Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
'91 Galant E33 sohc - brak ssania
Autor Wiadomość
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 29-07-2006, 00:19   '91 Galant E33 sohc - brak ssania

witam. od samego początku jak kupiłem moje aktualne E33 mam problem ze ssaniem. w zimie katastrofa, odpalanie tylko z samostartem... w lecie jest ciepło, więc przy odpalaniu trzeba ze 3 razy pokręcić rozrusznikiem. jak już odpali to przez ca 5-7s trzyma obroty 800rpm (jak już zaskoczą wszystkie tłoki), i dopiero po tym czasie wskakuje na prawidłowe 1500rpm. przy silniku rozgrzanym nie ma najmniejszych problemów z odpalaniem.

to sprawdziłem:
- ecu 2 sztuki
- pompka paliwa
- kable wn
- świece
- kopułka, palec
- wtryskiwacze
- filtr paliwa
- serwo przepustnicy (silniczek otwiera i zamyka kiedy powinien)
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej

co jeszcze może powodować początkowy brak ssania?
silnik od włącznia ssania, do nagrzania i potem nagrzany pracuje bardzo równo, żadnych falowań obrotów, auto przyspiesza wg mnie prawidłowo (chociaż i tak 2.0 sohc to muł ;) )

co i jak mogę sprawdzić w elektryce/elektronice?
błędów ecu brak.

auto nie ma (nie miało, nie będzie miało) gazu.

pozdr
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-07-2006, 10:40   

z uporem maniaka - czujnik temp. chłodzenia - ten przy bloku, koło termostatu - po raz kolejny to mój typ (bo objawy takie, jak piszesz)

ew. do sprawdzenia na Plamtopie
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 05-09-2006, 13:56   

sytuacja z czujnikiem wygląda następująco (dzisiaj sprawdzane, bo dopiero teraz miałem czas to zrobić). temperatura płynu 19oC, oporność na nóżkach czujnika 2.94kOhm, oporność na wtyku do ecu 2.89kOhm. czyli wynika z tego, że czujnik ok.

przy włączaniu stacyjki silniczek otwiera lekko przepustnicę, więc i tutaj trudno dopatrywać się problemu.

wszystko było sprawdzane na dwóch ECU i objawy zawsze takie same.

ktoś jeszcze ma pomysł?

pozdr
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-09-2006, 14:16   

W takim razie wtryskiwacze - jeśli mówiąc o sprawdzeniu masz na myśli przetestowanie ich oporu, to trochę za mało. Podmiana na komplet z auta sprawnego da odpowiedź. Jak to nie to, to będziemy szukać dalej (może podciśnienie, może zawór ciśnienia paliwa, może pompa paliwa - chociaż tą też sprawdzałeś - jak?). Jakie ciśnienie sprężania na zimno?
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 05-09-2006, 20:16   

wtryskiwacze, podmieniłem cały komplet, 4 szt. z działającego samochodu. nie mogą być zapchane bo auto ładnie przyspiesza nawet przy 5000rpm, nie mogą też lać, bo ostatnio na badaniu technicznym poprosiłem o analizę spalin i okazało się że dziadek spełnia normę ustanowioną w 1995 roku.

pompa paliwa - sprawdzałem tak, że wykręciłem jedną, zamontowałem drugą (ze sprawnego samochodu) i objawy nieodpalania na zimno były nadal takie same. jako że pompa nie dała pożądanego efektu, powróciłem do fabrycznej.

ciśnienie sprężania na zimno w zimie manometrem (tzn. takim patencikiem, który rysuje na kartce) dość wątpliwej jakości (stare uszczelki, tylko dociskowe, a nie wkręcane) 12.8 12.5 12.5 12.5 w kolejności od rozrządu.

z góry zaznaczam, że nie wiem jak sprawdzić "podciśnienie" i gdzie jest zawór ciśnienia paliwa.

dziękuję Krzyżak za zainteresowanie tematem. postaram się w najbliższym czasie nagrać na mp3 procedurę odpalania silnika na zimno.

pozdr
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-09-2006, 20:22   

jak ja miałem podobny problem, to były wtryski - zalały silnik i trzeba było kręcić 2-3 razy, zanim odpalił; potem WSZYSTKO było normalnie - spaliny, przyśpieszanie itp.
ale ten problem występował tylko latem, zimą znów była to zaleta, bo palił na dotyk - po zmianie wtrysków pali zawsze mniej-więcej tak samo :)

sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa przed listwą a za filtrem - Mitsu ma do tego special toola - taki trójnik z wyjściem na manometr

mi się już pomysły kończą powoli :)
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 05-09-2006, 20:30   

skąd można wyczarować tego speszyltóla? bo powinienem sprawdzić to chyba na zimno, prawda? a jak już dojadę do jakiegoś mechanika to silnik i wszystko do okoła będzie ciepłe.

pozdr

EDIT: w razie czego jakie powinno być prawidłowe ciśnienie?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-09-2006, 21:11   

na odłączonym podciśnieniu (to z niebieskim paskiem) ok. 350 kPa, z podłączonym ok. 270 kPa; special tool powinien być w ASO
tak sobie jeszcze myślę - spróbuj EGR zaślepić (na mojej WWW masz pokazaną zatyczkę)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-09-2006, 23:35   

Nie wiem swees jaka jest regulacja zaworów (ręczna czy hydrauliczna) w Twoim aucie, ale jeśli ręczna to może przydałoby się je wyregulować. Piszesz, że rozgrzany silnik odpala dobrze, więc za ciasne nie są. Może za duży luz zaworowy?
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 06-09-2006, 00:14   

Hugo, mam popychacze hydrauliczne. zresztą nawet ostatnio (3 tygodnie temu) zmieniłem cały komplet bo już stukały jak maszyna do szycia. (zmieniłem sam z czego jestem niezmiernie dumny :D , i nawet uszczelniacze zaworowe zmieniłem! :D ).

Krzyżak, rozumiem, że ta kompresja jest jeszcze znośna, tak?

pozdr
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2006, 10:51   

swees napisał/a:
Krzyżak, rozumiem, że ta kompresja jest jeszcze znośna, tak?
pozdr

inaczej bym się przyczepił :)
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 31-10-2006, 18:02   

Witam.:)
Chcialbym nieco odswiezyc temacik.
Otoz mam problem z moja Sonata 2.0i 8v silnik 4g63(tak jak w profilu)
Auto nie ma ssania po odpaleniu trzyma obroty ale w granicach 150-200rpm jak dodam gazu i trzymam obroty to jest ok sadze ze to krokowy, ale jak podkrece bardziej krokowy to zapala ladnie tylko ze po nagrzaniu mam hustawke obrotow podczas toczenia tak 1000-2000rpm.
Czasami wali mi err 13 (czyli IAT) Przemierzylem go przy temperaturach 0st i 20st i ma prawidlowa opornosc.
I jeszcze mam problem na Pb (na zimnym i na cieplym silniku) ze jak z jalowych obrotow dodam raptownie gazu to silnik ma takie przyduszenie sie(drgniecie) ale tylko przy obrotach ponizej 2000rpm, a jak wduszam gaz stopniowo to jest ok.
Mam LPG z tradycyjnym mikserem(wymuszone) na lpg ten problem nie wystepuje Odpalam za kazdym razem z Pb az do nagrzania sie do normalnej temp. pracy.
Auto nie posiada Lambdy, Katalizatora i Knock sensor jest w silniku ale Ecu go nie potrzebuje.
Wtryski wymienione ,Filtry, Rozrzad ok swiece kable nowe przeplywka nowa.
Pomocy
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.