Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
23-11-2009, 18:16
czas/iliśc km.do osiągnięcia optymalnej temp. pracy silnika?
Autor Wiadomość
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2010, 20:24   

marmach napisał/a:
wskazanie przed dłuższy czas utrzymuje się poniżej normalnego?

U mnie doszło do połowy po przejechaniu ok. 9 km i po ok 20 min od odpalenia, czyli pod domem :) Ale ja mam na "auto" i zaczyna dmuchać ciepłym jak tylko się pojawi 1 kreska, co z pewnością nie pomaga w szybszym rozgrzaniu silnika. Tylko że jak bym włączał ogrzewanie dopiero w połowie skali, to bym codziennie do i z pracy w mrozie w środku jechał... A to w końcu samochód jest dla mnie, a nie odwrotnie. A poza tym stwierdziłem, że skoro dmuchawa włącza się dopiero po pewnym czasie (1 kreska) to znaczy, że konstruktorzy stwierdzili, że już silnik jest jako tako rozgrzany. Toteż np. nie depczę za bardzo, jak nie słyszę dmuchawy :)
 
 
scoro 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8MIVEC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 68
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-01-2010, 22:33   

Jeżeli chodzi o tę "długą drogę" wskaźnika temperatury silnika to sprawa jest dość prosta ;)
Jeżeli nastawiamy sobie nawiew na ciepłe powietrze to ciepło, które chcemy uzyskać we wnętrzu musi być odebrane z silnika. W tym momencie następuje jego dodatkowe wychładzanie.
Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ale np. skuteczną metodą aby w upalne dni obniżyć temperaturę silnika jest ustawienie termostatu na max wartość (oczywiście nie mam tu na myśli nowych samochodów, gdzie do takiej sytuacji elektronika nie powinna dopuścić).

Tak więc sprawa jest dość oczywista ;)

Temperatura silnika = ciepło powstałe w wyniku spalania - chłodzenie powietrza - ciepło oddane do wnętrza

Dodakotowo możliwe , że w przypadku automatyki ciepło oddane do wnętrza będzie większe przy niższych temperaturach (chęć uzyskania jak najszybciej ustawionej temp.). Ale możliwe, że odbierane ciepło nie jest zależne od różnicy temp. wewnętrznej oraz tej nastawionej na termostacie.
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2010, 22:57   

Miałem kilka aut, ale w tym robi się ciepło najszybciej, jak do tej pory......
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-01-2010, 09:29   

marmach napisał/a:
Ja akurat odpalam ogrzewanie po rozgrzaniu silnika, gdy "kreska" jest w normalnej pozycji, czyli prawie w połowie.

Pierwsza rzecz po odpaleniu silnika to temperatura ma maksa (klima manualna) i nawiew na 2/3 do 1/1 :)
Dzisiaj temperatura o 7:30 -17C. Silnik chodził na luzie z tymi ustawieniami + grzanie tylnej szyby tyle ile trwa spryskanie "Morsem" przedniej i tylnej szyby. Potem jazda. Po ~3km pierwsza kreseczka, po około 5km temperatura na środku, po 8km w samochodzie gorąco - rozpiąłem pod szyja kurtkę i polar. Po 10km wysiadłem :P
 
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 23-01-2010, 11:20   

Nie ma uzasadnienia czekanie "na luzie".
silnik i tak jest mocno przelewany zwłaszcza w niskich temperaturach, co zmywa film olejowy z tłoków i cylindrów i rozcieńcza olej benzyną, a nieprzepał leci w katalizator. Najgorsze to odpalanie i jazda na krótkich odcinkach, kiedy silnik nie może się rozgrzać. W przypadku EvoX zgaszenie zimnego silnika kilka sek. po odpaleniu na zimno - potem już potrafi nie odpalić. (zalanie). Mój rozgrzewa się ok 3-4 km po odpaleniu -15 st tak by załaczył dmuchawę, a ciepło jest w samochodzie dopiero po ok 10 km.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-01-2010, 11:34   

pfx napisał/a:
Nie ma uzasadnienia czekanie "na luzie".

Ty masz samochód z za wielkiej wody. Zaglądnij do instrukcji co tam napisali:
a) ruszyć niezwłocznie
b) odczekać chwile po rozpaleniu przed ruszeniem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.