Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
CO SĄDZICIE O DIAMANTE II
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-12-2009, 22:15   

zbyszek05 napisał/a:
właśnie nie wiem jak w automacie ale w manualu spokojnie zamyka zegar z przekłamaniem +/- 3km/h ale desperatem nie jestem - przeszło mi .ciekawy jestem jak z wersją 2 gen. jak to chodzi na większych obraotach i czy też jest jak szlifierka 1.gen?


Nie jest... 3.5 jest SOHC 24V i ma czerwone pole od 6000. Moc 210 ma przy 5000. Dla mnie to jest odpychajace. A i zapłon na rozdzielaczu...bleeeeee
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-12-2009, 22:40   

no jak by się zapłon elektroniczny zrobiło i nieco podregulować tu i uwdzie , to by lepiej szedł ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-12-2009, 22:55   

zbyszek05 napisał/a:
właśnie nie wiem jak w automacie ale w manualu spokojnie zamyka zegar z przekłamaniem +/- 3km/h ale desperatem nie jestem - przeszło mi .ciekawy jestem jak z wersją 2 gen. jak to chodzi na większych obraotach i czy też jest jak szlifierka 1.gen?


[AUTOBAHN MODE ON]

Ja nie chce burzyć tej idylli ale naprawdę - licznik musi przekłamywać z definicji i zwykle robi to na plus. Serwisówka podaje jakie są przekłamania i wychodzi około 10% czyli przy 240 moze miec +- 24 kmh. Czyli teoretycznie możesz mieć 215. Z obserwacji praktycznych przy wskazaniu 230 było 212 wg GPS.

[AUTOBAHN MODE OFF]
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
lewcu 
Nowy Forumowicz

Auto: Diamante 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 2
Skąd: mazury
Wysłany: 16-12-2009, 23:47   

Tak sie sklada że obecnie jeżdżę Diamantem II ale wczesniej mialem Sigme 12V i Diamante I 24V wiec mam pelne porównanie. Jesli chodzi o osiagi to II mimo niewiele wiekszej mocy jest zdecydowanie szybsza, szczególnie przy predkosciach 140-200. Nie wiem jak predk max, na razie ok 220 osiagnalem ale co do przyspieszen to poprostu II połyka I. Wielkość wnętrza i bagażnika też zdecydowanie na korzyść dwójki. Praca silnika jest inna, bardziej rasowa, chropowata ale tez troszke głośniejsza. Jakość materiałow niczym nie odbiega od sigmy, troche inna stylizacja chyba jednak w sigmie nieznacznie ładniejsza. Stylizacja nadwozia - kwestia gustu, dwojka jest zdecydowanie rzadziej spotykana, tez ma swój charakter. W II nie ma bajerów typu zawiecha regulowana, 4WS. Skrzynia automat zdecydowanie lepsza w II, lepiej reaguje na gaz, szybciej zmienia biegi, redukuje przy hamowaniu silnikiem. Dostepność części, duzo z zawieszenia, hamulców pasuje od I, silnik to Pajero/Montero.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 17-12-2009, 08:26   

no właśnie ...w manualu od 140-do 220 ciągnie niesamowicie 1 gen. -jak pisałem szlifierka dlatego że do 170 można kręcić na 3 biegu i wtedy naprawdę bardzo szybko się zbiera i napisze od siebie że to chyba najlepszy bieg w manualu - no i 4 bieg na którym jak się człowiek uprze to pociągnie właśnie pod koniec licznika prędkościomierza - fakt jest taki że wtedy może rozerwać skrzynie .a silnik sohc w 2 gen ? ciekawy jestem dlaczego montowali słabszą jednostkę zamiast mocniejszej .sohc napewno więcej pali ...i wydaje mi się że jest mniej elastyczny...no i dlaczego nie ma tam manuala? dodam że u zachodnich aut np.bmw skrzynia manualna była w silnikach 5 litrowych a w 4,4l nawet 6 biegowa getraga- 1 do do tyłu ... więc wielkość i klasa auta nie ma nic do skrzynki przełożeń

p.s prędkość mierzyłem na gps -" lark'a"
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mariuszklaudius 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: zlotoryja
Wysłany: 17-12-2009, 09:37   

a jak z rzeczywistym spalaniem II generacji. I generacja mimo 3l i 180 lub 210 konikow spalala o dziwo malo paliwa a jak do tego ma sie II generacja

