Przesunięty przez: Hubeeert 09-03-2009, 00:35 |
Outlander - szum i stukot po wciśnięciu sprzęgła ?? |
Autor |
Wiadomość |
vladox [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2007, 10:17
|
|
|
u mnie cisza ze skrzynką ,niezauważyłem niepokojących objawów a sprzegło cóż moim zdaniem to norma w dieslach kazdy tak ma ,niech spróbuje ruszć z II napewno wyczujecie drgania pedału przenoszone ze sprzęgła (silnika) pozdrawiam ... |
|
|
|
 |
art [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 08:48 Re: Outlander - szum i stukot po wciśnięciu sprzęgła ??
|
|
|
Witam!
SEBI82 co tam z u ciebie z problemem sprzęgła. U mnie zaczyna się to nasilać, zauważyłem że dzieje sie tak jak samochód jest rozgrzany np. po jeździe w korkach. Zdecydowanie słychać to przy zmianie z I na II i III. Dzisiaj jadę pojeździć autem testowym i zobaczę czy jest to tylko u mnie.
pozdr
sebi82 napisał/a: | Witam,
Jestem szczesliwym posiadaczem nowego Outlandera. Wszystko super, tylko martwi mnie jednak jeden szczegół - przy zmianie biegów w góre (szczególnie to słychać przy tych niższych biegach) po wciśnięciu sprzęgła słychać szum, jakby "szorowanie" czegos (oraz spowalniające ogłosu uderzania czegoś), które po sekundzie, moze dwóch - ustaje.
I tak jest od samego początku, jak tylko wyjechałem z salonu... Nie wiem, czy to jakaś usterka, czy taka natura tego auta...
Posiadacze Outlandera - czy ktoś z Was się z czymś tkaim zetknał? Czy Wy słyszycie jakieś tarcie zaraz po wciśnięciu sprzęgła (przy zmianie biegów np z 1 na 2, lub z 2 na 3 ??)
Co to moze byc?
Dzięki za pomoc!
Pozdrawiam,
Sebastian
Witam ponownie !
Jak wspomniałem wcześniej jestem właściecielem Outlandera II-generacji-rocznik 2007
W nawiązaniu do szumów przy przełączeniu z biuegu I-go na II-gi i dalej wzwyż jest to szum metaliczny, jakby coś się tarło. Najwyrźniej słyszy się na biegach niższych, ale jest to bardzo delikatne w odczuciu.
chyba będę musiał się wybrać do serwisu.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
 |
rafaelcx [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 19:38
|
|
|
Te drgania na pedale sprzęgła to chyba specyfika silnków VW mam T4 z silnikiem 2,5 litra i właśnie takie coś jest odczuwalne - sprawdzałem u mechaników wszyscy twierdza że jest wszycho ok i nie ma się czym przejmowac - pewnie tu też. |
|
|
|
 |
sebi82 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 22:01
|
|
|
Dziękuje za wszystkie informacje, ale myśl, że ten typ tak ma. Przestałem już zwracac uwage na te delikatne szumy przy przełączaniu z 1 na 2 i z 2 na 3. Skjrzynia chodzi świetnie zwłaszcza że zrobiłem już prawie 4.000km.
Musze przyznac, że samochód jest świetny, aczkolwiek przełożenia są dużo gorsze jak w w Passacie 130kM, ale to jest przecież SUV.
Zwłaszcza, że mam chipa do 170 kM załozony w serwisie od początku, ma kopa.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
bosak
Forumowicz
Auto: OutlanderII 2.0 DiD
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 61 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 04-07-2008, 23:22
|
|
|
Wiatm.
Dawno nikt nie pisał o skrzyniach biegów.Mam pytanie czy macie problemy z zmianą biegów z 1 na 2.Troche chaczy przy jedynce szczególnie jak z 2 na 1. Jak przełączam z 1 na 2 to też małe chaczenie(dziwne czasami).Czy to taki urok? |
|
|
|
 |
Arys
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2,0 DiD 2007
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-11-2008, 11:11 Zgrzyty z 1 na 2
|
|
|
Witam wszystkich.
Przyznaję że również mam problem z przełączaniem z 1 na 2 bieg. Pojawiają się zgrzyty i wyrażny opór przy zmianie biegu. Auto ma ponad 30 tys km i "usterka" jest zgłaszana w serwisie podczas przeglądów. Serwis jednak nie ma pomysłu na naprawę i czeka na opinię producenta. Auto będzie jeszcze 1,5 roku na gwarancji i szczerze mówiąc czekam aby ostatecznie temat zakończyć na 0,5 roku przed jej zakończeniem.
Dodatkowo przy włączonej funkcji 4WD i 4WDLock miedzy 1500 a 2000 obrotów schłychać na 2 biegu stuki z układu napędowego. Z tym problemem również (podobno) jeszcze nikt się nie spotkał. Właściwie zacząłem łączyć obie sprawy i pewnie zdecyduję się w końcu na "szukanie" przez serwis przyczyn w ciemno.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
gold123
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-2008, 08:54 Re: Zgrzyty z 1 na 2
|
|
|
Witam,
Jestem tu po raz pierwszy, a więc pozdrawiam wszystkich outmaniaków
Mam outlandera II kupionego w D.., lipiec 2008, silnik 2.0 DID.
Przy zmianie z 1-2 i 2-3 słyszę od nowości takie metaliczne "heblowanie", połączone z delikatnym łaskotaniem sprzęgła w stopę. Słychać tylko w czasie wciskania sprzęgła, silnik
wtedy na chwile schodzi z obrotów, kiedy sprzęgło jest już wciśnięte do końca, wtedy przestaje rzęzić i sprzęgło już nie "smera w stope".
