Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E5xx] Jaki akumulator
Autor Wiadomość
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2009, 16:58   

Arturro-86 napisał/a:
Ja już akumulator doładowałem... mam wrażenie, że teraz łatwiejszy rozruch niż wcześniej. Miałem akumulator wpiety do samochodu, ale jeśli piszesz, że nic się nie powinno dziać, to na nastepny raz go odłączę i zabiorę do domu :lol:
Słyszałem, że na mrozie nie powinno się ładować... lepiej niech akumulator będzie ciepły... (jeśli się mylę, to poprawcie) :D


No i poprawiamy....
(bez urazy)

Odłączenie aku na dłużej niż 10 min (sprawdzona wartość przeze mnie) - niektóre źródła podają 15 - i pozostawienie auta bez prądu zresetuje ECU.

Strata z tym żadna, bo w FAQ BigTomala opisał procedurę programowania ECU krok po kroku.

Co do ładowania, to lepiej jest ładować aku "ciepły". Rozładowany i pozostawiony na mrozie potrafi zamarznąć (w szczególności jeżeli już jest po dolewkach wody demineralizowanej).

Pozdrawiam.
 
 
misjonarz. 
Mitsumaniak
\KSG/


Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 1444
Skąd: zabrze
Wysłany: 19-12-2009, 17:44   

Cytat:
Co do ładowania, to lepiej jest ładować aku "ciepły". Rozładowany i pozostawiony na mrozie potrafi zamarznąć (w szczególności jeżeli już jest po dolewkach wody demineralizowanej).
dokładnie tak. ja jak wyjmuje akumulator, to po założeniu go z powrotem odpalam auto i czekam aż się zagrzeje bez załączania innych odbiorników prądu i dotykania pedału gazu. potem jest wszystko ok
_________________
http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/

Gość zobacz mojego misia

ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 21-12-2009, 09:41   

kurde ja nie miałem kasy w wakacje i kupiłem 53AH 540 prąd centry , i teraz jak jest taki mróz to ledwo co kręci...
co prawda za każdym razem zapalił , ale zawsze mam wrażenie ,że powie NEIN w końcu, bo na serio ledwo co kręci
pasuje go teraz sprzedać jeszcze póki na gwarancji i kupię
60AH 600prąd tak jak mi wcześniej kolega doradzał, na poprzedniej stronie


ps
zawsze tak jest ,jak się chcę oszczędzić to się jest później w d...
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
misjonarz. 
Mitsumaniak
\KSG/


Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 1444
Skąd: zabrze
Wysłany: 21-12-2009, 19:52   

jeżeli akumulator jest sprawny to powinien spokojnie twój silnik zapalić bez zająknięcia.
_________________
http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/

Gość zobacz mojego misia

ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 22-12-2009, 11:40   

aku był kupiony pół roku temu, taki sam ojciec kupił do mazdy 1.5 jemu w mrozy te co były teraz ,lajtowo kręciło auto, a u mnie ledwo ledwo
dziś Galant już spokojnie zapalił, bo nie było tak zimno w nocy
czyli jednak na duże mrozy jest za słaby taki
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2010, 07:22   

Hugo napisał/a:
dzięki za info.
luki_84 napisał/a:
0,05
Co to za liczba? Stała jest? Mam do podładowania akumulator 44 Ah, czyli będzie 0,05 x 44 Ah = 2,2 A?

jest to liczba stała chodzi o ładowanie 20 godzinne. jak akumulator masz 80 Ah to żeby go "poprawnie" ładować należy podzielić całość na 20 h to wychodzi ładowanie prądem 4A. 20 h = 0.05 pojemności aku. tak jak napisałeś w Twoim aku 44 Ah ładowanie powinno byc prądem 2.2 A
Pozdrawiam
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
 
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 23-01-2010, 11:19   [E57A 2.0D] Jaki akumulator???

do silnika 2.0 TD. obecnie mam aku 80 Ah 750 prądu (ma 6 lat!) jakoś jeździ, ale przez noc mi padł :( jaka jest zalecana pojemność przez producenta?
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
 
 
 
BigTomala 
Mitsumaniak
MOD Black Dragon


Auto: GALANT Sport Edition EA5A V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 309
Skąd: GDAŃSK/Pruszcz Gd
Wysłany: 23-01-2010, 11:55   

Wystarczy poczytać...... np :arrow: TUTAJ O AKUMULATORACH
_________________
To, że akurat milczę nie oznacza, że nie mam nic do powiedzenia... Kiedy rozum śpi budzą się upiory...
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2010, 12:27   

Do mojego diesla (prawie identyczny jak Twój, tylko kręci się w drugą stronę) różne źródła podają inaczej. Instrukcja obsługi mówi o 64Ah, a service manual podobno 74Ah.

Ja mam 55Ah i chyba 500A rozruchu. Pomimo, że troszkę mały to daje radę ;)

Myślę że optymalnie bedzie 64-70Ah z maksymalnie dużym prądem rozruchu. Nie dawaj za dużego.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 25-01-2010, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 23-01-2010, 16:42   

Ja mam 74Ah w swoim i narazie ok. Te diesle nie potrzebują bardzo dużych aku, bo później alternator nie będzie dobrze doładowywał, więc
Owczar napisał/a:
Myślę że optymalnie bedzie 64-70Ah z maksymalnie dużym prądem rozruchu. Nie dawaj za dużego.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
rvlauren 
Mitsumaniak
LEMUR


Auto: GRANDIS 2.0 DiD 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 123
Skąd: Sławno
Wysłany: 24-01-2010, 14:47   

Podłączony akumulator w moim miśku był jeszcze oryginał na 2.0 16v i jest taki jak na fotce poniżej więc może troszeczkę mniejszy kupię ale niewiele :p

_________________
MUZYKA ZMIENI TWÓJ NASTRÓJ !
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2010, 16:57   

według mojego brata powinien mi wystarczyć akumulator 70 Ah minimum 680 prądu. co o tym myślicie? chce kupić optymalnie zbliżony do seryjnego żeby alternator nie miał problemów z doładowywaniem.
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2010, 17:22   

hubert_galant, starczy Taki aku, az nadto ;-) Sprawdź zalecenia Varty
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 11-02-2010, 14:57   

kurde, dziś znów nie zapalił Galant, nie wiem czy to możliwe aby przez 1 noc sam aku tak się wyładował?
Czy gdzieś mi prąd pobiera Galancik? Jak to można sprawdzić?
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11191
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-02-2010, 17:13   

jarekrk, Ja bym się przyjrzał rozrusznikowi,ewentualnie alternatorowi.

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.