Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Amorki i sprężynki
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-02-2010, 11:27   

Ale tu nie ma co polemizowac…
Ja to widze tak (zaczynając od najwiekszego dziadostwa :) ):
„no name”, monroe (choc nie każdy model), Kayaba, Sachs, potem dlugo, dlugo nic, potem Bilstein i na szczycie Koni. (reszty nie znam)
Żeby było smieszniej zuzyte Koni na tyle trzymaly o niebo lepiej niż nowiutkie Kayaby Exel-G …
Wiadomo, ze wydac za komplet amortyzatorow prawie tyle samo co za cale auto jest „ekonomicznie nieuzasadnione”, ale uwierz mi, ze roznica jest olbrzymia, a to co napisałeś:

qpal napisał/a:
Jeśli różnicy nie widzisz, a nie zobaczysz, to nie przepłacaj!


W sumie jest prawdą...
Zobaczyc nie zobaczysz, ale na 100% poczujesz. :mrgreen:
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 07-02-2010, 11:31   

mkm, czyli mam rozumieć, że SACHS robi dobre amorki?
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-02-2010, 11:48   

Wedlug mnie niezle.
Tylko trzeba pamietac, ze kazda firma robi pare modeli amortyzatorow, to po pierwsze, a po drugie to co dobre bedzie w marce A moze sie nie sprawdzic w marce B.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 07-02-2010, 18:05   

Cytat:
Żeby było smieszniej zuzyte Koni na tyle trzymaly o niebo lepiej niż nowiutkie Kayaby Exel-G …


Mówisz o subiektywnych odczuciach czy pomiarach z diagnostyki ?
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-02-2010, 18:12   

O subiektywnych...
W pomiary nie wierze po paru bardzo sprzecznych odczytach z roznych stacji diagnostycznych...
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 07-02-2010, 18:19   

Ok, to rozumiem

Mi przed wymianą urządzenia pokazywały 78/79 % przód (lewy wylany) i 72/72 % tył ( prawy wylany)
8)

Po wymianie na Magnum - przód i Bilstein -tył odpowiednio 80/81 % i 75/75 % tył

...i chyba wszystko jasne, jeśli chodzi o wiarygodność tych urządzeń...
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
qbiec
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2010, 12:21   

Jesli chodzi o testy zawieszenia, to ta procentowa wartosc jest suma wielu czynnikow, nie tylko jakosci badz stanu zuzycia samego amortyzatora. Jest to sposob, w jaki samochod "odpowiada" na jakies nierownosci, oczywiscie glownie zalezy to od stanu amorka, ale do tego dochodzi cala reszta elementow zawieszenia, a nawet ilosc powietrza w oponach ( im wieksze cisnienie w oponach, tym wieksze obciazenie przenoszone jest na elementy zawieszenia, ale jednoczesnie za malo powietrza w oponach prowadzi do ich szybszego zuzycia ), oraz stan nadwozia i podwozia auta ( mocno tluczone auto, ktore ma harmonijke zamiast plyty podlogowej nawet z najlepszymi amorkami nie bedzie miec nigdy porzadnych wartosci tlumienia )
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 09-02-2010, 09:09   

Wiem, że wpływa na to wiele czynników. Jednak moje auto nie miało nigdy dzwona (tylko stłuczka "parkingowa" co się skończyło jedynie rozbitym halogenem i kierunkiem). Również o ciśnienie w oponach dbam.
Chodziło mi raczej o to, że auta z totalnie rozwalonymi amorami przechodzą bez problemu badanie techniczne...Wiele osób jest nieświadomych, co tak naprawdę dzieje sie w aucie. Diagnosta powie, że amorki jak najbardziej ok, a w krytycznej sytuacji może skończyć się to źle.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-04-2010, 12:34   

panowie, a gdzie mozna dorwac tanio amorki polecnaych firm? (Bilstein, Sachs, KYB, Tokico) szykuje mi sie niedlugo wymiana bo lewy amor skrzypi i skutecznosc spadla do 67% (mowie o tyle) poki co bede zmienial raczej tylko pare z tylu gdyz nie stac mnie na caly kpl. Poradzcie cos :)
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.