Wycieraczki przednie dziwna awaria |
Autor |
Wiadomość |
pinholo
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:11 Wycieraczki przednie dziwna awaria
|
|
|
Witam
Pierwszy objaw: padła czasówka i "jedno machnięcie" nie chciałem do tego zaglądać przy temp. -16 i zostawiłem do przyjemniejszych dni.
I przyjemniejsze dni nadeszły a wraz z nimi wycieraczki pracują cały czas. Nie można ich w ogóle wyłączyć nawet w pozycji przełącznika 0 ciągle zamiatają.
Musiałem wyjąć bezpiecznik.
Po podłączeniu do komp. nie pokazuje żadnych błędów.
Zaglądałem do silniczka i mechanizmu, wszystko jak nowe.
Lancetnik 2.0 G463, rok 2005 kombi.
Pomóżcie bracia bo rozkładam ręce. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-01-2010, 15:50
|
|
|
pinholo, może zawiesił się przekażnik i nie odłącza napięcia, albo gdzieś się dostał lewy prąd do instalacji wycieraczek poprzez np zwarcie, będziesz musiał odwiedzić elektryka
Powiedz mi jeszcze jedno masz może czujnik deszczu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-01-2010, 15:52
|
|
|
robertdg napisał/a: |
Powiedz mi jeszcze jedno masz może czujnik deszczu |
Takich frykasów nie ma CS-ie |
|
|
|
 |
pinholo
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 08-01-2010, 15:56
|
|
|
Może wiesz gdzie go szukać?
A jeśli chodzi o czujnik deszczu to na szczęście mój miś nie posiada takiego. (jeden problem do wykluczenia mniej)
Q-rcze, naprawdę wnerwiająca awaria, wbrew pozorom.
Help! |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-01-2010, 16:03
|
|
|
Na odwrocie tego schowka pod kierownicą (co zakrywa bezpieczniki) chyba jest schemat, tak samo pod maską powinien któryś przekaźnik być oznaczony jako ten od wycieraczek. |
|
|
|
 |
pinholo
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 08-01-2010, 20:49
|
|
|
na boku schowka jest tylko schemat bezpieczników. Jutro poszukam pod maską.
Ale oś mi się wydaję, (jak włożę bezpieczkik) że "pyka" gdzieś pod kierownicą.
Poszukam i jutro zdam relację.
może ktoś z was jeszcze na coś wpadnie?
Piszcie, Dzięki |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 09-01-2010, 21:13
|
|
|
jest jeszcze opcja taka że mógł ci sie zepsuć sam włącznik. Znaczy ta cała wajcha przy kierownicy. Mojemu wujkowi padła kiedyś cała wajcha od świateł i cały czas się świeciły długie. tylko ze to bylo w deawoo nubirze ale objawy wydają się podobne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-01-2010, 09:46
|
|
|
Pawel`85 napisał/a: | Mojemu wujkowi padła kiedyś cała wajcha od świateł i cały czas się świeciły długie. tylko ze to bylo w deawoo nubirze ale objawy wydają się podobne. |
TO nie to. W nubirze był patent z Opla. Masakryczne i kretyńskie rozwiązanie - walczyłem z nim kiedyś w nocy przed wszystkimi świętymi. Nigdy bym na takie rozwiązanie nie wpadł. |
|
|
|
 |
pinholo
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 10-01-2010, 20:28
|
|
|
wszystko wskazuje na to, że uszkodził się komputerek pod skrzynką bezpieczników.
Czy jest możliwa jakaś diagnostyka i ewentualna naprawa takiego elementu?
Taką diagnozę postawił elektryk samochodowy lecz nie jest to pewna informacja.
Pozdrawiam
[ Dodano: 19-01-2010, 18:57 ]
Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej wycieraczek.
Pomocy, sprawdziłem wszystko i rozkładam ręce!
Liczę na Was! przeszukałem net ale niestety kiszka |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 10-04-2010, 15:40
|
|
|
Mam podobny problem, zaczęło się od zaniku świateł mijania. (elekt. pociągnął nowy przewód uziemienia z przekaźnika do mechanizmu załączania światła i świecą)
Potem padł alternator, brak ładowanie.(elektryk wymienił mi regulator napięcia i szczotki)
Zmieniłem też ECU.
Następnie na zimnym silniku zwłaszcza rano po przymrozkach wyłącza mi się radio na obrotach po wyżej około 2000. Załącza się i wyłącza,taka dyskoteka.Na skrzyżowaniu na wolnych obrotach gra ale jak ruszę wyłącza się.Jak silnik się zagrzeje to potem jest ok.
Obecnie wycieraczki się nie wyłączają(pomimo że pozycja OFF) podczas wyższych obrotów,muszę wcisnąć sprzęgło i zdjąć nogę z gazu dopiero przestają latać po szybie.Prędkość wycieraczek jest znacznie zwiększona.
No i jeszcze dmuchawa też zaczyna sama zwiększać sobie obroty (na każdym poziomie przełącznika tak samo)
Może ktoś nas pokieruje gdzie szukać !? |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 11-04-2010, 16:15
|
|
|
To wygląda jakby prąd podawany z alternatora był coraz większy przy zwiększaniu obrotów - regulator napięcia ?? |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 12-04-2010, 20:22
|
|
|
Karwoś, miałeś racje. Dzisiaj zmierzyłem napięcie w chwili gaśnięcia radia no i szok 18V do 20V ładowanie. Tylko dlaczego przecież elektryk wymienił mi regulator i szczotki 2 miesiące temu.
Czy może być coś innego niż regulator ? typu przerwa w uziemieniu ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-04-2010, 20:37
|
|
|
nikiniko napisał/a: | szok 18V do 20V ładowanie. |
To żarówki jeszcze działają? Dziw że jeszcze w ogóle wszystko działa.
Przerwa w masie raczej odpada. Coś z regulatorem nie tak. |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 20-04-2010, 20:47
|
|
|
Elektryk wymienił mi regulator i wszystko powróciło do normy.....szkoda że już drugi w ciągu 2 miesięcy
Może tym razem się powiedzie..... troszkę dziwnie że nie można tego reklamować |
|
|
|
 |
|