Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Automat nie redukuje biegów
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-12-2009, 09:56   

Albo zgłoś się do Trawora i dobierzcie coś z Colta C5x, albo szukaj na allegro Galantów na części i kup całą przepustnicę, albo sam TPS jak się koleś zgodzi :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 06-12-2009, 10:05   

A jest sens kupować używane :?: A pasowałby ten czujnik z Galanta 1.8 :?:
_________________

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-12-2009, 10:09   

Jak nie chcesz używki to zawsze możesz zgłosić się do serwisu Mitsu i poczekać na sprowadzenie :) Ewentualnie możesz też zadzwonić do Japaneze i zapytać czy ma ori lub jakiś zamiennik.
A czy pasowałby z 1.8 ciężko powiedzieć. W każdym razie musisz szukać TPSów w samochodach od 90 roku.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 06-12-2009, 10:44   

No ale z serwisu to będę musiał polowe wartości samochodu zapłacić :|
Będę szukał na Allegro. Dzięki za pomoc :)

[ Dodano: 10-12-2009, 19:10 ]
Panowie pomocy :!: Już mam dość tej elektroniki w tym samochodzie :cry:
Kupiłem sprawny czujnik przepustnicy i okazało się ze nadal nie redukuje biegów i je źle zmienia.. Nieraz ma taki stan ze zredukuje a nieraz nie.. Jak wcisnę gaz na maxa i powera to raz się kreci do 4tys obr/min a raz do 6,5 tys obr/min. Czyli raz jest źle a raz dobrze :|
Gdy odpalę silnik od razu zapala się Check i wyświetla usterkę nr. 14 czyli czujnik przepustnicy. Jak wcisnę gaz na maxa to Check gaśnie ale jak puszcze to znowu się zapala. :x Macie jakieś pomysły na to :?: Pozdro :!:
_________________

 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-12-2009, 18:30   

Jeżeli przed "strzałem skrzynia pracowała bez zarzutów to skrzyni nie czepiaj się, komputer skrzyni czyta parametry z kilku czujników i dopiero dobiera odpowiednie parametry jej pracy. Dopatrywałbym się usterki przepustnicy lub czujników związanych z przepływem powietrza. Tak jak wszyscy radzą napraw to co stwierdziłeś że jest zepsute wskutek strzału, następnie kasacja błędów, reset komputera i skrzynia wróci do normalnego działania. Posłuchaj kolegów dobrze radzą i jeszcze raz, skrzyni nie dotykaj, a przy takich objawach nie katuj, bo to powoduje szybsze zużywanie się elementów skrzyni. Pozdro.

Jeszce odnośnie czujnika przepustnicy, jeżeli kupiłeś drugi czujnik, założyłeś, a komp dalej pokazuje błąd to chyba sam rozumiesz, że jest z nim coś nie tak tzn. z czujnikiem.
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 14-12-2009, 18:14   

Kupiłem następny czujnik i komputer już nie pokazuje błędu i działa tez KICK, lecz jest taki problem ze jak ruszam z miejsca i dodam mało gazu to rusza z jedynki i po chwili włącza czwarty bieg, natomiast gdy ruszę ostrzej to rusza z jedynki, niepewnie włącza dwójkę a jak załącza trójkę to się robi tak jakby luz i po chwili przełącza na czwórkę :cry: Lecz jeżeli jadę na czwórce i wyłączę OVER... (ten na lewarku) to ładnie włącza trójkę i skrzynia dobrze pracuje..
Jest jakaś metoda aby nauczyć skrzynię zmieniać biegi :?: :wink: Pozdrawiam :wink:

PS. Jak mam wciśnięty gaz cały czas na max to skrzynia rusza z jedynki i włącza wszystkie biegi po kolei ładnie bez problemu.
_________________

 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-12-2009, 21:36   

szukaj uszkodzonych czujników, jest to ewidentne podawanie błędnych danych z jakiegoś czujnika, nie jestem pewny ale wydaje mi się, że czujnik położenia przepustnicy mógłby robić coś takiego. Komputer do skrzyni też się uczy poszczególnych parametrów ale w tym przypadku to raczej nie to.

