|
[CA1A 1.3] Przewody WN |
| Autor |
Wiadomość |
lorek10 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 18:16 [CA1A 1.3] Przewody WN
|
|
|
| Witam. Czy istnieje jakaś możliwośc sprawdzenia czy przewody WN są do wymiany czy sa jeszcze dobre. I jaka powinna byc przerwa na swiecach. Pozdrawiam. |
| Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 22-04-2007, 17:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-09-2006, 18:55
|
|
|
| W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11 |
|
|
|
 |
lorek10 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 20:52
|
|
|
| A jeżeli nic nie bedzie świeciło, to znaczy że na 100% są ok? Co ile km powinno sie wymienic przewody? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-09-2006, 21:27
|
|
|
Jwśli nie świeci to ok. Nie ma ustalonej jakiejś granicy wymiany przewodów. Wymienia się jak zaczną się problemy.
tomusn na przykład ma 16-letnie oryginalne przewody u siebie i są OK. |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-09-2006, 21:34
|
|
|
czy to swiecenie tez bedzie przy rozgrzanym silniku, bo u mnie zaczeły sie kłopoty z odpalaniem - czsem za trzecim razem przy zimnym silniku? |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3978 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 04-09-2006, 22:10
|
|
|
| josie napisał/a: | Jwśli nie świeci to ok. Nie ma ustalonej jakiejś granicy wymiany przewodów. Wymienia się jak zaczną się problemy.
tomusn na przykład ma 16-letnie oryginalne przewody u siebie i są OK. |
tylko sobie tak myślę , że Colcik zacznie chodzić jak burza, jak mu to wszystko co mam stare powymieniam
ale fakt, data na przewodach - 1989 i patrzałem pod maską - nic, a narzekać nie mogę, a świeczki też mam DENSO - ciekawe czy zmieniane. Mam tylko nadzieję, że ten Zahnriemen to jednak zmieniony został |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24500 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 08:49
|
|
|
Kokos - a czujnik temp. chłodziwa ok?
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem: pasek (Sun) + napinacz (GMB) wraz z uszczalniaczami (NOK) i paskami (alternator ContiTech) za części zapłaciłem ciut ponad 100 zł - to chyba niewysoka cena za święty spokój. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3978 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 05-09-2006, 10:06
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | | Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem |
mam/miałem wklejke że zmieniany przy 74100 - no nie będę nowego paska zmieniał |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24500 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 10:12
|
|
|
ja też miałem nowy (góra 10 tkm zrobione), ale jakoś wolałem wymienić - święty spokój nie ma ceny
fotorelacja w dziale Nasze Miśki |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2006, 20:44
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | Kokos - a czujnik temp. chłodziwa ok?
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem: pasek (Sun) + napinacz (GMB) wraz z uszczalniaczami (NOK) i paskami (alternator ContiTech) za części zapłaciłem ciut ponad 100 zł - to chyba niewysoka cena za święty spokój. |
nie wiem jak mam sprawdzac ten czujnik?
a z tym odpaleniem jest tak - odpali ale zaraz obroty leca w dół i gasnie
jest tak ze dwa razy za trzecim normalnie odpala i trzyma troche wyzsze odbroty, które opdaja przy rozgrzanym silniku
raz tylko miałem taka sytuację, że po odpaleniu na zimno nie palił jeden cylinder i na kablu z pierwszej świecy kopało w rękę jak diabli (ale odpalił za pierwszym razem)
czy zmienic te kable czy badać czujnik chłodzenia? |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3978 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 07-09-2006, 21:12
|
|
|
| lorek10 napisał/a: | | Czy istnieje jakaś możliwośc sprawdzenia czy przewody WN są do wymiany czy sa jeszcze dobre. |
należy sprawdzić omomierzem opór przewodów. Jak masz Colta 1988-1992 - narysowane jest to w So wirds gemacht na stronie 68 |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 22:50
|
|
|
| josie napisał/a: | | W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11 | Tu się nie zgodzę wg katalogu NGK przerwa na świecy v-line2 do C5 z silnikami 1,5 powinna wynosić 0,8 o ile się orientuję 1,1 powinna być w Colcie IV. No ale mogę się mylić. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3978 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 07-09-2006, 22:57
|
|
|
| kostuch napisał/a: | | josie napisał/a: | | W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11 | Tu się nie zgodzę wg katalogu NGK przerwa na świecy v-line2 do C5 z silnikami 1,5 powinna wynosić 0,8 o ile się orientuję 1,1 powinna być w Colcie IV. No ale mogę się mylić. |
masz rację, możesz się mylić...
świece do Colta C52 (4G15) - 1,1mm (H.R. Etzold "So wirds gemacht", str 75) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24500 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-09-2006, 08:30
|
|
|
| Kokos napisał/a: | nie wiem jak mam sprawdzac ten czujnik?
a z tym odpaleniem jest tak - odpali ale zaraz obroty leca w dół i gasnie
jest tak ze dwa razy za trzecim normalnie odpala i trzyma troche wyzsze odbroty, które opdaja przy rozgrzanym silniku
raz tylko miałem taka sytuację, że po odpaleniu na zimno nie palił jeden cylinder i na kablu z pierwszej świecy kopało w rękę jak diabli (ale odpalił za pierwszym razem)
czy zmienic te kable czy badać czujnik chłodzenia? |
w OBI kupujesz miernik cyfrowy za 15 zł i nastawiasz na 20 kOm - sprawdzasz jaki opór jest na zimnym silniku (wtyczka na 2 piny zaznaczona w manualu - do ściągnięcia z FAQ->Download).
kable się normalnie zużywają - wymiana okresowa jest zalecana
jak mi tak odpalał, to lały wtryski - za którymś razem odpalił i powoli się podnosił; za to zimą było wręcz odwrotnie - palił po dotknięciu kluczyka |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-09-2006, 20:22
|
|
|
dzieki Krzyzak za konsultacje
jak odpali obroty od razu sa wysoko tak jak zwykle chyba zaczne od tych kabli nie mam pojecia ile maja przebiegu ze mna 33 tkm |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
|
|