[ Dodano: 17-12-2009, 09:40 ]
a co do skrzyni biegow w I generacji to automatyczne sa bardzo wytrzymale zas manualne moim zdaniem sa zbyt slabo przystosowane do silnika o tak duzej mocy. slyszalem opinie ze jak wlasnie w przypadku zbyszka przeciagnie sie 3 lub 4 to skrzynia idzie w rozsypke
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-12-2009, 10:43   

ja nie testowałem go w tak dużych prędkościach , poza tym , szczerze mówiąc zależy od stanu aut 1 generacji. jest większy , to ma więcej momentu , ale z drugiej strony , jest w tańszej technologii :) jak dla mnie wszystko już zostało powiedziane :) są plusy są minusy :) puki co będę jeździł starszymi :)

[ Dodano: 17-12-2009, 11:03 ]
poza tym spodobało mi się coś takiego :)

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10699266
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lewcu 
Nowy Forumowicz

Auto: Diamante 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 2
Skąd: mazury
Wysłany: 17-12-2009, 11:14   

Zbyszek05 chyba mnie nie zrozumiałes, w zakresie 140-200 km/h druga generecja jest duzo szybsza. Co do spalania trasa 12,5-13,5 miasto 16-18 lpg sekwencja. Bardzo podobnie do sigmy / diamante I gen.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-12-2009, 11:15   

zbyszek05 napisał/a:
no właśnie ...w manualu od 140-do 220 ciągnie niesamowicie 1 gen. -jak pisałem szlifierka dlatego że do 170 można kręcić na 3 biegu i wtedy naprawdę bardzo szybko się zbiera i napisze od siebie że to chyba najlepszy bieg w manualu - no i 4 bieg na którym jak się człowiek uprze to pociągnie właśnie pod koniec licznika prędkościomierza - fakt jest taki że wtedy może rozerwać skrzynie .a silnik sohc w 2 gen ? ciekawy jestem dlaczego montowali słabszą jednostkę zamiast mocniejszej .sohc napewno więcej pali ...i wydaje mi się że jest mniej elastyczny...no i dlaczego nie ma tam manuala? dodam że u zachodnich aut np.bmw skrzynia manualna była w silnikach 5 litrowych a w 4,4l nawet 6 biegowa getraga- 1 do do tyłu ... więc wielkość i klasa auta nie ma nic do skrzynki przełożeń

p.s prędkość mierzyłem na gps -" lark'a"


Diamante II generacji (to na rynek USA) było produkowane tylko w Australii i być może dlatego stosowano tam silnik sohc bo tylko takie były dostępne w australii (tak samo jak było w przypadku kombi w 1). A skrzynia biegów - w ameryce 90% aut ma automaty więc po prostu nie dawali wyboru bo pewnie mało kto by zamawiał. I też nie była dostępna w manualu poza Europą. W Japonii tylko 2.0 i 2.5 w podstawowych wersjach.

Tańsza technologie stosowali bo widocznie uznano że to się nie opłaca lepszej - kto chce kupić to nie zwróci na to uwagi. Być może przeważyły doświadczenia z czasów 1 generacji - klienci i tak nie zwracają uwagi na to że samochód jest technicznie lepszy wiec po co się wysilać?. Dla przykładu podam informacje że widziałem AUTOBILD z 1991 roku, Sigma 24V AT w pełnej opcji kosztowała 59 tysięcy marek niemieckich, Opel Senator był droższy o prawie 13 tysięcy marek (cos około 74 tyś) i w teście zasadniczo najlepiej ocenili Opla mimo że jeśli chodzi o gadżety to nie miał nic (ani tcl, ani ecs). Nikt nie wspomniał że za różnicę w cenie można kupić było 2/3 Golfa (cena koło 20 tysiecy). Widocznie w Mitsubishi uznali ze to co sie na rynku japońskim sprzedaje dość dobrze czyli zaawansowane technologie nie ma racji bytu w USA czy Europie więc przycięli koszty.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 17-12-2009, 13:38   