Wszyscy znajomi, których zapytałem o to - pukają się w czoło i mówią, że niczego złego nie słyszą. To mój pierwszy diesel w życiu, więc zwaliłem to na własną nadwrażliwość i w serwisie nie byłem. Przejechałem jakieś 6 tys km.
Inna rzecz jaką zauważyłem, to czasami przy manewrowaniu, przy określonych obrotach silnika słychać taki klekot. O klekocie VW 2.0 TDI naczytalem się na innych forach, że trzeba go polubić i tyle. |
_________________ --
Greg |
|
|
|
 |
grzegorzm [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2009, 01:58
|
|
|
U mnie przy zmianie 1->2 i 2->3 po wciśnięciu sprzęgła również słychać taki "chrobot". Strasznie mnie to irytuje, bo samochód prawie nowy (11tyś km), a mam wrażenie że całe miasto to słyszy!
Jeśli ktoś już wie w czym jest problem, to bardzo proszę o odpowiedź. |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-03-2009, 20:07
|
|
|
A ja tak zupełnie z innej beczki zapytam: co temat dotyczący Outlandera II robi w dziale I gen.? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ostry
Forumowicz Juz nie taki nowy

Auto: Outlander II'09 2.0 -166KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 34 Skąd: Moje miasto Gdynia
|
Wysłany: 03-09-2009, 13:06
|
|
|
Witam
Chcialbym sie podzielic dziwnym halasem wydobywajacym sie gdzies z podwozia.
W czasie jazdy na I biegu ,gdy musze doprowadzic samochod do wyzszych obrotow slychac dziwne ,aczkolwiek glosne terkotanie ( takie trrrrr.) , ktore trwa zaledwie 1 do 1,5 sec. Dzwiek podobny do luzow zaworowych.
Ten sam objaw zauwazylem rowniez na II biegu , ale juz na niskich obrotach. Nie mam pojecia skad wydobywa sie ten dzwiek. Nie ma tez znaczenia,czy wchodze w zakret,czy jade prosto. Na pozostalych biegach tego nie ma. Obecnie mam 14 tys. i zauwazylem to od paru dni .Bylem w ASO z ta sprawa. Panowie oczywiscie slysza to ,lecz na razie nie maja pojecia co i gdzie.
Moze mieliscie juz podobne zdarzenie.
Z gory dzieki za trafne uwagi.
Pozdrawiam
Ostry |
|
|
|
 |
radolino
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: kjhfgkuyf
|
Wysłany: 09-01-2010, 14:28
|
|
|
Witam... mam dokladnie ten sam problem co poprzednicy w tym temacie... czy ktos byl z tym w ASO? jak z nimi gadac po zgloszeniu,czego ew.zadac...? czy tak ma byc i odwrocic sie w serwisie na piecie i jezdzic dalej i nie narzekac...:] komus udalo sie cos w tej sprawie wywalczyc w ASO? dziekuje |
_________________ radolino |
|
|
|
 |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2010, 10:48
|
|
|
sebi82 napisał/a: |
Hmmm... Tylko czemu niektóre egzemplarze Outlandera II z takim samym silnikiem i skrzynia biegow maja ten problem a niektore nie?? Odkad rozpoznalem te usterke jezdziłem juz dwukrotnie samochodem testowym OUtlander II z salonu w ktorym kupilem auto i nie slyszalem najmniejszego niepokojacego odglosu po wcisnieciu sprzegla?
|
Ja podobnie - żaden z testowych egzemplarzy, którymi jeździłem nie miał tego objawu.
Stukot przy wysprzęglaniu wkurza mnie okrutnie, ale serwis nic nie słyszy...
Póki co podgłaśniam radio - i w ten sposób radzę sobie z problemem.
Za miesiąc kończy mi się gwarancja - mam tylko nadzieję, że ten "stukający" problem to TTTM (TenTypTakMa) i nie okaże się po gwarancji, że jednak rozpada się koło dwumasowe... |
|
|
|
 |
ppfjj
Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2010, 10:57
|
|
|
potwierdzam ja tez to slysze, dziwne to. jakby sie komus udalo zdiagnozowac w aso podzielcie sie info pls |
_________________ zzz |
|
|
|
 |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2010, 21:35
|
|
|
Wreszcie serwis usłyszał o co chodzi z tym "stukotem" przy wysprzęglaniu
Mechanik, z którym jeździłem początkowo podejrzewał łożysko sprzęgła.
Jednak po kilkudniowym pobycie w serwisie ASO stwierdzilo, że opisywany objaw w żaden sposób nie jest związany ze sprzęgem... lecz z... turbosprężarką.
A konkretnie z zaworem waste-gate.
Według mechaników w momencie wysprzęglania otwiera się wspomniany zawór, powodując rzeczony objaw dźwiękowy (stukanie, "heblowanie", metaliczne "gulgotanie").
I według ASO nie jest to nieprawidłowy objaw - lecz taka konstrukcja...
Na pytanie - czemu nie we wszystkich autach to słychać - uzyskałem odpowiedź, że te silniki wychodziły z różnymi typami turbo, różniącymi się m.in. konstrukcją waste-gate...
U mnie ów objaw słyszalny jest najbardziej:
- gdy delikatnie (powoli) wchodzę na obroty i wysprzęglam w okolicy 2000-2200 obr./min. (przy szybkim wchodzeniu na obroty efekt jest dużo mniej słyszalny)
- raczej gdy silnik jest ciepły, niż zimny |
|
|
|
 |
ppfjj
Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2010, 18:13 jak tam wasze stuki u mnie to ustało
|
|
|
przypisuje to zmianie temperatury, mam cos innego w zamian ale narazie nie napisze zeby nikomu nie sugerowac objawu.
piszcie czy u was stuki ustały pls? |
_________________ zzz |
|
|
|
 |
|