeczowe odpowiedzi. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-12-2009, 09:06
|
|
|
Czarek tyle, ile ktoś będzie chciał za niego zapłacić. Wartość kolekcjonerska to zupełnie inna sprawa niż wartość realna. Wartością realną w obecnym stanie jest kwota pomiędzy oczekiwaną przez Ciebie a kwotą jaką zapłaciłeś przy zakupie. To jest moje zdanie i oczywiście możesz się z nim nie zgadzać.
Na cenę ma tez wpływ stan egzemplarza.
W przypadku Twojego - do ceny jaką chciałbyś uzyskać należałoby dodać dość solidny dodatek. IMHO cały samochód doprowadzony do pełnej sprawności nie będzie kosztował mniej niż trzykrotna wartość tego co chcesz dostać. I wtedy wartość kolekcjonerska wyniesie mniej więcej tyle ile nakłady. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-12-2009, 11:32
|
|
|
macia, luz, jak dla mnie, to było na granicy trollingu
Auto w Japonii może nic nie kosztować, ale opłaty, koszty i sposób ich naliczania zabija - cło liczysz od ceny auta + fracht. Akcyzę liczysz od ceny auta + fracht + cło. Vat naliczasz od ceny auta + fracht + cło + akcyza.
Całości dopełnia odległość, dzięki której praktycznie musisz zapłacić pośrednikowi za podstawienie do portu, spakowanie kontenera i spedycję - sam przecież nie polecisz tam po samochód |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2009, 15:12
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Czarek tyle, ile ktoś będzie chciał za niego zapłacić. Wartość kolekcjonerska to zupełnie inna sprawa niż wartość realna. Wartością realną w obecnym stanie jest kwota pomiędzy oczekiwaną przez Ciebie a kwotą jaką zapłaciłeś przy zakupie. To jest moje zdanie i oczywiście możesz się z nim nie zgadzać.
Na cenę ma tez wpływ stan egzemplarza.
W przypadku Twojego - do ceny jaką chciałbyś uzyskać należałoby dodać dość solidny dodatek. IMHO cały samochód doprowadzony do pełnej sprawności nie będzie kosztował mniej niż trzykrotna wartość tego co chcesz dostać. I wtedy wartość kolekcjonerska wyniesie mniej więcej tyle ile nakłady. |
Wiem, że tyle ile ktoś za niego zapłaci - spodziewałem się innych wypowiedzi. A co ma kwota jaką zapłaciłem przy zakupie do tego za ile chcę sprzedać? O tym wiesz TY i forumowicze - nie robię z tego żadnej tajemnicy.To ile za auto dałem to był fart i 12000 również uważam za fart - do ceny zakupu dodałem tylko ceny materiałów, części niezbędnych do zrobienia przeglądu technicznego i bezpiecznej jazdy tyma autem - wszystko nowe w moich cenach zakupu - a to jest to spora różnica.
Odnośnie stanu Panie to...sam kupiłeś ostatnio jednego takiego Gala i siądź sobie i policz - też wyjdzie x3 jeżeli chciałbyś doprowadzić go do ideału.
[ Dodano: 07-12-2009, 15:25 ]
Bartek napisał/a: | macia, może ja coś podpowiem. Mój vr pochłonął już ok. 45 kzł (nie licząc codziennej eksploatacji), przy wydatkach na robociznę poniżej 1000 zł. Jak musisz za każde podanie ręki w warsztacie zapłacić, to uzbieranie 19 kzł w usługach nie stanowi wyzwania. Sama robocizna przy przekładce to duże kilka jak nie kilkanaście tysi. |
Bartku z całym szacunkiem ale jeżeli tak się sprawy mają to szukaj normalnego warsztatu.
Dla mnie serwisowanie VR'a niczym nie różni się od zwykłego V6. Poruszona była sprawa rozrządu - tak wszystko pasi z 2,5V6 jedynie pasek ciągniemy np. z Angli za 57,99 funta bodajże - a czym się różni jego wymiana? Mamy cztery kółka a nie dwa? Klocki i tarcze są problemem dla właściciela, który zamontuje sobie Brembo z EVO - przy serii proszę to nie jest majątek. Wachacze itd to nie jest problem jeżeli rozmawiamy o przodzie. Tył - masa firm regeneruje - może być guma, poliuretan - 50zł za gumkę. Jedyna bezdyskusyjna wada tego auta to apetyt na paliwo - i tu możemy drutować jak kolega Nabassu lub montować coś lepszego jak kolega królik doświadczalny PLPynthon - na razie twierdzi jeździ bezawaryjnie
Jest to normalne zjawisko i pogódźmy się z tym - jak czegoś pragniemy to fajnie mieć to tanio lub darmo a jak nabieramy praw właśności staję się to najlepsze i darmo już tego nie oddamy zwłaszcza że jakiś Pan napisze nam fajny papier. Normalne to i ludzkie...
