Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] problem ze sprzęgłem
Autor Wiadomość
lukasz85 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 35
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-03-2010, 23:45   DZIWNY PROBLEM ZE SPRZĘGŁEM W CAO

Witam. Sprawa dotyczy sprzęgła w moim CAO. Wymieniłem komplet na sprzęgło firmy Valeo. Niestety nie jest tak jak być powinno tzn. nie rozłącza. Czy ktoś się orientuje co może być przyczyną ? Wydaje mi się, że mogłem źle założyć tarczę sprzęgłową. Czy ktoś się orientuje jak powinna być poprawnie zamontowana - krótszą stroną w stronę koła zamachowego (tak zamontowałem) czy w stronę skrzyni ? Będę wdzięczny za poradę bo auto stoi rozgrzebane w garażu :(
Efekt jest taki, że w pierwszej fazie wciskania sprzęgła wszystko jest ok ale później żeby zeszło do dechy to trzeba naprawdę użyć sporo siły żeby się udało. Cały układ został dobrze odpowietrzony więc nie jest to przyczyna moich kłopotów. Jakieś pomysły co dalej ?

Kontynuuj poprzednio zakładane wątki na ten sam temat.
_________________
Obecnie CAO 1.6 GLXi następna będzie CBR 600F :)
Ostatnio zmieniony przez londolut 06-03-2010, 00:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-03-2010, 23:56   

lukasz85, pisałeś juz o tym tutaj http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#655841

Może określ dokładniej co wg Ciebie znaczy ze nie rozłacza oraz co znaczy, że:
lukasz85 napisał/a:
żeby zeszło do dechy to trzeba naprawdę użyć sporo siły żeby się udało


Bo jak dla mnie nie jest to jednoznaczne i nie wiem czy układ jest całkiem zasprzęglony, czy też pedału sprzęgła nie da sie wcisnąć. Ponadto tarcza w większości przypadków pasuje tylko w jeden sposób, a mianowicie powinno byc płytka stroną w kierunku koła zamachowego, a występem w stronę skrzyni.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2010, 00:06   

i ja się podepnę pod temat. W moim CA4A mam problemy ze sprzęgłem od samego początku. Mianowicie jak kupiłem samochód to sprzęgło brało bardzo nisko ledwo co nad podłogą. W drodze do domu zatrzymałem się na stacji i okazało się że nie ma prawie płyny od wysprzęglika. Jako że miałem instrukcje i wyczytałem że leje się tam płyn DOT4 więc zakupiłem i dolałem. Oczywiście występowały zgrzyty na 2 i 3 biegu. Dolanie płynu niewiele dało. Po dojechaniu do domu wymieniłem olej w skrzyni na Mobila 75w90 jak i płyn w całym układzie wysprzęglika po czym odpowietrzając go. Po ukończonych pracach wsiadam do samochodu odpalam i .... dalej to samo. Po kilku km stwierdzam że nawet gorzej ale po jakimś czasie wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Doszedłem w końcu jak podnieść pedał sprzęgła (da się) i zauważyłem zaciek idący od pompy sprzęgła wewnątrz samochodu. Podniesienie pedału niewiele dało ale dało. Dziś sprawdzałem linki od wajchy (za radą Trawora76) i jedna wygląda na wymienioną (ta od ruchu w boki) a druga nie za ciekawie... Dodam że gdy stoje w miejscu to jest praktycznie ok każdy bieg wchodzi, no może tylko wsteczny stawia opór. Gdy jade bardzo powoli 2 też wchodzi bez problemu. Dodam też że najgorzej jest rano kiedy samochód jest zimny, wtedy 2 bieg wrzucić to tragedia ale jak juz wskoczy to bez zgrzytu (w ogólę wajcha staje na przy próbie wrzucenia 2 a po rozgrzaniu zaczynają się zgrzyty) I teraz mam 4 warianty:


1. Synchronizatory zdechły do końca - wymiana skrzyni
2. Linka do wymiany
3, Sprzęgło do wymiany
4. Pompa wysprzęglika daje zbyt małe ciśnienie (chociaż wyciek nie jest duży)


Proszę o pomoc i sugestie co to może być bo już siły do tego nie mam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-03-2010, 00:11   

pojar, zacznij od naprawienia tego wycieku, czyli albo wymiany pompki albo jej reperaturek i wtedy bedziemy gadac dalej, bo jezeli pompka ma przeciek to napewno nie utrzymuje stałego cisnienia i sprzeglo siedzi przy samej podlodze.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2010, 00:32   

robertdg napisał/a:
pojar, zacznij od naprawienia tego wycieku, czyli albo wymiany pompki albo jej reperaturek i wtedy bedziemy gadac dalej, bo jezeli pompka ma przeciek to napewno nie utrzymuje stałego cisnienia i sprzeglo siedzi przy samej podlodze.



