Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Hubeeert
12-02-2010, 20:39
Oleje i ich dostępność na Wyspach
Autor Wiadomość
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 09-02-2010, 11:58   

Swinks – dzieki za info. Chyba siedzisz w olejach ciut dluzej ode mnie? ;-)

1. Teraz, czy to co wyzej przykleilem ze strony Castrol sie zgadza z waszym doswiadczeniem, tzn. czy najlepszy (najdrozszy?) do MSS bedzie 0W-40 – mam przebieg 67k km.

2. Skoro juz omawiamy oleje… Znajomy polecal mi kiedys oleje Tedex, inny Petrocanada – marki rownie nieznane dla przecietnego zjadacza chleba. Co szacowny panel moze o nich powiedziec? ;-) , tj. jak sie plasuja przy popularnej trojce?

http://www.tedexproductio...grupatowarow=27

http://lubricants.petro-c...oducts/552.aspx
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 09-02-2010, 12:53   

Rozmawiamy tu o przeroznych olejach nieznanych producentow.
Moze nawet lepszych ale temat byl "Oleje i ich dostępność na Wyspach"
Czyli co dobrego mozna znalesc w Halfordsie i malych sklepikach motoryzacyjnych w miescie.
Majac do wyboru oleje jakie tam mozna znalesc glowny wybor pada na Mobil i Castrol.
Kiedys czytalem opinie gdzie byly w warsztacie serwisowane 2 jednakowe auta gdzie jezdzily na Mobilu i Castrolu. Auto z ciutke wiekszym przebiegu na mobilu mialo znacznie brudniejszy silnik choc jesli o zuzycie czesci roznic nie bylo widac.
Pozatym czytalem opinie ze castrol troche sie popsul. To nie to co kiedys. Poszla reklama, ludzie lykneli wiec obnizyli jakosc bo i tak sie sprzedaje. Moze w polsce tylko mamy rozcienczony olej, a na wyspach jest to prawdziwy castrol. Nie wiem ale jako ze bylem zadowolony z mobila wczesniej wrocilem wlasnie do niego.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-02-2010, 14:40   

NygusUK napisał/a:

Skoro juz omawiamy oleje… Znajomy polecal mi kiedys oleje Tedex, inny Petrocanada – marki rownie nieznane dla przecietnego zjadacza chleba. Co szacowny panel moze o nich powiedziec? ;-) , tj. jak sie plasuja przy popularnej trojce?

To nie są firmy produkujące olej tylko rozlewnie. Choćby z tego powodu nie polecam.

[ Dodano: 09-02-2010, 13:52 ]
Faraonix napisał/a:
Rozmawiamy tu o przeroznych olejach nieznanych producentow.
Moze nawet lepszych ale temat byl "Oleje i ich dostępność na Wyspach"
Czyli co dobrego mozna znalesc w Halfordsie i malych sklepikach motoryzacyjnych w miescie.

Nie samym Halfordsem człowiek żyje.

Dlatego podałem link do OpieOils (mają obecnie najlepsze ceny na rynku):
http://www.opieoils.co.uk/
Poza tym jeszcze:
http://www.performanceoilsltd.co.uk/
i tutaj:
http://www.fluidsinmotorsport.co.uk/
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 09-02-2010, 18:26   

gem1 napisał/a:
Bury, dokładnie ten sam zestaw za kilkanaście dni bedę stosował u siebie. Oliwa droga, ale warta swojej ceny. Ciut tańszy jest Valvo i w osiągach nie wiele odstaje...


5L Oleju pełno syntetycznego dostarczone do domu za 31funtów to drogo??
Valvoline Synpower Fully Synthetic 5w40 w euro car parts 38 funtów.(taki teraz mam,bo nie wiedziałe,ze LM ma ten co wkleilem na zdjęciu,dopiero po rozmowie telefonicznej okazało się,że jest,tylko nie pokazany na stronie-trzeba mailowo albo telefonicznie zamawiac)


Co do halfordsa to oliwy tam drogie.

Castrol Edge 0W-30 Oil 1 Litre - £15.99 :D :D :roll:
Nie samym halfordsem czlowiek żyje
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 09-02-2010, 21:04   

Bury napisał/a:
5L Oleju pełno syntetycznego dostarczone do domu za 31funtów to drogo??

Pochwal się jeszcze raz - co to była za marka i jaki typ (zamawiałeś z Opie?)?
_________________
Lancer - jego mać!
Ostatnio zmieniony przez NygusUK 09-02-2010, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gem1 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 131
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2010, 21:08   

Bury..nie wiem jak na wyspach, ale w kraju LM to koszt około 180+przesyłka, lub w sklepie od 200 w górę...w porównaniu z tym co popularnie ludzie leją (od 90 do 150), to oliwa droga :) Valvo natomiast jest ciutes tańszy.

