Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Zbyt wysokie spalanie TD- jaka przyczyna?
Autor Wiadomość
Fly23
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2010, 22:31   

gesty, Jeżeli takie masz spalanie jak opisałeś powyżej to wg mnie jest ok, tyle tylko, że powinieneś nauczyć się oszczędnej jazdy po mieście Galancikiem. W trasie spalił ci powiedzmy 6, w mieście nawet mógł 10l. Zrobiłeś mniej więcej pół na pół(miasto/trasa)- spalanie 8,5- może być. Zbyt ciężka noga jest naprawdę bardzo niekorzystna dla spalania. Rozpędzaj go powolutku, biegi zmieniaj poniżej 2,5 tys. obr(2,1- 2,2)., a będziesz rzadziej odwiedzał stacje benzynowe. Pojeździsz trochę to będziesz wiedział jak się obchodzić z pedałem gazu. Powodzonka
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 15-01-2010, 23:10   

rozpedzam auto powoli (choc na szkole jazdy uczyli ze trzeba przyspieszac szybko do zadanej predkosci), zmieniam biegi najczesciej w okolicy 2,7 tys. Jezdzilem wczesniej kilkoma bawarczykami ktore baaaardzo czesto mialy pedal w podlodze a spalaly 7-8 litrow. Oczywiscie to inne silniki, ale gdybym galantem jezdzil w ten sposob to moj rekordowy wynik 11litrow bylby stala norma. Z postow innych kolegow wnioskuje ze moje autko pali jednak wiecej, ale dosc tym dywagacjom, auto staje u mechanika z powodu rzygania olejem weic zostana sprawdzone przewody paliwowe i pompa tytulem ewentualnych ubytkow ON. Po przejechaniu kolejnego baku podziele sie wynikami. Pozdrawiam i dziekuje za rady/komentarze.
_________________

 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-01-2010, 09:36   

Wlasnie robicie blad rozpedzajac powoli autko. Na spalanie najwiekszy wplyw ma srednia wartosc obrotow silnika. I jezeli rozpedzacie auto powoli to silnik dluzej kreci sie na wyzszych obrotach anizeli rozpedzenie go szybciej do zadanej predkosci. Wtedy mimo ze obroty sa wyzsze to ich srednia wartosc w czasie wychodzi mniejsza. To podstawowa zasada eco-drivingu. Zmiana biegow przy 2.5 tys nie mniej ni wiecej. W dieslu biegi zmieniamy przy jego max momencie poniewaz charakterystyka powyzej leci bardzo gwaltownie w dol (taka wada tegoz silnika)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Fly23
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2010, 13:00   

Z tego co ja wiem, to eco-driving w dieslu a w benzynie to dwie różne sprawy. W benzynie owszem, szybciej trzeba się rozpędzić do żądanej prędkości i ją utrzymywać, w dieslu natomiast powoli należy się rozpędzać. Nie będę tutaj się rozpisywał na temat eco- drivingu, powinniście wszyscy to obejrzeć- naprawdę warto: http://wdobiekryzysu.pl/2...jezdzij-taniej/
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-01-2010, 13:24   

Nie ma czegos takiego jak podzial na benzynie czy diesla. Jest podzial na charakterystyki silnika. Kazdy silnik ma cos takiego jak przebieg momentu i mocy w zaleznosci od obrotow. Czy to benzyna czy diesel to oszczedna jazda powinna odbywac sie przy zmianie biegu w okolicach max momentu.
Jedna uwaga co do hamowania silnikiem. Pamietajmy ze to ma sens tylko i wylacznie jesli komputer sterujacy silnikiem ma funkcje cut-off czyli odciecie paliwa. Stare diesle takie jak w Galancie tego nie maja zatem jadac na luzie akurat lepiej na tym wyjdziemy.

a tutaj zgola odmienna filozofia eco-drivingu: http://www.autocentrum.pl...e-znaczy-wolno/
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Fly23
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2010, 13:49   

sampler napisał/a:
.... Czy to benzyna czy diesel to oszczedna jazda powinna odbywac sie przy zmianie biegu w okolicach max momentu. /

to przeczytaj sobie drugi punkt z twojego linku. Jeżeli chodzi o diesla z turbiną to oszczędność paliwa polega na tym, żeby właśnie zmienić bieg do 2 tys., ponieważ od tej wysokości obrotów turbina pracuje bardziej efektywnie i co za tym idzie spalanie rośnie.

A poza tym na pewno jest wiele szkół eco-drivingu, ale większość zasad się powtarza.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2010, 07:59   

No i kolejny mój pomiar. Ostatnio zatankowałem do pełna, zrobiłem 671 km i wczoraj zatankowałem- weszło 52 litry po korek. 200 km po trasie a reszta do pracy (mam 2 km tylko, nie zdąży się dobrze zagrzać) i na miejscu jazda max 20 km odcinki. Po przeliczeniu wychodzi 7.7-7,8 litra. Myślę, że dobry wynik jak na taki mróz...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 08-02-2010, 14:48   

I ja mialem kolejny pomiar, 521km na 41,5l w cyklu mieszanym co daje wynik ponizej 8 litrow na setke, jesli tak sie utrzyma to uznam dokonana regulacje zaworow jako rozwiazanie mojego problemu nadmiernego spalania. Zostal tez wymieniony rozrzad ale to chyba ma sie nijak do spalania...pozdrawiam
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.