właśnie teraz jest wysokość sprzęgła ok po tym jak je podciągnąłem. Tyle że zgrzyta... Mam zamiar całą pompkę kupić bo Mateusz z All-parts zaproponował cene 75 pln za nową. Sprzęgło inaczej pracuje na postoju czy na niskich obrotach niż w trakcie jazdy np na 3500 obr.?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-03-2010, 00:54   

pojar napisał/a:
Sprzęgło inaczej pracuje na postoju czy na niskich obrotach niż w trakcie jazdy np na 3500 obr.?
Napewno inaczej pracuje podczas jazdy, ale to pytanie jest niepotrzebne w tym przypadku, zacznij wpierw naprawe od rzeczy widocznych/koniecznych
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-03-2010, 11:00   

pojar napisał/a:
zauważyłem zaciek idący od pompy sprzęgła wewnątrz samochodu
Miałem to samo w CA0 1.6 Wymieniłem zestaw naprawczy pompki (9 zł) i sprzęgło śmigało jak ta lala.
 
 
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2010, 13:07   

Hugo napisał/a:
pojar napisał/a:
zauważyłem zaciek idący od pompy sprzęgła wewnątrz samochodu
Miałem to samo w CA0 1.6 Wymieniłem zestaw naprawczy pompki (9 zł) i sprzęgło śmigało jak ta lala.


i też zgrzytała skrzynia? dużo roboty jest przy wymianie tego zestawu naprawczego?


zakupiłem zestaw naprawczy. Dzisiejszy wieczór spędzę w garażu
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-03-2010, 17:27   

pojar napisał/a:
i też zgrzytała skrzynia?
Akurat nie.
pojar napisał/a:
dużo roboty jest przy wymianie tego zestawu naprawczego?
0,5-1 godz. roboty.
 
 
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2010, 21:11   

Pompa uszczelniona - poprawy brak. Więc zostały tylko 3 opcje wg mnie :

1. Synchronizatory zdechły do końca - wymiana skrzyni
2. Linka do wymiany
3, Sprzęgło do wymiany

Mam zamiar teraz cięgna wymienić bo lewarek chodzi ciężko...


tak prezentuje się moja pompa po regeneracji :







P.S. Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie? Linki dziś kupiłem i jutro wymiana. Podobno jest jeszcze jakiś patent na dokręcenie czegoś w skrzyni. Ale nic więcej nie wiem.. Dodam też że jak pojeżdżę nieco szybciej ewentualnie długo na jednym biegu to biegi przez jakiś czas wchodza idealnie...

[ Dodano: 07-03-2010, 21:39 ]
Owczar napisał/a:
A spróbuj wyrzucić na luz wcisnąć sprzęgło, puścić i znowu wcisnąć i wtedy wbić bieg. Jeśli to pomoże to potwierdzi synchro. Nie wiem czy w CAO jest łącznik elastyczny, może jest luźny i przez to nie możesz wbić. Ale to tylko przypuszczenia, biorąc pod uwagę, ten gumowy opór.



Znalazłem coś takiego na forum. U mnie to nic nie zmienia. Bieg wchodzi zgrzytając

[ Dodano: 08-03-2010, 19:44 ]
Linki wymienione... Biegi wchodzą o wiele lepiej ale zgrzytanie w jakimś stopniu pozostało... Zastanawiam się nad wymianą skrzyni...
 
 
lukasz85 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 35
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-03-2010, 18:03   

robertdg napisał/a:
lukasz85, pisałeś juz o tym tutaj http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#655841

Może określ dokładniej co wg Ciebie znaczy ze nie rozłacza oraz co znaczy, że:
lukasz85 napisał/a:
żeby zeszło do dechy to trzeba naprawdę użyć sporo siły żeby się udało


Bo jak dla mnie nie jest to jednoznaczne i nie wiem czy układ jest całkiem zasprzęglony, czy też pedału sprzęgła nie da sie wcisnąć. Ponadto tarcza w większości przypadków pasuje tylko w jeden sposób, a mianowicie powinno byc płytka stroną w kierunku koła zamachowego, a występem w stronę skrzyni.


Można wcisnąć pedał sprzęgła ale wygląda to następująco:
1) do połowy wchodzi normalnie
2) mniej więcej jak pedał jest wciśnęty do połowy to napotyka opór i żeby wcisnąć go do dechy trzeba użyć sporo siły ale w końcu zejdzie.

Jutro ponownie będzie auto rozbierane i zobaczymy co jest nie tak.
_________________
Obecnie CAO 1.6 GLXi następna będzie CBR 600F :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2010, 18:09   

lukasz85, problemów z tym związanych może być kilka, począwszy od pompki i wysprzeglika, a skonczywszy na niewymiarowym docisku, tarczy, lub łożysku oporowym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.