[EA6A 2.0D] Skrzynia biegów, gdzie naprawić/regenerować...?? |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-02-2010, 11:22
|
|
|
Damooo, pod deklem musisz odkręcić koło biegu wsteczne. Potem zdjąć taką plastikową zaślepkę i zdjąć pierścień trzymający łożysko. Miziek miał podobny problem. Gdzieś pisałem o tym na forum. |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 13-02-2010, 12:56
|
|
|
Jak zdjąć półośki tzn wyjąć je ze skrzyni , czy mozna ten zabiek wykonać bez odkrecania kół ?? |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-02-2010, 12:58
|
|
|
Damooo, musisz odkręcić koło, a dodatkowo odkręcić sworznie, aby odchylić lekko kolumnę z amorkiem. Już nie pamiętam czy oba sworznie.... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-02-2010, 13:32
|
|
|
Owczar napisał/a: | Już nie pamiętam czy oba sworznie.... |
Trzeba odpiąć górny sworzeń i "widelec" amortyzatora... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-02-2010, 09:07 :)
|
|
|
Owczar dzięki wielkie za pomoc w rozpołowieniu skrzyni , troche z tą zawleczką sie trzeba bawić ale prosto sie to rozbiera .Rozebrałem wyczyściłem przeglądnąłem i złożyłem (chodzi o tą którą zakupiłem od benzyny 2.0 16V ) starałem sie zapamiętać jak najwiecej szczegółów ze środka .
Wczoraj zabrałem sie z sąsiadem za wymiane skrzyni od 12 do 23 szczerze niewdzieczna robota nie jest to trudne ale bardzo męczące.Skrzynia trzyma sie tylko na 5 śróbach + 2 rozrusznik i ściągnąc w dół to sama leci gorzej ją podnieść ( bardzo doby sposób jest podnieść na łańcuszku , przez komore silnika ) Półosie wyciągnołem poprzez odkręcenie widelca amora i górnego wahacza , dziś przeczytałem i widze że Bartek ten sposób już przerabiał odchylenie piasty i wychodzi na z przegubu przy skrzyni , później do tyłu i wychodzi z piasty ( dlatego tak ponieważ od strony skrzyni jest tak jakby krótsza cześć wsunięta i odsuniecie piasty zupełnie wystarcza )Co mogę jeszcze powiedzieć , ważną rzeczą jest sobie dobrze ustawić blachę miedzy silnikiem a skrzynią bo póżniej sie trzeba męczyć ze śrubami .
Po ściągnięciu swojej rozebrałem ją od razu i porównałem z tą od benzyny , identoo wsio to samo nawet 5 bieg dla mnie sie nie różnił niczym , zauważyłem tylko dość duży luz między synchro......i zabrałem się za montaż nowej używki przełożyłem tylko swoje łożysko wyciskowe ,założyłem skręciłem reszte dupereli !!! Iiiiiiiiiiiiiii no co wam będe mówił 1,2,3,4,5 + wsteczny elegansio wchodzi co prawda pierwsze 2 km jechałem powoli bez szaleństw bo chciałem żeby olej sie rozprowadził po skrzyni ,a jesli chodzi o sam olej to zalałem Valvoline chyba tak sie pisze 75W80 GL4 ni mogłem znaleś nic leprzego typu ROVER czy TEXSACO samo badziewie SHEL,CARLUBE nawet mi HIPOL polecali dupki !! W jednej hurtowni pytalem o valvoline to mowi że jest , więc zapłaciłem a kolo mi dał 75W80 tylko że GL5 powiedziałem że kupie go jak on kupi mi nową skrzynie W tej skrzyni co zdjołem miałem zalany SHELLa GL5 to biegi jak w traktorze chodziły dopiero po rozgrzaniu puszczało. Ja chcecie wiedzieć coś jeszcze to piszcie ,ja po zamontowaniu skrzyni z benzyniaka jestem zadowolony , napisze jeszcze po dłuższym obcowaniu z nią |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-02-2010, 10:49
|
|
|
Damooo, to mówisz, że skrzynka z benzyny pasuje bez problemów? Ile dałeś za olej?, bo zbieram się zmienić mam chyba jakimś badziewiem zalany, na zimnym chodzi jak w trakorze... A i ile ta skrzynia z benzyny Cię kosztowała?(na przyszłość pytam jakby co... ) |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-02-2010, 14:57
|
|
|
Za olej dałem 113 zł za 3l , a skrzynie kupiłem z znglika 60tyś mil za 730 zł z uchwytami na poduszki z wysprzęglikiem z czujnikiem cofania i impulsatorem predkości do tego jeszcze łożysko wyciskowe i łapa czy to był dobry interes się okaże narazie cicho i co najważniejsze redukcja na 2 bez problemu . dziś po jeździe wydaje mi sie że 5 potrzebuje troche krótsza ale zobacze z GPS jak sie to pozmieniało. Ale jeszcze wspomnie co do skrzyni !! jeśli sie myle niech mnie ktos poprawi ale do 98r były chyba cieńsze półosie wiec trzeba to sprawdzić i dogadać |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-02-2010, 15:13
|
|
|
Damooo, dzięki za info odnośnie skrzyni. Przyda się. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-02-2010, 17:13
|
|
|
Damooo, ze wzgledu na roznice przekladni czy odczuwasz ze auto jest szybsze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-02-2010, 19:31
|
|
|
Owczar, na przyszłość wiadomo jakby skrzynia padła, to kupić z benzyny i taniej wyjdzie niż złożyć z części Anglików teraz do bólu... robertdg napisał/a: | ze wzgledu na roznice przekladni czy odczuwasz ze auto jest szybsze | wydaje mi się, że w 2.0 litrowej benzynie na 5-ce jest trochę wolniej z tego co pamiętam... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 16-02-2010, 12:41
|
|
|
Tak jeśli chodzi o V bieg jet wolniejszy , i ja bede go przekładał bo jest stanowczo za krótki :/ 100km/h przy 3000obr/min . |
_________________ ff |
|
|
|
 |
|