Zamierzam kupić Lancerka 2008/2009 |
Autor |
Wiadomość |
krzycho81
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 79 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-11-2009, 20:14
|
|
|
krzychu napisał/a: | krzycho81 napisał/a: |
Octavia 1,4 TSI - zdecydowanie Lancer
Octavia 1,9 TDI 105 kM - mieszane uczucia
|
Co w TSI jest gorsze od TDI? |
Pojemność, niutonometry, przesadny stosunek pojemności do ilości koni (chociaż w VW kręcą go do 140 kM) subiektywne odczucie, że akurat ten silnik jest zbyt mały do Skody Octavii kombi. Zresztą TSI ma kompresor i turbosprężarkę ciekawe ile to wytrzyma ? TDI to turbosprężarka i pompowtryski.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-11-2009, 20:26
|
|
|
krzycho81 napisał/a: |
Pojemność, niutonometry, przesadny stosunek pojemności do ilości koni (chociaż w VW kręcą go do 140 kM) subiektywne odczucie |
Mogłeś od razu że chodzi o dobre samopoczucie przy wciskaniu gazu do oporu.
krzycho81 napisał/a: | że akurat ten silnik jest zbyt mały do Skody Octavii kombi. Zresztą TSI ma kompresor i turbosprężarkę ciekawe ile to wytrzyma ? |
No tam same cylindry są ze wzmocnionego żeliwa skrętkowego. Ciekawe raczej ile to sprzęgło od kompresora wytrzyma ale w Octavii nie stosuje się tego silnika z samym turbo (bez kompresora)?
krzycho81 napisał/a: | TDI to turbosprężarka i pompowtryski. |
I wcale nie jest bezawaryjny..... Wręcz przeciwnie, a kultura pracy to też inna bajka. Sprawdził bym też czy dalej tam jest pompowtrysk czy już CR. |
|
|
|
 |
krzycho81
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 79 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-11-2009, 20:46
|
|
|
W przypadku TSI: kompresor na pasku do 3500 obrotów a później sprężarka.
W Octavii - pompowtryski zdecydowanie.
Zresztą miałem zabawną rozmowę odnośnie silnika TSI. Na moje pytanie jak powinienem się obchodzić z turbosprężarką jeden ze sprzedawców odpowiedział:
- normalnie jak w TDI wsiada Pan, czeka , rusza, zatrzymuje, czeka i gasi silnik.
Na co drugi sprzedawca następnego dnia:
- normalnie wsiada Pan, odpala, jedzie, zatrzymuje się i gasi silnik.
- i nie trzeba zaczekać ?
- nie przecież to nie diesel
- ale mimo wszystko sprężarka
- nie trzeba.
No i zgadnij jak nie wiesz. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-11-2009, 20:52
|
|
|
krzycho81 - no ale zobacz ten link
http://www.roadlook.pl/te...cisnieniem.html
Cytat: | W odróżnieniu od znanej już wcześniej jednostki 1,4 TSI 125 kW (170 KM) nowy silnik wyposażono jedynie w turbosprężarkę. |
A co do turbo w bezynie a dieslu to te w benzynie są chłodzone także cieczą (w dieslach tylko olejem) co powoduje mniejszy problem z chłodzeniem jeśli nie deptałeś wcześniej. Więc jak jedziesz normalnie to chyba nie trzeba czekać. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-11-2009, 21:03
|
|
|
krzychu napisał/a: | Więc jak jedziesz normalnie to chyba nie trzeba czekać. |
Błąd. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2009, 21:30
|
|
|
czekać trza zawsze.
Ostatnio dłubaliśmy z kumplem przy jego Volvo 460 1.7T (benzyna) i tam jest cwany patent z dodatkową pompką wody - pędzoną elektrycznie, która przez kilkanaście do kilkudziesięciu sekund po wyłączeniu silnika podtrzymuje cyrkulację cieczy w turbinie - połapane dla leniuchów, którym nie chce się czekać z gaszeniem |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-11-2009, 21:56
|
|
|
Nie martwcie się o trwałość silników z turbo, szczególnie grupy VAG
6 lat temu robiłem silnik od Audi RS2 w którym trzeba było wymienić wał - po strzale w dzika zgiął się przód wału. Po przebiegu 140 kkm silnik nie wykazywał śladów zużycia.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzycho81
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 79 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-11-2009, 22:15
|
|
|
Odkrywcze i pouczające Sam już nie wiem. Uwierzyłem Panom ze Skody w toku gorących zapewnień, może niesłusznie. Może powinienem był zajrzeć
[ Dodano: 23-11-2009, 22:21 ]
Hubeeert napisał/a: | krzychu napisał/a: | Więc jak jedziesz normalnie to chyba nie trzeba czekać. |
Błąd. |
Możesz rozwinąć ?