VirMan, ta kijanka, której link wysłałeś to całkiem, całkiem :) Wypas na maxa :twisted:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 17-12-2009, 15:45   

Niezły patent z tym rozkładanym przednim fotelem :)
_________________

 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 17-12-2009, 15:53   

mitsubishi diamante 3,5 l v6 24 valve
długość [mm] 4805
wysokość [mm] 1435
szerokość [mm] 1785
rozstaw osi [mm] 2720
liczba miejsc 5
maksymalna objętość bagażnika [l] -
minimalna objętość bagażnika [l] 418
produkowany 1996 - 2004
silniki benzynowe moc [KM] / przy obr/min mom. obr. [Nm] prędkość [km/h] 0-100km/h [s]
2.5 i V6 24V GDI 200 / 6000 250 - -
3.0 i V6 24V GDI 240 / 5750 304 - -
3.0 i V6 24V GDI 4WD 240 / 5750 304 - -
3.5 i V6 24V 208 / 5000 300 210 - rozwinę co dla niektórych 208 KM / 5000 obr. / 300Nm - vmax 210 km/h
przypuszczałem że jest wolniejsze bo charakterystyka jest podobna do hondy 3,5 l v6 LEGEND z 97/98 r. a ta niestety mimo że nowsza jest wolniejsza.

dane sigmy podawałem już gdzieś na forum w dziale sigma/diamante
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-12-2009, 17:27   

andrew84, i się napaliłem na nią :] - ale nie mam gdzie czterech aut trzymac - no i budżet by ucierpial :D właśnie skończyłem spłacać za diamanta :P

[ Dodano: 19-12-2009, 01:49 ]
apropos Diamante2 - proszę oto aukcja - popatrzcie co jest w środku i na wyposażeniu - To powinno podsumować całość.

http://moto.allegro.pl/it...full_opcja.html
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
and.lukas 
Forumowicz

Auto: Mitsu Sigma kombi '95
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 54
Skąd: Mszczonów
Wysłany: 11-01-2010, 10:30   

lewcu napisał/a:
Tak sie sklada że obecnie jeżdżę Diamantem II ale wczesniej mialem Sigme 12V i Diamante I 24V wiec mam pelne porównanie. Jesli chodzi o osiagi to II mimo niewiele wiekszej mocy jest zdecydowanie szybsza, szczególnie przy predkosciach 140-200. Nie wiem jak predk max, na razie ok 220 osiagnalem ale co do przyspieszen to poprostu II połyka I. Wielkość wnętrza i bagażnika też zdecydowanie na korzyść dwójki. Praca silnika jest inna, bardziej rasowa, chropowata ale tez troszke głośniejsza. Jakość materiałow niczym nie odbiega od sigmy, troche inna stylizacja chyba jednak w sigmie nieznacznie ładniejsza. Stylizacja nadwozia - kwestia gustu, dwojka jest zdecydowanie rzadziej spotykana, tez ma swój charakter. W II nie ma bajerów typu zawiecha regulowana, 4WS. Skrzynia automat zdecydowanie lepsza w II, lepiej reaguje na gaz, szybciej zmienia biegi, redukuje przy hamowaniu silnikiem. Dostepność części, duzo z zawieszenia, hamulców pasuje od I, silnik to Pajero/Montero.


Panowie , porównajcie ceny diamante II z cenami konkurencji (legend, maxima,camry)- nie do pobicia w swojej klasie. Dlaczego ? Bo auto u nas jest całkowicie nieznane, a brak w nim głupkowatej zbędnej elektroniki jak w europejskich autach tej klasy ( czujniki deszczu, samoczynne włączniki świateł, czujniki orgazmu :badgrin: itp.)- to jego zaleta. No i to stonowane klasyczne wnętrze, a nie jakieś wszechobecne efekciarskie (dla prostaków?) pseudo chromy i nadmiar plastikowego pseudo drewna.
_________________
Powymyślali te durackie maszyny, bo siły w rękach nie mieli...
Kazimierz Pawlak (ten od Kargula)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.