Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Jak Wam się jezdzi na 18" po dziuarch?
Autor Wiadomość
ppfjj 
Forumowicz

Auto: outlander
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2010, 10:40   ciut obok

ale ciagle w temacie Zastanawialiscie sie jak jest z kolem zapasowym? Jesli jezdzilem latem na 18stkach a na zime zalozylem do instyla 16stki to co bedzie jak zlapie gume ?(lub odwrotna konfiguracja ).

ppfj
_________________
zzz
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-02-2010, 11:42   Re: ciut obok

ppfjj napisał/a:
ale ciagle w temacie Zastanawialiscie sie jak jest z kolem zapasowym? Jesli jezdzilem latem na 18stkach a na zime zalozylem do instyla 16stki to co bedzie jak zlapie gume ?(lub odwrotna konfiguracja ).

ppfj


Jeśli się nie mylę to zapas jest dojazdówką a nie pelnowymiarowym kolem. Nie ma więc większego znaczenia czy masz założone 18-tki czy 16-tki. Można jechać max 80 km/h. Napewno będzie czuć że to inne kolo ale to jest jak nazwa wskazówka dojazdówka dająca możliwość do jazdu do warsztatu a nie do jazdy codziennej na autostradzie :mrgreen:

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2010, 12:20   

Pytanie ppfjj jest zasadne. Używanie na jednej z osi kół o innej całkowitej średnicy może doprowadzić do uszkodzenia systemu AWC. Zwróćcie uwagę, że system ten jest regulowany na podstawie prędkości obrotu kół (prędkość kątowa). W ten sposób identyfikowany jest poślizg itp. Nawet różnica w wysokości profilu opony może prowadzić do zakłócenia działania AWC a tym samym jego uszkodzenia. Jest to jasno opisane w instrukcji.
Ostatnio zmieniony przez MariuszSz 16-02-2010, 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-02-2010, 12:23   

MariuszSz napisał/a:
Pytanie ppfjj jest zasadne. Używanie na jednej z osi kół o innej całkowitej średnicy może doprowadzić do uszkodzenia systemu AWC.


Prawda. Aczkolwiek czy przełączenie na tryb 2WD nie wyeliminuje tego ryzyka? Ja na dojazdówce nie zapuszczalbym się w teren z zapiętym LOCK-iem, tylko pojechał kupić nową oponę :D

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2010, 13:14   

mitsu00 napisał/a:
czy przełączenie na tryb 2WD nie wyeliminuje tego ryzyka?

Pozdr.

W instrukcji chyba nic na ten temat nie ma, ale przełączenie na 2WD nie wyłącza chyba ryzyka uszkodzenia AWC. Skąd taki wniosek?. W zasadach holowania samochodu jest wyraźna informacja, ze samochodu nie można holować z podniesiona przednią osią a tylną osią na drodze nawet gdy samochód jest w trybie 2WD bo może to doproawdzić do uszkodzenia AWC.
Oznacza to, że producent uznaje za prawdopodobną mozliwość uszkodzenia AWC nawet w trybie 2WD.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-02-2010, 13:57   

MariuszSz napisał/a:
W zasadach holowania samochodu jest wyraźna informacja, ze samochodu nie można holować z podniesiona przednią osią a tylną osią na drodze nawet gdy samochód jest w trybie 2WD bo może to doproawdzić do uszkodzenia AWC.

Zgadzam sie w 100%. Odnosnie niemożności założenia koła dojazdowego to nie za bardzo rozumiem do czego zmierzasz? Jeśli producent wyposaża OII w takowe to chyba naturalnym jest że ew. uszkodzenie napędu AWD w drodze do warsztatu chyba nie będzie prawdopodobne...... Inaczej zakładałby przecież 16-tkę lub 18-tkę jako zapas.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 16-02-2010, 14:12   

A czy to niejest przypadkiem tak,ze 16 i 18 mają tę samą średnicę zewnętrzną? W 16 duuużo gumy a w 18 malutko a różnica po zewnętrznej prawie pomijalna ( i dojazdówka w tej teorii się jakby mieści,co nie?). :?:
Widziałem już auto na dojazdówce i jakoś szczególnie na "kulajnogę" nie wyglądało (nie miało bryły opuszczonej w stronę tej dojazdówki).
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-02-2010, 14:23   

karol_alasz napisał/a:
Widziałem już auto na dojazdówce i jakoś szczególnie na "kulajnogę" nie wyglądało (nie miało bryły opuszczonej w stronę tej dojazdówki).


