Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
opony zimowe do lancera
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-08-2009, 13:55   

byc moze strace na letniej ;) ale to opone zimową o ww wymiarach chce zaladowac na stalowa felge zimowa,..
meczy mnie tylko jedno czy przy skrecie nie bedzie haczyc ?

a a propos wezszej i wyzszej opony (bo taka powinna byc na zime i taka wolalbym 195/55 lub 60) to chetnie lecz niestety wybor takich 205/55 jest wiekszy dla promienia 16 dzieki czemu da sie cos taniej zalatwic

[ Dodano: 27-08-2009, 14:10 ]
jeszcze jedno pytanie aby nowego watku nie zakladac:
czy wolelibyscie kupic komplet uzywanych opon w miare nowych (max 2 letnich ) w stanie powiedzmy 7mm wyzszej klasy
czy gorszej ale nowe ?
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
glowix
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2009, 14:12   

w zasadzie moglbym powiedziec brutalnie - po co ci samochod, do ktorego nie chcesz kupic prawidlowych opon? rozwaz skode octavie i bedziesz mial po problemie :twisted:

jak juz musisz oszczedzac to felga 15" i 195/60/15, czyli tak jak w 1.6 (z dokladnoscia do rozstawu srub)
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-08-2009, 16:35   

195/55 R16 to mega nietypowa opona
jest ich malo i sa drogie

dlaczego niechce kupic felg 15" bo juz mam dobre 16"

takze kombinuje co tu zrobic zeby bylo dobrze a zeby nie przeplacic
jesli 205/55 nie beda wadzic to dlaczego ich nie brac

profil bedzie wyzszy niestety beda szersze niz bym chcial
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
krak 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-08-2009, 18:04   

Witam
Jeżeli chodzi o rozmiar 205/55 r 16 to przejrzyj temat na forum http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35206 "lancer 2.0 i oponki 195/45 r16" tam ktoś się wypowiadał, że jeździ na takich letnich i jest ok. Jednak licz się z tym, że nie założysz łańcuchów do tak wysokiego profilu. Ja jeżdzę na r15 195/55 i łańcuchy to jest już duże ryzyko. Swoją drogą polecam ci Yokohamę w.drive jest bardzo dobra, zjeździłem już dwa komplety (wcześniej v901) i w porównaniu do fuldy którą miałem wcześniej to ..... Porównania nie ma.
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-08-2009, 21:26   

Według instrukcji do 195/50/16 można założyć 9mm łańcuchy śnieżne z tego co pamiętam. 205/50/16 to chyba moim zdaniem max (zależy od ET i czy jest obniżone zawieszeni) bo jak w swoim wkładam rękę za koło to palce się ledwo mieszczą między amorem. W tylnym nadkolu tez jest niewiele miejsce (tu znowu po zewnętrznej) jeśli jest załadowany.

Na zimę polecam 195/60/15 takie mam zamiar zakupić (jestem na etapie zakupu alusów 15 na zimę). Instrukcja mówi że przy tych oponach nie można montować łańcuchów śnieżnych. Więc według producenta to jest największa opona.
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 28-08-2009, 13:48   

Dlugo nad tym myslalem, chcialem oszczedzic ale doszedlem do wniosku ze biedny jestem i niestac mnie na tanie opony, kupilem wiec Continental ContiWinterContact TS830 w rozmiarze 195/55R16, w listopadzie sie wypowiem czy daja rade
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 09-02-2010, 00:32   

Ja kupiłem na zimę zestaw stalowych 15" i opony Continental VancoWinterContact.
W rozmiarze 185/60 R15 (różnica w prędkościach 3% w porównaniu z nominalnymi 195/50R16).
Zależało mi żeby opona była sztywna i mimo profilu 60% zachowywała się jak niższa.
Muszę powiedzieć, że po testach zimowych i zrobieniu 4,5kkm jestem bardzo zadowolony z tych opon.
Jazda i na śniegu i błocie pośniegowym jest pewna. Na lodzie jak to na lodzie, ale też nie jest źle.
Ładnie czepiają się nawierzchni i sup[er trzymają zakręty.
Ogólnie opona trzyma myślę, że perfekcyjnie i chyba w dużej mierze dzięki nim kilka razy udało mi się nie zaliczyć rowu (na pseudoodśnieżonej drodze mijanka z ciężarówką).
Wyższ indeks nośności i konstrukcja przeznaczona na trudniejsze warunki (dedykowana lekkim dostawczym) z kolei pozwoliły nie zniszczyć opon na niespodziankach po zimie (małe dziurki takie do 10-15cm głębokie).
Ale reklamuję :)
Mimo, że uważam Dunlop'a za najlepsza firmę jaka robi kapcie trafiły mi się te i nie żałuję :)
 
 
 
glowix
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2010, 14:57   

I po co to tak kombinowac? Bylo sobie od razu poloneza kupic...
 
 
ApAcHoS 
Mitsumaniak


Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 434
Skąd: WWL
Wysłany: 09-02-2010, 18:31   

Ja mam tak jak fabryka-felga 16" stalowa i zimowa opona 195/50/16 Pirelli -trzyma sie drogi super ale jest dosyć sztywno :P
 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 09-02-2010, 19:37   

przy 2,0 bedzie zawsze mniej lub bardziej sztywno :P , a moje contiwintersporty tez polecam bo na sniegu i blocie bardzo pewnie sie prowadza, wyjezdzam z kazdego luznego sniegu bez problemu, kupilem nowe wiec posluza kilka lat (malo jezdze w zime tym autem)
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.