[ Dodano: 23-11-2009, 22:25 ]
tomekrvf napisał/a: | Nie martwcie się o trwałość silników z turbo, szczególnie grupy VAG
6 lat temu robiłem silnik od Audi RS2 w którym trzeba było wymienić wał - po strzale w dzika zgiął się przód wału. Po przebiegu 140 kkm silnik nie wykazywał śladów zużycia.... |
O silnik może nie trzeba się przejmować gorzej z kołem dwumasowym i sprzęgłem bo jak jedno padnie to i drugie dobrze wymienić. Osobiście w obliczu tych problemów sprzedałem Passata 1,9 TDI 136 kM. Ceny dobrych części masakryczne. Chociaż autko świetnie lata. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-11-2009, 22:29
|
|
|
krzycho81 mam zwyczaj, podobnie jak mój niezyjący juz Ojciec, żeby dac turbinie odsapnąc po jeździe - od minuty do 5 - zaleznie od tego jak jechałem. Może dlatego turbina w moim Mirage wytrzymała 312000km. A w kilku już turbodieslach miałem z turbinami spokój - oprócz Opla DTI gdzie serwis mi ją zamordował. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-11-2009, 22:32
|
|
|
krzycho81 napisał/a: |
O silnik może nie trzeba się przejmować gorzej z kołem dwumasowym i sprzęgłem bo jak jedno padnie to i drugie dobrze wymienić. |
Mieszasz benzynkę z dieslem... |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2009, 23:55
|
|
|
krzychu napisał/a: | krzycho81 napisał/a: |
O silnik może nie trzeba się przejmować gorzej z kołem dwumasowym i sprzęgłem bo jak jedno padnie to i drugie dobrze wymienić. |
Mieszasz benzynkę z dieslem... |
niekoniecznie, ja w swoim 1.8T tez mam dwumas. |
|
|
|
 |
krzycho81
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 79 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-11-2009, 20:49
|
|
|
krzychu napisał/a: | krzycho81 napisał/a: |
O silnik może nie trzeba się przejmować gorzej z kołem dwumasowym i sprzęgłem bo jak jedno padnie to i drugie dobrze wymienić. |
Mieszasz benzynkę z dieslem... |
Jak wyżej napisałem w Passacie 1,9 TDI |
|
|
|
 |
BiGi
Nowy Forumowicz
Auto: Octavia 1.8 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30-12-2009, 11:27
|
|
|
krzycho81 napisał/a: | W przypadku TSI: kompresor na pasku do 3500 obrotów a później sprężarka.
W Octavii - pompowtryski zdecydowanie.
Zresztą miałem zabawną rozmowę odnośnie silnika TSI. Na moje pytanie jak powinienem się obchodzić z turbosprężarką jeden ze sprzedawców odpowiedział:
- normalnie jak w TDI wsiada Pan, czeka , rusza, zatrzymuje, czeka i gasi silnik.
Na co drugi sprzedawca następnego dnia:
- normalnie wsiada Pan, odpala, jedzie, zatrzymuje się i gasi silnik.
- i nie trzeba zaczekać ?
- nie przecież to nie diesel
- ale mimo wszystko sprężarka
- nie trzeba.
No i zgadnij jak nie wiesz. |
W octavii nie ma kompresora, jest tylko turbo. kompresor masz w wersji 160 konnej w golfach VI, w czeszce jest zwykłe 122 konie. Jesli chodzi o turbo w tym samochodzie jak mocniej pocisniesz i wylaczysz silnik odrazu układ chłodzenia bedzie pracowal dalej nawet do 8 minut, problem w tym ze turbo wtedy jest jedynie chlodzone a nie smarowane olejem, wiec trzeba z glowa - po forsownej jezdzi 1-2 minutki odczekac.... |
_________________ Myśle nad nowym Lancerkiem... |
|
|
|
 |
macior
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: Kraków NH
|
Wysłany: 03-01-2010, 15:09
|
|
|
BiGi napisał/a: | w czeszce jest zwykłe 122 konie | w silniku 1.4 TSI
a jest przeca jeszczcze 1.8 |
_________________
 |
|
|
|
 |
BiGi
Nowy Forumowicz
Auto: Octavia 1.8 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 03-01-2010, 17:14
|
|
|
Tak ale bylo o 1.4 a ten silnik w grupie wieśwagen jest w wersjach 122, 140 i 160 km. |
_________________ Myśle nad nowym Lancerkiem... |
|
|
|
 |
|