Lancer 03-06 |
Autor |
Wiadomość |
mariooo
Nowy Forumowicz
Auto: N15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 19-12-2009, 18:56 Lancer 03-06
|
|
|
Witam,
Jako ze przekonalem sie do japonczykow, przymierzam sie do kupna Lancera w kombi. Myślę, ze to bedzie jednostka 2.0 (koszty jazdy sa sprawa drugorzedna...przyjemnosc ponad wszystko).
Nie jest to pierwsze (i ostatnie) auto jakie bede kupowal, ale kilka rad doscwiadczonych klubowiczow napewno sie przyda. Kilka pynan na pocz
1. Jak rozpozanc rok produkcji na szybach (przygladalem sie oznaczeniom i wg mnie nie ma tam jednoznacznej cyfry - podobnie mam w almerze) - japonczycy koduja to jakos inaczej
2. jaka jest grubosc lakieru na elementach lakierowanych fabrycznie
3. widzialem kilka wersji kierownic w Lancerze - jakie i w jakich rocznikach byly montowane
4. na co jeszcze zwrocic uwage??? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-12-2009, 20:01 Re: Lancer 03-06
|
|
|
mariooo napisał/a: |
3. widzialem kilka wersji kierownic w Lancerze - jakie i w jakich rocznikach byly montowane |
W wersji 2.0 zawsze była momo. Przed 2006 roku z srebrnego aluminium, po 2006 z czarnego aluminium.
mariooo napisał/a: | 4. na co jeszcze zwrocic uwage??? |
Jak kupujesz 2003-2004 zobacz czy ramki okienne nie noszą oznak rdzy, sprawdź tylne zawieszenie na nierównościach pod względem skrzypienia lub stuków. Obie wady nie występują w późniejszych egzemplarzach.
Ogólnie możesz sprawdzić hamulce przy 80km/h czy nie biją ale jak biją to nie ma się co przejmować standardowy problem przy twardych klockach.
A reszta jak w każdym samochodzie. Pytanie co chcesz sprawdzić z tymi szybami przednią ja już wymieniłem przez kamyka więc to że jest wymieniona nic nie znaczy. Na bocznych powinny być te same oznaczenia. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19-12-2009, 22:54
|
|
|
mariooo napisał/a: | 1. Jak rozpozanc rok produkcji na szybach (przygladalem sie oznaczeniom i wg mnie nie ma tam jednoznacznej cyfry - podobnie mam w almerze) - japonczycy koduja to jakos inaczej |
w wiekszosci aut, ciezko o elementy typowo np japonskie jesli samochody sa japonskie, tzn szyby moga np pochodzic z francuskiego saint-gobain
Generalnie jesli widzisz na koncu cyferke 6 to moze znaczyc ze szyba jest np z 2006 roku
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2009, 01:45 Re: Lancer 03-06
|
|
|
krzychu napisał/a: |
Jak kupujesz 2003-2004 zobacz czy ramki okienne nie noszą oznak rdzy |
Brak rdzy o niczym nie świadczy, mogły zostać polakierowane, a to na długo nie zabezpiecza.Ramki powinny być oklejone jeżeli nie chcesz mieć z nimi kłopotów.
Najbardziej kosztowna z materiałów eksploatacyjnych jest wymiana tarcz, nie wspominam już o rozrządzie, gdzie cena jest kosmiczna. |
|
|
|
 |
conrad
Mitsumaniak

Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-12-2009, 03:13
|
|
|
Cytat: | 2. jaka jest grubosc lakieru na elementach lakierowanych fabrycznie |
u mnie było około 80-90 um (mikrometrów) na większości z elementów nadwozia |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2009, 09:42 Re: Lancer 03-06
|
|
|
sla napisał/a: |
Najbardziej kosztowna z materiałów eksploatacyjnych jest wymiana tarcz |
Jeśli mówisz o oryginalnych chyba 500zł sztuka. Ale ATE które się na pewno mniej krzywią w IC 250zł szt - zniżka na MM. Sprawdziłem też brembo 150. Co ciekawe obie dostępne (w końcu). W porównaniu z rozrządem raczej nie ma co narzekać. A rozrząd to inna sprawa z tym że koszt po za ASO też nie jest kosmiczny tylko trzeba znaleźć kogoś kto zna 4G63. |
|
|
|
 |
mariooo
Nowy Forumowicz
Auto: N15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 20-12-2009, 10:32
|
|
|
co do grubosci lakieru:
- mam almere ktora na oryginalnie malowanych elementahc ma ponizej 100um (auto bylo bezwypadkowe, ale pozniej mialem stluczke i wiem co bylo malowane poza fabryka)
- mialem focusa i tam na oryginalnych elementach grubosc lakieru wachala sie od 130 do 180, jednak np na nowych ale nie fabrycznie malowanych drzwiach grubosc byla ok 90um.
