problem z chłodzeniem chyba |
Autor |
Wiadomość |
chriss
Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 GLS '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 44 Skąd: spod Gniezna
|
Wysłany: 24-01-2010, 14:40 problem z chłodzeniem chyba
|
|
|
W moim Pajero Sporcie 3.0 wczoraj zdarzyla sie jakas lipa
Po odpaleniu na mrozie i przejechaniu około 200m wskazówka temp. silnika była już na miejscu, które zarezerwowane jest dla optymalnej temperatury pracy.
Pomyslalem, ze zobacze kiedy sie nagrzeje cieple powietrze. I nagrzalo sie w normalnym czasie.
Po zgaszeniu auta (przejechane okolo 15km bardzo spokojnie), spod maski unosiła się delikatna para, co nigdy nie ma miejsca. Dodatkowo, czułem płyn chłodniczy.
Na pewno mam ubytek płynu, na śniegu pojawiły się plamy.
Ale plamy są rude, a płyn wlany był niebieski, o co chodzi ? Dodam, że płyn ma około 4 miesięcy - Petrygo.
Auto odpala, ale nie chcę nim jeździć. Od czego zacząć? Wymiana płynu chłodniczego ? Termostat?
Na co uważać? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-01-2010, 15:05
|
|
|
chriss, czy temp skoczyła powyżej normy? Czy te plamy to nie jest przypadkiem topniejacy śnieg? |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 24-01-2010, 15:07
|
|
|
Rudawy? Może chłodnice masz padnięta i płyn ucieka razem z rdzą. Sprawdź chłodnice. |
_________________ Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0
 |
|
|
|
 |
chriss
Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 GLS '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 44 Skąd: spod Gniezna
|
Wysłany: 24-01-2010, 15:14
|
|
|
zapomniałem dodać, że mam problem z przewodami wysokiego napięcia i wariuje mi LPG przez to, ale jechałem na PB95 wtedy.
Może to gaz coś zmroził ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-01-2010, 15:16
|
|
|
Możliwe że jest mało płynu i przez to LPG wariuje. |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 24-01-2010, 17:30
|
|
|
Jak będziesz miał mało płynu w chłodnicy to Ci parowniki będzie szybciej zamarzał a co z tym idzie mniejsza przepuszczalność LPG |
_________________ Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0
 |
|
|
|
 |
chriss
Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 GLS '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 44 Skąd: spod Gniezna
|
Wysłany: 25-01-2010, 11:04
|
|
|
mam w układzie chłodzenia śladowe ilości oleju. Musze zajrzec jeszcze w olej, czy nie ma tam płynu chłodniczego.
Więc raczej uszczelka pod głowicą
Drogie to to ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-01-2010, 13:31
|
|
|
chriss, ciężko prorokować. Sprawdź lepiej czy nie wyrzuca płynu chłodniczego.
Jeśli okaże się że to uszczelka to koszty mogą być spore. Myślę, że Panowie z tego działu będą wiedzieli najlepiej: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=189 |
|
|
|
 |
chriss
Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 GLS '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 44 Skąd: spod Gniezna
|
Wysłany: 15-02-2010, 09:16
|
|
|
okazało się, że trójnik od gazu sie popsuł się i to była cała przyczyna |
|
|
|
 |
|