Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: zbyszekm2
05-02-2010, 00:29
pompa czy czujnik?
Autor Wiadomość
marcin1 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Lwów
  Wysłany: 30-01-2010, 16:13   pompa czy czujnik?

Witam. Z moim miśkiem (montero sport V6 3,5) od wczoraj zaczęło się dziać coś dziwnego, a mianowicie chodzi o zapalanie się kontrolki oleju. Samochód jak jest w ruchu to jest ok, natomiast jak się zatrzymuję na światłach to zapala się ta cholera, dodam że mam skrzynię automat i jak stoję na D lub R to się zapala, przełączę na N lub ruszę to gaśnie, zależy to chyba obrotów silnika. Samochód ma przebieg jakieś 240 tysięcy, olej (wymieniony jakieś 5000 km temu) jest, temperatura nie wzrasta, tylko ta cholerna kontrolka kłuje po oczach. Oczywiście w poniedziałek wizyta u mechanika, ale może ma ktoś pomysł co może być grane? Pompa się kończy czy może jakiś czujnik szaleje? A jak pompa to gdzie, oprócz serwisu można ją dostać no i czy nie dostanę palpitacji serca jak usłyszę cenę?
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 30-01-2010, 17:20   

Może już brak ciśnienia :( i silnik już kaput
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 31-01-2010, 10:15   Re: pompa czy czujnik?

marcin1 napisał/a:
Witam. Z moim miśkiem (montero sport V6 3,5) od wczoraj zaczęło się dziać coś dziwnego, a mianowicie chodzi o zapalanie się kontrolki oleju. Samochód jak jest w ruchu to jest ok, natomiast jak się zatrzymuję na światłach to zapala się ta cholera, dodam że mam skrzynię automat i jak stoję na D lub R to się zapala, przełączę na N lub ruszę to gaśnie, zależy to chyba obrotów silnika. Samochód ma przebieg jakieś 240 tysięcy, olej (wymieniony jakieś 5000 km temu) jest, temperatura nie wzrasta, tylko ta cholerna kontrolka kłuje po oczach. Oczywiście w poniedziałek wizyta u mechanika, ale może ma ktoś pomysł co może być grane? Pompa się kończy czy może jakiś czujnik szaleje? A jak pompa to gdzie, oprócz serwisu można ją dostać no i czy nie dostanę palpitacji serca jak usłyszę cenę?


kontrolka cisnienia czy poziomu oleju?
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
marcin1 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Lwów
Wysłany: 31-01-2010, 10:38   Re: pompa czy czujnik?

stegano napisał/a:


kontrolka cisnienia czy poziomu oleju?


u mnie jest jedna kontrolka, taka standardowa z konewką, chyba od ciśnienia. olej jest, tempeatura silnika w normie a ta się zapala.
Ostatnio zmieniony przez marcin1 31-01-2010, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 31-01-2010, 14:58   

trzeba zaczać od najtańszych kosztów, czyli w tym przypadku od wymiany czujnika.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
marcin1 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Lwów
Wysłany: 31-01-2010, 16:45   

tak właśnie zrobię, na początek wymienię czujnik. Doczytałem w instrukcji, u mnie nie ma oddzielnych kontrolek do poziomu i do ciśnienia, jest tylko jedna, taka standardowa z konewką i to ona się zapala, ale tylko na wolnych obrotach jak obroty wzrastają powyżej wolnych to gaśnie, zastanawia mnie to.
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 31-01-2010, 22:35   

marcin1 napisał/a:
tak właśnie zrobię, na początek wymienię czujnik. Doczytałem w instrukcji, u mnie nie ma oddzielnych kontrolek do poziomu i do ciśnienia, jest tylko jedna, taka standardowa z konewką i to ona się zapala, ale tylko na wolnych obrotach jak obroty wzrastają powyżej wolnych to gaśnie, zastanawia mnie to.

