Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A 2.0D] Skrzynia biegów, gdzie naprawić/regenerować...??
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-02-2010, 11:22   

Damooo, pod deklem musisz odkręcić koło biegu wsteczne. Potem zdjąć taką plastikową zaślepkę i zdjąć pierścień trzymający łożysko. Miziek miał podobny problem. Gdzieś pisałem o tym na forum.
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 13-02-2010, 12:56   

Jak zdjąć półośki tzn wyjąć je ze skrzyni , czy mozna ten zabiek wykonać bez odkrecania kół ??
_________________
ff
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-02-2010, 12:58   

Damooo, musisz odkręcić koło, a dodatkowo odkręcić sworznie, aby odchylić lekko kolumnę z amorkiem. Już nie pamiętam czy oba sworznie....
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-02-2010, 13:32   

Owczar napisał/a:
Już nie pamiętam czy oba sworznie....


Trzeba odpiąć górny sworzeń i "widelec" amortyzatora...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-02-2010, 09:07   :)

Owczar dzięki wielkie za pomoc w rozpołowieniu skrzyni , troche z tą zawleczką sie trzeba bawić ale prosto sie to rozbiera :rolleyes: .Rozebrałem wyczyściłem przeglądnąłem i złożyłem (chodzi o tą którą zakupiłem od benzyny 2.0 16V ) starałem sie zapamiętać jak najwiecej szczegółów ze środka .
Wczoraj zabrałem sie z sąsiadem za wymiane skrzyni od 12 do 23 :rolleyes: szczerze niewdzieczna robota :roll: nie jest to trudne ale bardzo męczące.Skrzynia trzyma sie tylko na 5 śróbach + 2 rozrusznik i ściągnąc w dół to sama leci gorzej ją podnieść ( bardzo doby sposób jest podnieść na łańcuszku , przez komore silnika ) :rolleyes: Półosie wyciągnołem poprzez odkręcenie widelca amora i górnego wahacza , dziś przeczytałem i widze że Bartek ten sposób już przerabiał :) odchylenie piasty i wychodzi na z przegubu przy skrzyni , później do tyłu i wychodzi z piasty ( dlatego tak ponieważ od strony skrzyni jest tak jakby krótsza cześć wsunięta i odsuniecie piasty zupełnie wystarcza )Co mogę jeszcze powiedzieć , ważną rzeczą jest sobie dobrze ustawić blachę miedzy silnikiem a skrzynią bo póżniej sie trzeba męczyć ze śrubami .
Po ściągnięciu swojej rozebrałem ją od razu i porównałem z tą od benzyny , identoo wsio to samo nawet 5 bieg dla mnie sie nie różnił niczym , zauważyłem tylko dość duży luz między synchro......i zabrałem się za montaż nowej używki przełożyłem tylko swoje łożysko wyciskowe ,założyłem skręciłem reszte dupereli !!! Iiiiiiiiiiiiiii :rolleyes: no co wam będe mówił 1,2,3,4,5 + wsteczny elegansio :D wchodzi co prawda pierwsze 2 km jechałem powoli bez szaleństw bo chciałem żeby olej sie rozprowadził po skrzyni ,a jesli chodzi o sam olej to zalałem Valvoline chyba tak sie pisze 75W80 GL4 ni mogłem znaleś nic leprzego typu ROVER czy TEXSACO samo badziewie SHEL,CARLUBE nawet mi HIPOL polecali dupki !! W jednej hurtowni pytalem o valvoline to mowi że jest , więc zapłaciłem a kolo mi dał 75W80 tylko że GL5 powiedziałem że kupie go jak on kupi mi nową skrzynie :) W tej skrzyni co zdjołem miałem zalany SHELLa GL5 to biegi jak w traktorze chodziły dopiero po rozgrzaniu puszczało. Ja chcecie wiedzieć coś jeszcze to piszcie ,ja po zamontowaniu skrzyni z benzyniaka jestem zadowolony , napisze jeszcze po dłuższym obcowaniu z nią :rolleyes:
_________________
ff
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-02-2010, 10:49   

Damooo, to mówisz, że skrzynka z benzyny pasuje bez problemów? Ile dałeś za olej?, bo zbieram się zmienić mam chyba jakimś badziewiem zalany, na zimnym chodzi jak w trakorze... A i ile ta skrzynia z benzyny Cię kosztowała?(na przyszłość pytam jakby co... :) )
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-02-2010, 14:57   

Za olej dałem 113 zł za 3l , a skrzynie kupiłem z znglika 60tyś mil za 730 zł z uchwytami na poduszki z wysprzęglikiem z czujnikiem cofania i impulsatorem predkości do tego jeszcze łożysko wyciskowe i łapa :D czy to był dobry interes się okaże narazie cicho i co najważniejsze redukcja na 2 bez problemu . dziś po jeździe wydaje mi sie że 5 potrzebuje troche krótsza ale zobacze z GPS jak sie to pozmieniało. :rolleyes: Ale jeszcze wspomnie co do skrzyni !! jeśli sie myle niech mnie ktos poprawi ale do 98r były chyba cieńsze półosie wiec trzeba to sprawdzić i dogadać
_________________
ff
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-02-2010, 15:13   

Damooo, dzięki za info odnośnie skrzyni. Przyda się.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-02-2010, 17:13   

Damooo, ze wzgledu na roznice przekladni czy odczuwasz ze auto jest szybsze :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-02-2010, 19:31   

Owczar, na przyszłość wiadomo jakby skrzynia padła, to kupić z benzyny i taniej wyjdzie niż złożyć z części :) Anglików teraz do bólu...
robertdg napisał/a:
ze wzgledu na roznice przekladni czy odczuwasz ze auto jest szybsze
wydaje mi się, że w 2.0 litrowej benzynie na 5-ce jest trochę wolniej z tego co pamiętam...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 16-02-2010, 12:41   

Tak jeśli chodzi o V bieg jet wolniejszy , i ja bede go przekładał bo jest stanowczo za krótki :/ 100km/h przy 3000obr/min .
_________________
ff
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.