Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:03
Diagnoza pracy silnika
Autor Wiadomość
Radecky
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2010, 20:09   Diagnoza pracy silnika

Wspominałem w innym wątku, że mój Outek (mark I - 2.0 136 KM z 2003 r.), ma delikatne pryknięcia podczas pracy na wolnych obrotach. Ponieważ należę do upierdliwych kierowców i u mnie musi wszystko grać na tip top postanowiłem zawalczyć z tą usterką.
W zaprzyjaźnionym serwisie Hondy zbadali elektrykę no i jest OK. Cewki, kable w porządku, a świece z racji tego, że wyjechały już ponad 100 tys km to wymienili na nowe. NO i faktycznie w moim Outlanderze zastosowano świece irydowe, o dość długiej żywotności, co skubnęło mnie trochę po kieszeni.

Mimo tego generalnego przeglądu pryknięcia pozostały.

Sugestie słyszałem trzy :

- podjechać do Mitsubishi i sprawdzić na komputerze. Tyle że wcale nie musi wykazać jakiegokolwiek błędu i taka diagnostyka kosztuje coś koło 150 zł.

- podnieść obroty komputerowo. W tej chwili mój Outek ma obroty na poziomie jednej kreski poniżej 1 tys obr/min, czyli jak tak popatrzę to zirka 800 obr/min może być. Czy uważacie że są to za niskie obroty ?

- spróbować metody automatycznego dostrojenia silnika, podobno niektóre z modeli tak mają, że należy uruchomić zimny silnik, nie dodawać gazu, poczekać aż 3 raz silnik się zagrzeje i włączy wentylator. Po takim zabiegu komp dostroi silnik. No ale nie wiem czy taką opcję ma mój wynalazek.

Dodam, że silnik pryka delikatnie jak jest rozgrzany, tak samo na gazie jak i na benzynie.

Podpowiecie...?:)
 
 
tomek.rzepek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 239
Skąd: polska
Wysłany: 22-01-2010, 22:33   

Mitsubishi sprawdzi na takim samym komputerze jakim ma reszta serwisów-szkoda kasy, błędu na 90% nie wywali. Jeżeli bardzo chcesz możesz spóbować kluczykowaniem (gdzies tu opis jest) i jak cos wykaze to wtedy podjechac. Obroty są jak najbardziej wporządku i nie nalezy ich zwiększać. Po odłączeniu akumulatora na kilka chwil auto bedzie musiało nauczyć się wolnych obrotów (opis w necie) mozesz spróbować, ale niewiele to pomoże uważam. Natomiast przyszło mi na mysl, może gdzieś dostaje lewe powietrze? sprawdz czy wszystkie obejmy na filtrze są dobrze skrecone, czy nie ma gdzieś żadnych dziur itd?
_________________
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.