Oj, odnoszę wrażenie że niewielu z kolegów miało przyjemność poruszania się na dojazdowce :wink: Sam robiłem to juz 2 razy, tyle że innym autem, i żadnego przechyłu nie było. Auto prowadziło sie normalnie tyle że na kole podana jest informacja co do nieprzekraczania 80 km/h.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2010, 17:47   

karol_alasz napisał/a:
A czy to niejest przypadkiem tak,ze 16 i 18 mają tę samą średnicę zewnętrzną?

Prawie tak jest, ale prawie czyni różnicę. Gdy dobierałem sobie koła i opony znalazłem stronę, która wskazywała o ile % na plus lub na minus będzie błąd we wskazaniach licznika przy srosowaniu zamiennie różnych odpowiednich rozmiarów kół i opon.
Wynikało z tego, że nawet zmiana zgodnie z zasadami wskazanymi przez producenta powodował zmianę we wskazaniach licznika w przedziale +-8%. Czyli jednak obwód koła nie jest identyczny. Mieści się w dopuszczalnych granicach , ale są różnice. Jeżeli więc masz założone 16 na wszystkich kołach to jest OK, jeżeli masz 18 na wszystkich kołach to OK mimo że są róznice i licznik będzie wskazywał inne prędkości. NIedopuszczalne jest natomiast stosowanie jednoczesne różnych rozmiarów bo to grozi awarią AWC.
Do MItsu: do niczego nie zmierzam. Kolega poruszył temat, nad którym się wcześniej nie zastanawiałem i kombinuję jak to jest, taka zabawa myślowa :)
Producent ostrzega, ze nawet w trybie 2WD zbyt długie poruszanie jednej osi bez drugiej grozi uszkodzeniem. Ostatnio na dojazdówce w innym samochodzie jechałem z Zakopanego do Warszawy. Zbyt optymistycznie potratowałem możliwość wjechania w jeden ostęp i miałem uszkodzenie boczne opony. A tu niedziela, czas wyjeżdżać i zero szans na naprawę. warunki drogowe i tak nie powałaly na osiąganie wysokich prędkości. Zastanawiam sie czy w Outku mógłbym sobie na to pozwolić ze względu na AWC czy też laweta.
Tu jest strona która wskazuje zamienniki opon i wskazuje jaki to ma wpływ na zmianę wskazań licznika:
http://www.oponeo.pl/narz...niki_opon.htmlx
Zmiana z 225/55R18 na 215/70R16 powoduje zmianę średnicy koła o 2,7 mm czyli 0,38%
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 16-02-2010, 18:08   

MariuszSz napisał/a:
Zmiana z 225/55R18 na 215/70R16 powoduje zmianę średnicy koła o 2,7 mm czyli 0,38%

Całe 38 setnych procenta..... No to chyba nie będę się przejmował. 8) Jak będziesz miał różnicę ciśnień w oponach to też chyba wpłynie na zmianę średnic kół względem siebie - AWC chyba z tego powodu nie strzeli,co nie? Czysto teoretycznie,rzecz jasna :rolleyes:
 
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2010, 18:25   

Rożnica nieduża. W instrukcji przestrzegają przed różnica w zużyciu bieżnika bo to też rzekomo może prowadzić do uszkodzenia AWC. Nie wiadomo więc jaka różnica może mieć wpływ na działanie AWC. Ja się tam tym nie przejmuję, producenci piszą rożne rzeczy i mają tendencję do przesady :) . To pewnie ze względu na rynek amerykański, gdzie należy na kubkach do herbaty umieszczać ostrzeżenie, że gorąca herbata może poparzyć i nie należy się nią oblewać.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-02-2010, 20:40   

Grześku napisał/a:
wysmok napisał/a:
Ok, teraz chyba kumam. Czyli, jeśli szukając nowej feli, trzymam się w przedziale 38-42, to mogę być spokojny o obcieranie, a im mniejsza wartość ET, tym fela będzie bardziej schowana w nadkolu. Dobrze kombinuję, czy coś pokręciłem?
Dobrze kombinujesz 8)
A nie przypadkiem odwrotnie :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.