Gaśnie gdy troszke się zagrzeje |
Autor |
Wiadomość |
RaDuS
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 21-11-2009, 12:47 Gaśnie gdy troszke się zagrzeje
|
|
|
Witam, mam Space Stara 99r juz wczesniej goscilem tu na forum ale usunieto mi konto chyba przez zbyt duza nieobecnosc. Mam problem z space starem gdyz gdy odpale go jak jest zimny to trzyma obroty i nie sprawia problemu, gdy temperatura jest mniej wiecej w polowie nagle na "luzie" gasnie, irytujaca sytuacja, wyczytalem ze moze to byc filtr paliwa i zastanawiam sie czy go wymieniac, ogladalem filtr powietrza jest ok, przepustnica byla czyszczona wiec jest ok. Zastanawiam sie czy moze miec wplyw na to ze czesto "krece" Miśka do 7-7.5 tys obrotow? Myslalem o zresetowaniu komputera tak jak pisal juz ktorys z kolegow ale wydaje mi sie ze troche inaczej wyglada moja obsluga komputera, dodam ze Space star zostal sprowadzony z Niemiec i od 3 lat jezdzi dopiero w polsce;) wczesniej sprawial podobne problemy tzn jakies 2 lata temu to byly wymieniane blaszki dokladnie nie pamietam jak to sie fachowo nazywa. Dziekuje za odpowiedzi! |
|
|
|
 |
pawelkaw
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-11-2009, 18:33
|
|
|
chyba nie mam dla Ciebie dobrych wieści. W poprzednim samochodzie miałem podobny problem, więcej nie mogłem uruchomić dopóki silnik nie ostygł. Przyczyną był uszkodzony czujnik położenia wału. |
|
|
|
 |
RaDuS
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 23-11-2009, 13:22
|
|
|
ale jak silnik jest cieply to mozna uruchomic samochod, jedynie czasami gasnie, obroty skacza od 500 do 1500 |
|
|
|
 |
esemoka
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3 benzyna 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-01-2010, 19:02
|
|
|
Witam
Podlaczam sie do tematu poniewaz mam analogiczny problem, tylko ze w wersji 1.3 benzyna. Samochod po rozgrzaniu silnika gasnie na luzie. Samochod mam od dwoch tygodni, dlatego nie wiem czy wczesniej sprawial takie problemy. Myslalem ze to przewody albo swiece ale wymiana nic nie dala. Czy to czujnik polozenia walu albo moze silniczek krokowy. Czy autor tematu znalazl rozwiazanie problemu? Moze jakis inny forumowicz bylby w stanie przedstaeic diagnoze albo zaproponowac jakis dobry warsztat (najlepiej po praskiej stronie warszawy). |
|
|
|
 |
RaDuS
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 27-02-2010, 00:38
|
|
|
Jak narazie nie znalazlem rozwiazania;) |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 27-02-2010, 06:53
|
|
|
esemoka, z objawów wynika że silniczek krokowy i to jest pierwsze co bym sprawdzał. Czyszczenie powinno pomóc jeśli nie to wymiana. Czujnik położenia wału powodowałby raczej że gaśnie , raczej niezależnie od obrotów i ciężko go odpalić. Jeśli tylko to że na wolnych obrotach to raczej krokowiec. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 27-02-2010, 06:55
|
|
|
RaDuS napisał/a: | Jak narazie nie znalazlem rozwiazania;) |
Zacznij od podstawowego pomiaru dla silnika GDI- pomiar ciśnienia na pompie WC, jeżeli obsługujesz woltomierzem, to sobie poradzisz, no i przed wszystkim, to nic nie kosztuje.
Jak masz prawidłowe ciśnienie w całym zakresie obrotów- 50 bar- ma "stać bykiem", -- miarodajna jest oczywiście "próba drogowa", ze szczególnym uwzględnieniem momentów w których właśnie ten silnik gaśnie, bądź "chce" zgasnąć /nawet przy 500 obr., o ile takie występują, choć nie powinny, ciśnienie nie może spadać/, to dopiero można myśleć o innych przyczynach.
O trybach pracy GDI można długo.................
Link do instrukcji
Pompa WC to takie "serducho" naszych autek. Wiele niesprawności zaczyna się od niej. |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 27-02-2010, 09:55
|
|
|
esemoka, czy przed pojawieniem się objawów, które opisujesz, odpinałeś akumulator?
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
wojtuh1
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.3 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 34 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 28-02-2010, 15:08
|
|
|
Witam!