[ Dodano: 07-12-2009, 16:05 ]
Bartek napisał/a: | macia, luz, jak dla mnie, to było na granicy trollingu
Auto w Japonii może nic nie kosztować, ale opłaty, koszty i sposób ich naliczania zabija - cło liczysz od ceny auta + fracht. Akcyzę liczysz od ceny auta + fracht + cło. Vat naliczasz od ceny auta + fracht + cło + akcyza.
Całości dopełnia odległość, dzięki której praktycznie musisz zapłacić pośrednikowi za podstawienie do portu, spakowanie kontenera i spedycję - sam przecież nie polecisz tam po samochód |
Licząc Twym sposobem :
5000+2400+740=8140
8140x1,18=9605,2
9605,2x1,22=11718,344
do 14000 kawałek, a i tak wiem, że transport można sporo taniej ale OK luzik(bierzemy kontener 40 stopowy a nie 20 - w 40 wchodzi 3 auta), cło płacimy od...też pozostawiam bez komentarza.... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-12-2009, 16:24
|
|
|
Spoko Czarku - niczego nie muszę szukać, bo nie doczytałeś pewnie, że na usługi dotyczące VR nie wydałem dokładnie 590 zł (wymiana dyfa, wahaczy, geometria, wyjęcie.zamontowanie szyby czołowej) - nie licząc zmontowania 12 kół, jakie kupiłem do tego samochodu, z czego 4 poszły do Wagona.
Brembo w mieście to podstawa - w trasach, lub lekkim mieście pewnie można się obyć na serii, w Wawce ugotowałem już Brembo |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2009, 16:27
|
|
|
Hehe ja wiem, że robisz wszystko sam Tylko to 19 odstrasza i sobie pomyślałem że zarzuciłeś mechanikowanie i jakiś warsztat znalazłeś co z Ciebie strasznie zdziera
A dobry hebel ma to do siebie, że się szybko zużywa. Pokombinuj z nawiewem powietrza z zewnątrz na tarcze - popatrz jak sprawa rozwiązana jest w RS4 lub RS6 - działa |
Ostatnio zmieniony przez autoR 07-12-2009, 16:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-12-2009, 16:29
|
|
|
PS. od kiedy tylko 18% a nie 60% akcyzy za ponad 5 letnie auto?
PS2. wiadomo, że są sposoby i sposobiki, bo to Polska przecież - ja pisałem o 100% prywatnym transporcie pojedynczej sztuki, bez kombinowania. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2009, 16:32
|
|
|
złe dane - akcyza jak pisałem |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-12-2009, 16:42
|
|
|
Aż zerknę w celne papiery swojego - załatwiał je wiadomo kto, więc bezpośrednio nie uczestniczyłem w temacie - jak tak, to koryguję 14 000$ na 11 700$. Co za różnica i tak swojego za mniej jak 60 tysi nie oddam (a kto by chciał tyle dać ) , choćbym musiał odstawić go na kołki i poczekać na lepsze czasy.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2009, 17:04
|
|
|
Dla tych aut nie będzie lepszych czasów... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-12-2009, 17:18
|
|
|
Nie do końca rozumiem sens twojego wywodu Czarku tym bardziej, że nie dyskutuję ani z ceną ani z nakładem pracy poniesionym przez Ciebie.
Czarek chciałbym żebyśmy zakończyli wymianę zdań na temat Twojego VR4 na tym etapie.
Co do Gala, którego kupiłem to jest on w bardzo dobrym stanie choćby z tego powodu, że przy obecnych cenach części i zrobieniem go na 100% zdolny do jazdy nie przekroczę 2000zł w najgorszym przypadku i większośc z tego to części eksploatacyjne jak rozrząd (komplet), oleje, filtry, kable zapłonowe, świece. Nie wiem w jakim stanie sa tak naprawdę hamulce ale to wyjdzie przy okazji wymiany manszety z przodu oraz drążka kierowniczego. Nie wchodzi w to oczywiście tylna klapa która jest do wymiany ani antykorozja (jest lekko rudy ale tylko nalot) ani lakieru (nie spieszy mi się na parchu do miasta Warszawa). A dałem za niego 3800zł. Były Właściciel sprzedał go w dobre ręce i odmówił sprzedaży kilku zainteresowanym młodym gniewnym.
Pozdrawiam Cię Czarku i życzę powodzenia w sprzedaży ubolewając jednoczesnie nad tym, że jednak go sprzedajesz. Oby trafił w godne ręce. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2009, 17:26
|
|
|
Ale ja tu ogólnie piję do wycen aut Panie a nie do mojego konkretnego przypadku...
I nie obawiaj się - nie oddam byle komu
Chciałbym tylko aby następny zrobił blachę - 20-letni lakier ma już dość |
|
|
|
 |
|
|