chyba japonczycy klada warstwy ok 100um. Podjade i posprawdzam Lancery jak znajde w okolicy cos to sie przekonam. To jestescie znawcami i wy macie te samochody - dlatego pytam.
Wymiana przedniej szyby - oczywiscie moze sie zdazyc ale np nie chiclbym miec szyb po lewej stronie auta z jednego rocznika a po drugiej z innego
rozrzad,tarcze i klocki to elementy eksploatacyjne wiec.....zawsze sa koszty,
co do szyb - to chyba w lancerze nie byly uzywane szyby z Saint-Gobain, ale to wy szukalem Legacy, i tam byl problem z dwymasowym kolem - nieliczne auta mialy wymienione na jednomasowe - koszt ok 4000PLN (przy aucie za 20-25KPLN - to troche duzo jak na poczatek ) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2009, 10:46
|
|
|
mariooo napisał/a: | Saint-Gobain |
Moja przednia na pewno była ta (przynajmniej według ubezpieczyciela taka jest o tych samych parametrach technicznych) tylko że znaczek Mitsubishi. Na colcie wręcz jest napisane Saint-Gobain.
mariooo napisał/a: | oczywiscie moze sie zdazyc ale np nie chiclbym miec szyb po lewej stronie auta z jednego rocznika a po drugiej z innego |
Heheh no w sumie. Ale jak mierzysz też grubości lakieru to też by wyszło. Ogólnie takie "wady" chyba ciężko ukryć przed kimś kto chodź trochę zna się na samochodach albo podjedzie na stację diagnostyczną... |
|
|
|
 |
mariooo
Nowy Forumowicz
Auto: N15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 20-12-2009, 11:31
|
|
|
widze ze masz jednostke 2.0 - moje auto bedzie w wiekszosci uzywane na trasie (codziennie ok 2x60km) na jakie spalanie mam sie nastawic?? nie ukrywan, że jezdze dosyc dynamicznie, predkosci w zakresie 100-130, |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2009, 11:34
|
|
|
Myślę że takie jak moje w stopce (możesz tam kliknąć jest więcej statystyk). Znaczy przy rozpędzeniu się do 130 i płynnej jeździe 8,5 możesz liczyć moim zdaniem. Przy but w hamulec, but gaz w podłogę to powyżej 10 lekko. |
|
|
|
 |
capelush
Mitsumaniak
Auto: Lancer EVO MR touring '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 102 Skąd: bytom
|
Wysłany: 21-12-2009, 12:19
|
|
|
jeszcze zalezy od tego czy masz wlaczona klime. u mnie roznica jest.
co do paliwa najwieksza roznice i to ciekawe w spalaniu mam na shell vpower 100.
nie dosc ze czuc roznice to w dodatku zasieg wiekszy.
u mnie wszystki szyby maja znaczek mitsu i te same oznaczenia.
co do patrzenia sprawdz tyle lampy- sa tak osadzone ze minimalna stluczka z tylu to mikropekniecia i rozsczelnienie silikonu- wtedy bedzie pod wieczor parowac od srodka.
ostatnio mierzylem cale auto czujnikiem-zeby sie upewnic ze faktycznie nie bite- mialem w wiekszosci okolice 90- ale mialem polerowane auto i nakladany dimondbrite takze. |
_________________ It's Not Over
 |
|
|
|
 |
|