Ja bym zaczął od resetu komputera i jego poprawnego zaprogramowania. Miałem podobne objawy. Jak był zimny to pracował bez problemu ale jak się nagrzał to gasł na wolnych obrotach. Po resecie i programowaniu wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 01-03-2010, 08:49
|
|
|
wojtuh1 napisał/a: | Witam!
Ja bym zaczął od resetu komputera i jego poprawnego zaprogramowania. Miałem podobne objawy. Jak był zimny to pracował bez problemu ale jak się nagrzał to gasł na wolnych obrotach. Po resecie i programowaniu wszystko wróciło do normy. | Do tego zmierzałem swoim pytaniem .
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
RaDuS
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:30
|
|
|
No niestety, podjalem probe resetowania komputera, 20 minut odlaczona klema akumulatora, chodzil do wlaczenia sie wentylatora, zgasilem odpalilem przejechalem sie i elegancko, trzymal obroty wszystko pieknie, pozniej pojechalem dalej i tragedia rozpoczela sie inaczej, moze miec tu znaczenie przyzywczajenie przepustnicy do reagowania na gaz? Bylem w sytuacjach w ktorych musialem bardziej przyspieszyc, moze to bedzie przyczyna? Dzis podejme probe resetowania komputera raz jeszcze, co do Kolegi sugerujacego sprawdzenie woltomierzem, nie posiadam sprzetu takiego, ale postaram sie zalatwic co do czyszczenia silniczka krokowego to zastanawialem sie nad takim pomyslem ale nigdy nie slyszalem zeby dalo sie go wymienic, najtanszy znalazlem za 100zl wiec az taki wydatek to nie jest liczac spalona benzyne przy czestym rozruchu. Dzieki za pomoc odezwe sie jeszcze;) Pozdrawiam |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 03-03-2010, 17:07
|
|
|
RaDuS, W wizytówce masz GDI, czyli autko takie same jak moje, oboje mamy przepustnicę z siłownikiem elektromagnetycznym /bez linki/, nie ma tam czegoś takiego jak klasyczny silnik krokowy. Te uwagi o "krokowcu" odnoszą się do problemu jaki przedstawił kolega esemoka.
On ma silnik MPI o którym się nie wypowiadam.
Co do "uczenia obrotów", też wyczyniałem różne gusła i cuda po zakupie autka z tymi obrotami.
Obecnie, po resecie komputera "przyuczam" tylko pozycję skrajną szyb i normalnie w drogę.
ECU "nauczy" się samo w czasie jazdy /sprawdzone wielokrotnie/, jeżeli tak nie jest to trzeba szukać przyczyn.
Podałem link do pomiaru ciśnienia pompy WC, a dokładniej do: sposobu oceny sprawności układu paliwowego w silnikach GDI, /w silnikach MPI jest tylko jedna pompa, i o wiele mniej problemów/, ponieważ stabilne ciśnienie jest warunkiem prawidłowej pracy naszych silników. Od tego uważam, należy zacząć. Oczywiście prawdę powie dopiero "próba drogowa" wykonana woltomierzem, albo skanerem- wszystko masz w podanym wyżej linku. Pomiary na postoju należy potraktować jako wstępne.
Przedstawione przez ciebie objawy wskazują na spadek wysokiego ciśnienia /przyczyny mogą być różne/, w zakresie niskich obrotów,po nagrzaniu się silnika.Czy tak jest- trzeba to sprawdzić.
Powodzenia, no i życzę sprawnej pompy wysokiego ciśnienia............... |
|
|
|
 |
RaDuS
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 29-03-2010, 13:30
|
|
|
Witam, wlasnie oddalem przepustnice do przeczyszczenia, co do sprawdzenia cisnienia pompy WC Mozesz to jakos opisac mechanikiem to ja nie jestem;) jakies zdjecia by sie przydaly, dzieki za pomoc;) zobaczymy jak bedzie z przepustnica;) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-03-2010, 13:39
|
|
|
RaDuS, pobierz sobie z działu download manual, co prawda jest opisane po inglisz ale obrazki zawierają w sobie wystraczająco treści |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
RaDuS
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 01-04-2010, 01:13
|
|
|
Nie potrzebuje, po wyczyszczeniu przepustnicy chodzi jak talalala;d zastanawia mnie jedynie ze w wakacje byla czyszczona i efektow nie bylo takich, dziekuje za pomoc;) |
|
|
|
 |
|