Co do oliwy Fuchs, to żaden z nich nie posaida dopuszczenia VW 500.00, projektowano je dla pojazdów użytkowych z silnikami diesla. Nie sa polecane do silników samochodów osobowych, a zwłaszcza benzynowych. Generalnie oleje dla parków maszynowych.
_________________
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 09-02-2010, 21:36   

200zl w intercarsie to wiem za LM :)
Tutaj 31x4.5zl = 139.50PLN-dostarczone do domu :D
:mrgreen:

Jak sie kumple dowiedzieli,po ile mozna kupowac pelne syntetyki to ja juz zostalem stalym klientem LM w UK :P
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-02-2010, 21:56   

Bury napisał/a:

Valvoline Synpower Fully Synthetic 5w40


Długo siedziałem nad olejami i teraz mam ten zalany.
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 09-02-2010, 22:01   

Bury napisał/a:

Jak sie kumple dowiedzieli,po ile mozna kupowac pelne syntetyki to ja juz zostalem stalym klientem LM w UK :P

Czy zamawiasz prosto z ich strony - nie widzę opcji kupowania???
www.liqui-moly.de
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
gem1 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 131
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2010, 22:07   

krzychu napisał/a:
Bury napisał/a:

Valvoline Synpower Fully Synthetic 5w40


Długo siedziałem nad olejami i teraz mam ten zalany.


Dobra oliwa. Ciut niższa lepkość kinetyczna od Liqui Moly, ale nadal mieszcząca sie w tym samym indeksie lepkości (VI). LM jenak ma wyższy parametr HTHS (lepkość przy 150 stopniach temperatury mierzona pod dużym obciążeniem) i dla tego wybrałem LM.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-02-2010, 10:25   

gem1 napisał/a:

Co do oliwy Fuchs, to żaden z nich nie posaida dopuszczenia VW 500.00, projektowano je dla pojazdów użytkowych z silnikami diesla. Nie sa polecane do silników samochodów osobowych, a zwłaszcza benzynowych. Generalnie oleje dla parków maszynowych.


Owszem nie mają dopuszczenia VAG, lecz to wynika z tego, ze się nie starali :D
Wychodzi na to, że praktyka w UK jest inna niż w PL. :wink:
Fuchsa leje się do silników benzynowych w serwisie Renault i Volvo. Akurat to bardzo dobre oleje do benzyniaków, szczególnie tych turbodoładowanych. Poza tym większość z nich ma klasę SM.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 10-02-2010, 18:02   

NygusUK napisał/a:
Bury napisał/a:

Jak sie kumple dowiedzieli,po ile mozna kupowac pelne syntetyki to ja juz zostalem stalym klientem LM w UK :P

Czy zamawiasz prosto z ich strony - nie widzę opcji kupowania???
www.liqui-moly.de


Na stronie podanej przez Ciebie sprawdzam sobie co jakie mają produkty i co zalecają co czego.
Zamawiam ze strony http://www.liquimoly-direct.co.uk/

Jak juz pisalem nie wszystko jest na stronie co maja w ofrcie.Np ten moj high tech 5w40-jego nie ma na stronie a jest w sprzedaży,trzeba mailowac albo dzwonic.place pay palem
 
 
gem1 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 131
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-02-2010, 18:19   

to dziwne co piszesz, a to dla tego że:

masz przeciek z zarządu, czy uległeś hasłom marketingowym, że firma nie zamierza starać się o uzyskanie klasyfikacji europejskich..w końcu nie podniesie im to sprzedaży... prawda? :lol:

natomiast chwali się klasyfikacją amerykańską - wspomniane przez Ciebie SM - API :lol: ciekawe czemu...?? moze z banalnego powodu:
normy API odnoszą się tylko i wyłącznie do pojazdów amerykańskich i tylko do tamtejszych warunków eksploatacji. Europejscy producenci pojazdów i srodków smarnych ustanowili własny komitet ACEA, który bazuje na europejskiej technice motoryzacyjnej i warunkach eksploatacji spotykanych własnie na naszym kontynencie.
Ponad to profile ACEA są o wiele bardziej wymagajace niż normy API... więc Wasz wybór..moja wiedza nie wymaga Waszej wiary...
a co do serwisów.., jak patrzę co leją u nas, to jakoś nie jestem w stanie brać tego za wyznacznik jakości :twisted:
_________________
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-02-2010, 18:52   

Daj spokój, nie jestem obrońcą Fuchsa, tylko nie pozwalam by go bezkrytycznie skreślać. No więc sprawdziłem właśnie i obok API SM, ma ACEA A5/B5, poza tym seria Superstyn ma approval VAGa: VW 502 00/503 00/506 01. Co śmieśniejsze wyszło mi żę Fuchs należy do VAG'a i jest domyślnie lany do wszystkich VW schodzących z taśmy (źródło: strona Fuchsa) :badgrin:
A polecane przez ciebie Liqui Moly jest rozlewane przez Arala dla... VW. Oba oleje z serii 0w-30 longlife są ze sobą zamienne :D

Proponuję już zakończyć dyskusję o szczegółach składu oliw, tylko podawać gdzie można nabyć niedrogo dobre smarowidła.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
gem1 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 131
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-02-2010, 19:20   

jestem za..tym bardziej, że i tak 60 % czytających, robiąc w markecie zakupy na weekend, kupi z półki obok Elfa, castrola lub mobila... Bo w reklamach są przekonujący.. bo utarło sie, że to super oleje. itp itd

pozdro for all 8)

ps. warto sprwadzić do jakich silników jest dedykowana norma 503.00 - 165KW Audi, Modele S6L-V12, oraz silniki w układzie W (silnik podwójnie widlasty - W12) od VW potrzebują takiej oliwy. Nrma 505.00 dopuszczenie tylko dla diesla i diesla doładowanego (diesel bez pompowtrysków), bez dopuszczenia dla silników benzynowych... :P

polecany przeze mnie LM to high tec 5W40 synthoil, 5W40 Synpower Valvoline i Mobil1 5W40....
Ostatnio zmieniony przez gem1 10-02-2010, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.