Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Doswiadczenia z LPG z roznych zrodel.
Autor Wiadomość
emil0604 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 35
Skąd: Łomianki
Wysłany: 17-12-2009, 13:50   Doswiadczenia z LPG z roznych zrodel.

Witam

Czy możecie podzielić się doświadczeniami po tankowaniu gazu na różnych stacjach?
Przez pewien czas tankowałem na Statoil i po jakim czasie zapala sie check engine, teraz testuje Orlen - zobaczymy.

A jak u Was?

Wojtek
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-12-2009, 01:38   

Bardzo dziwne. Ja tankuje na różnych stacjach i nie miałem nigdy czegoś takiego. Może lepiej sprawdź jaka jest przyczyna świecenia kontrolki? Może za uboga mieszanka (złe ustawienie instalacji) ? Jaki typ instalacji masz?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emil0604 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 35
Skąd: Łomianki
Wysłany: 18-12-2009, 08:37   

Fakt że powinienem udać się na przegląd okresowy , instalacja d.t. gas system.

Podejrzewam ze to jest związane z ubogą mieszanką paliwa - odczyt z ECU 150 PLN - to już lepiej wlać to do baku pod postacią PG95, co zresztą i robie.
I właśnie czy niektórzy dystrybutorzy jednak trochę nie oszukują na proporcjach, w Waszym odczuciu i doświadczeniu?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-12-2009, 08:41   

emil0604, ja też obstawiam styl jazdy i złą mieszankę dlatego pewnie ci się zapala Check.
Ja tez staram sie tankowac na Orlenie. Ale tylko dlatego ze mam u siebie na miejscu i zbieram pkty. Ogolnie zawsze staram sie wybierac markowe stacje.
Ps. nie mam dobrego zdania o paliwie na Shelu.

[ Dodano: 18-12-2009, 08:46 ]
emil0604 napisał/a:
Podejrzewam ze to jest związane z ubogą mieszanką paliwa - odczyt z ECU 150 PLN


tyle kasuja za sprawdzenie parametrow lpg :?:

emil0604 napisał/a:
I właśnie czy niektórzy dystrybutorzy jednak trochę nie oszukują na proporcjach, w Waszym odczuciu i doświadczeniu?


pewnie sa rozne proporcje propanu // butanu. Ale jezeli myslisz ze oszukuja to najpierw sie zastanow: czy temperatura wplywa na ilosc zatankowanego gazu. Zima lejesz tyle samo co w upalne dni :?: No i jeszcze jest kwestia pompy jaka jest na danej stacji...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
emil0604 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 35
Skąd: Łomianki
Wysłany: 18-12-2009, 08:57   

150 za sprawdzenie w ASO - muszę zapytać czy w warsztacie "gazowniczym" mogą mi odczytać błędy.

Fakt ze silnik jaki mam jest bardzo wrażliwy na "niedoskonałosci" paliwa i teraz kiedy zmieniłem stacje, a zarazem zmieniła się temperatura może całkowicie zakłamać moje testy.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-12-2009, 09:01   

emil0604 napisał/a:
Fakt że powinienem udać się na przegląd okresowy , instalacja d.t. gas system.

Podejrzewam ze to jest związane z ubogą mieszanką paliwa - odczyt z ECU 150 PLN - to już lepiej wlać to do baku pod postacią PG95, co zresztą i robie.
I właśnie czy niektórzy dystrybutorzy jednak trochę nie oszukują na proporcjach, w Waszym odczuciu i doświadczeniu?


Niekoniecznie musisz jechać do ASO żeby odczytać błędy. Nie doradzę dokładnie bo nie wiem który rocznik Outlandera masz ale domyślam się że skaner uniwersalny wystarczy, albo nawet czasem i da sie bez tego (nie wiem ale może da się wymigać błędy za pomoca CHECK ENGINE).A zalanie benzyny to nie jest wyjście tylko obejście problemu. Nie jestem chemikiem ale z doświadczenia wiem że na dobrze ustawionej instalacji nie ma prawa się świecić check. Szkoda że instalacja DT GAS bo mimo tego że teoretycznie może być to wiem że w praktyce jest problem z serwisem (znajomy się właśnie z tym męczył)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emil0604 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 35
Skąd: Łomianki
Wysłany: 18-12-2009, 09:18   

Jeden w Wawie jest...właśnie się tam zamierzam wybrać.
Check Engine zapala się po przejechaniu jakiś 100 km czasami więcej, po zmianie na paliwo po jakimś przebiegu gaśnie. Tak więc nie jest to ciągłe.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-12-2009, 10:39   

emil0604, chyli wychodzi na to (j/w), że masz źle ustawione mapy lpg.
Komp benzyny łapie na lpg za bogatą lub (co gorsze) ubogą mieszankę.
Jak dla mnie to musisz jechac najpierw do zakladu lpg i niech ustawia prawidlowy sklad...

[ Dodano: 18-12-2009, 12:11 ]
emil0604, wiedzialem ze gdzies czytalem o tej firmie .... poszukalem i znalazlem:
http://interwencja.interia.pl/news?inf=1069798

Niestety nie maja oni dobrej opinii :(
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
emil0604 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 35
Skąd: Łomianki
Wysłany: 18-12-2009, 12:56   

Niewątpliwie instalacja do sprawdzenia....albo "wywalenia"...zobaczymy

[ Dodano: 22-12-2009, 19:37 ]
I jestem po przeglądzie...bo w t.zw. miedzy czasie już nie bardzo dało się jeździc na gazie.
Wymiana filtrów , regulacja ECU ... zobaczymy jak się będzie spisywał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.