Jeszcze dodam, że czujniki które zakładałęś mogą być sprawne. Jak chcesz wykluczyć problem z przepustnicą, poszukaj innej przepustnicy albo kogoś kto taką ci użyczy na sprawdzenie, jest przy tym trochę dłubania, szczególnie teraz w zimie jest sprawa utrudniona ale wykluczyłbyś problem z przepustnicą.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2009, 22:20   

Chodzi o czujnik położenia przepustnicy ?
Jeśli tak to chciałbym zaznaczyć, że nie wystarczy go po prostu wymienić. Trzeba go jeszcze odpowiednio ustawić, a potem jeszcze najlepiej obroty wyregulować, inaczej często będzie wywalał CE, powodował nieprawidłową pracę silnika, a możliwe że też skrzyni.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 16-12-2009, 15:05   

W takim razie jak go dobrze ustawić :?: A i jakie wartości powinien mieć ten potencjometr w czujniku :?: U mnie na jednej ścieżce ma wartość stałą 0,03 na drugiej od 0 do 4,40 (w zależności od którego momentu mierzę) Jeżeli kręcę nim wartości zmieniają się proporcjonalnie i niema żadnych przeskoków, wszystko jest płynnie.. (mierzyłem miernikiem, wartości w omach)
_________________

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-12-2009, 23:02   

Nie pamiętam dokładnie. W manualu musisz sprawdzić, albo na stronie Krzyżaka.
Na włączonym zapłonie, co najmniej 15 sek po przekręceniu stacyjki na którymś pinie musisz ustawić 0,5 V. Nie pamiętam teraz na którym.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 17-12-2009, 11:55   

ok. dziękuję :wink: Jak po tym będę miał jeszcze problemy to się odezwę :P Pozdro :!:
_________________

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-12-2009, 22:40   

Powodzenia :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-12-2009, 02:39   

A jak nie będziesz miał problemów to też się odezwij. Co do pracy skrzyni to na 100 % wpływ ma położenie przepustnicy. Wyobraź sobie, że otwierasz przepustnice prawie na max, w manualu silnik zacznie wyć, tutaj komputer nie pozwala silnikowi wkręcać się na takie wysokie obroty wysyłając odpowiedni sygnał do układu sterowania skrzyni. Jeżeli masz źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy lub uszkodzony to podaje on błędne parametry do komputera, wtedy te parametry nie zgrywają się z parametrami prędkości obrotowej silnika, prędkości pojazdu i kilkoma innymiodpowiednimi dla danego biegu i skrzynia wariuje. Przy otwarciu przepustnicy na max w twoim przypadku prawdopodobnie komputr dostaje sygnał spełniajacy parametry otwarcia jej ponad połowę. W sprawnym aucie przy otwarciu przepustnicy ponad połowe skrzynia ciągnie na poszczególnych biegach do 4500 - 5000 obrotów i dopiero zmienia bieg na kolejny i tak dalej aż do 4 biegu w przypadku naszych skrzyń. Co do ustawienia przepustnicy to czytałem, chyba w poście Bartka, że optymalne jest 0,42, mniejsze nie da rady, ale nie wiem czy do wszystkich jest ono odpowiednie. Po ustawieniu przepustnicy musisz wyregulować bieg jałowy i nauczyć komputery poszczególnych parametrów pracy silnika i skrzyni. Strzał w przepustnice mógł ni tylko uszkodzić sam potencjometr ale również jej elemety mechaniczne łącznie z wykrzywieniem ośki przepustnicy wtedy przy sprawym czujniku nie wyregulujesz jej a napewno biegu jłowego.
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 21-12-2009, 09:20   

Ustawiłem wszystko jak jest w opisie na stronie Krzyżaka.. Zginął mi błąd czujnika przepustnicy lecz pojawił się od silniczka (kod nr 15) Wartość potencjometra ustawiłem na 0,5v i skrzynia pracuje już dobrze, nieraz ma tylko jakiś humor ze przełączy szybko z 3 na 4 z szarpnięciem, ale myślę że jeszcze trzeba dopracować te moje ustawienie czujnika i wolnych obrotów.. Jak przejdą te mrozy :-X Wezmę się jeszcze raz za ustawianie.. :wink: :wink:

PS. Stary czujnik przepustnicy (ten zepsuty) rozciąłem na pół, obok ścieżki z węglika pomalowałem różnymi rodzajami ołówka i ma takie same wartości jak ten co kupiłem.. (czyli prawidłowe) :D Przekręciłem go już z 500 razy i nadal nie zmienił swoich wartości.. Więc myślę że na niedługi okres można co jakiś czas zregenerować swój czujnik :wink: Pozdro!!

[ Dodano: 27-12-2009, 13:55 ]
Próbowałem jeszcze raz ustawić wolne obroty i wszystko poszło ok gdyby nie to ze gdy ustawie czujnik przepustnicy na 0,5v dodam gazu i puszcze i wtedy na czujniku raz wskazuje 0,3 raz 0,5 a raz 0,7v i o co tu chodzi? Za każdym razem ma różne wartościi :x
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.