Nic nie mieniaj...silnik nie jest pierwszej młodości i w swoim żywocie też może przeżył nie jedno i jest jak jest, możesz zmienić olej na gęstszy lub podnieść wolne obroty. Na ile masz ustawione obroty.
Nie wiem co ci powiedzą inni ale jak tak bardzo wkurza Cie ta kontrolka to wyjście jest jedno-tylko wymiana panewek powinna znacząco poprawić ciśnienie w silniku zakładając że czopy wału są jeszcze w jako takim stanie. :wink:
Trochę pochopnie wyskoczyłem z tymi panewkami, wiec się poprawie.
Świecenie kontrolki może być spowodowane rozrzedzaniem oleju przez benzynę. Przydało by się sprawdzić jak wyglądają i w jakim są stanie świece zapłonowe. Trzeba to zrobić aby wykluczyć ewentualne "niepalenie" na cylindrach, bo jak silnik nie wypala prawidłowo paliwa będzie się ono przedostawać do silnika co po pewnym czasie może zmniejszyć gęstość oleju. Krótko wiec kontrola instalacji zapłonowej, potem zasilającej(czy nie zalewa), wymiana oleju,a jak to nie pomoże-wtedy ostateczność grzebanie w silniku. Powodzenia :arrow:
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-02-2010, 00:28   Re: pompa czy czujnik?

marcin1 napisał/a:
stegano napisał/a:


kontrolka cisnienia czy poziomu oleju?


u mnie jest jedna kontrolka, taka standardowa z konewką, chyba od ciśnienia. olej jest, tempeatura silnika w normie a ta się zapala.

jaki kolor ma ta kontrolka?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
marcin1 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Lwów
Wysłany: 05-02-2010, 22:49   

czerwona. wstyd się przyznać, ale nie miałem czasu się tym jeszcze zająć. ta kontrolka zapala się gdy silnik jest już bardzo dobrze rozgrzany i stanę na hamulcu na D lub R, jak przełożę na N lub P to gaśnie, to chyba ma jakiś związek z obrotami, na D i R mam jakieś 500/min na N i P wzrastają do 700 - 750/min i wtedy ona gaśnie
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-02-2010, 23:20   

marcin1 napisał/a:
czerwona. wstyd się przyznać, ale nie miałem czasu się tym jeszcze zająć. ta kontrolka zapala się gdy silnik jest już bardzo dobrze rozgrzany i stanę na hamulcu na D lub R, jak przełożę na N lub P to gaśnie, to chyba ma jakiś związek z obrotami, na D i R mam jakieś 500/min na N i P wzrastają do 700 - 750/min i wtedy ona gaśnie

padły ci albo panewki albo czujnik. sprawdź jeszcze jaki masz olej?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
marcin1 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Lwów
Wysłany: 09-02-2010, 00:44   

olej mam 10W40, mobil1, wymieniony 5tysięcy km temu, mam nadzieję że to jednak czujnik
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 10-02-2010, 22:27   

marcin1 napisał/a:
olej mam 10W40, mobil1, wymieniony 5tysięcy km temu, mam nadzieję że to jednak czujnik

Wymina oleju, doprowadzenie układu zapłonowego do stanu zadawalającego, ewentualna wymiana lambdy (jak go zalewa i nie pali na wszystkie gary)może zrobić cud w silniku.
Ze swego doświadczenia powiem że ja obroty miałem ustawione na 1100 bo wtedy gasła kontrolka przy rozgrzanym silniku. Po wymianie oleju na Castrol gtx i doprowadzeniu wszystkiego o czym pisałem wcześniej do porządku z obrotami spokojnie mogłem zejść na 800-900 a kontrolka zapala się jedynie przy dość znacznym zdławieniu silnika no tak ok 200-wtedy mignie. Ja proponuję przed ewentualnym rozbebeszeniem silnika spróbować pójść w tym kierunku...Powodzenia
 
 
 
marcin1 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Lwów
  Wysłany: 27-02-2010, 10:25   

uff..... czujnik się skopał :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.