Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Lancer 1.3
Autor Wiadomość
krystino 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-02-2010, 13:35   Mitsubishi Lancer 1.3

Witam mam z moim Lacerem strasznie dużo pali około 15l/100km. Może ktoś mi udzielić rady czym to możne być spowodowane? Za wszystkie info bardzo dziękuje
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2010, 17:01   

Sonda lambda najprawdopodobniej do wymiany
http://forum.mitsumaniaki...ht=sonda+lambda
http://forum.mitsumaniaki...ht=sonda+lambda
jak ją sprawdzić znajdziesz tutaj opis http://forum.mitsumaniaki...ht=sonda+lambda
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SET 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Pelplin
Wysłany: 06-03-2010, 11:07   

Mam podobny problem. Przy spokojnym prowadzeniu pali okolo 10l na 100.
Sondy są ok, spaliny ok, świece ok, kable ok, kolektor cały, nie wiem co jeszcze można sprawdzić.
Proszę o pomoc
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-03-2010, 20:21   

SET, czujnik temperatury silnika, termostat (jezeli auto wolno sie nagrzewa albo nie trzyma temperatury roboczej) no i filtry (powietrza i paliwa) koniecznie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2010, 23:23   

Przy spokojnym prowadzeniu pali okolo 10l na 100.
mój palił 8 l. po mieście :) (twój też tyle powinien łykać), a przy spokojnej jeździe 6l
sprawdź termostat i filtry, jak radzi kolega, ewentualnie zalej lepszego paliwa i daj mu ostro po garkach.
ps robiłeś reset ECU?
 
 
SET 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Pelplin
Wysłany: 09-03-2010, 20:01   

Co do termostatu to chyba jest ok. Silnik szybko się nagrzewa a temperatura nie ulega zmianie.
Filtr powietrza i paliwa wymieniony, wydech sprawdzony.
W niedziele zalałem go za 100zl i przejechałem w trasie 230 km i już rezerwa :(

Jak można zrobić reset ECU? Czy to może pomóc?
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2010, 21:29   

Kolektor nie jest przebity?? nie ma przedmuchów??

Jak nie to powodem jest najprawdopodobniej ciężka noga- miśkami trzeba umieć jeździć aby było "ekonomiczne" bardzo szybko zasysają złoty płyn :mrgreen:
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 11-03-2010, 12:52   

Gdzie tam ciężka noga - kolega napisał, że w trasie za 100 zł zrobił 230 km - no coś jest nie tak.
Reset ecu:

silnik zimny, odłączasz akumulator na jakieś kilkadziesiąt sekund, podłączasz z powrotem.
Wyłączasz wszelkie odbiorniki prądu prócz świateł ( zapalone) i uruchamiasz silnik.
Czekasz, aż dwa razy włączy się wentylator.

Gasisz silnik na kilkadziesiąt sekund, uruchamiasz ponownie z włączonymi tym razem urządzeniami typu klima/nawiew, ogrzewanie szyby, radio itp. Czekasz do włączenia się wentylatora i gotowe.

Nie wiem jak tam u ciebie, ale w moim miśku z 92 r z 4g13 to działa.
Czy pomoże na wysokie spalanie - nie wiem. Spróbuj, nie zaszkodzi.
SET - sonda sprawdzona ?
 
 
SET 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Pelplin
Wysłany: 11-03-2010, 16:05   

Jurekschroda dzięki za info zaraz zobacze czy uda mi się zresetować.
A sondy sprawdzone i obie dzialają prawidlowo.

[ Dodano: 12-03-2010, 05:55 ]
Panowie, jak można sprawdzić błędy w lancerze? Czy istnieje inna opcja niż podpięcie do kompa?

Już nie wiem co robić z moim autem!

W weekend postaram się sprawdzić jeszcze raz cały wydech, sondy i całą reszte
 
 
griswold
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2010, 09:46   

SET jak masz możliwość sprawdź kopułkę aparatu zapłonowego? Miałem taką sytuację, że jedna ze śrub się ułamała i iskra uciekała gdzieś bokami, a spalanie miałem około 12l/100km i to przy spokojnej jeździe! Po przymocowaniu kopułki spalanie wróciło do normy 7l-10l w mieście, 5,3l(mój rekord :D )-7l na trasie
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2010, 10:50   

griswold napisał/a:
SET jak masz możliwość sprawdź kopułkę aparatu zapłonowego?
Jakby uciekała iska czułby szarpanie silnika albo brak mocy po wdepnięciu gazu..... sam to kilka razy przerabiałem.

SET na stronie krzyżaka masz jak sprawdzić błędy- ale jak lampka Ci sie nie pali to Ci nic nie wyskoczy. Na kompie sprawdziłbyś to ale ne byle gdzie bo ktoś kumaty musiałby sprawdzić parametry poszczególnych elementów i stwierdzic że jakiś z nich "umiera" bo byłby w okolicy max granicy działania. (ale jeszcze pracuje więc CE sie nie zaświeci). Strona Krzyżaka KLIK
 
 
SET 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Pelplin
Wysłany: 13-03-2010, 14:52   

Swiece, kable i kopułka to było pierwsze co sprawdzilem i wszystko jest ok.

[ Dodano: 20-03-2010, 12:24 ]
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31-01-2012, 18:48   

Właśnie zmagam się z tym samym problemem - spalanie w mieście 13l / 100 km. Dodatkowo wyczuwam lekkie zamulenie w średnim przedziale obrotów. Na ssaniu obroty nieco zawyżone, ale temperaturę trzyma wzorcowo i szybko się nagrzewa. Ssanie odpuszcza już po 1 km mimo mrozu.

Mechanik (BOSCH SERVICE) najpierw zrobił diagnozę komputerową, która nic nie wykazała. A zatem elektronikę można wstępnie wykluczyć.

Potem stwierdził, że coś jest nie tak z dolotem. Jednak jedyne, co w tym temacie zrobił to przeczyszczenie przepustnicy i czegoś tam jeszcze.

Ale najlepsze wieści zafundował mi na koniec: oświadczył, że winę za taki stan rzeczy ponosi fakt, że silnik bierze olej :shock: - wskazał na uszczelniacze bądź pierścienie (silnik przebieg 90.000 km - 100% prwadziwy :!: ), z tego powodu świece ulegają "zalepieniu" i to powoduje nieprawidłową pracę sondy lambda.

Jakoś mi się to kupy nie trzyma bo silnik jest jak nowy. Mechanik na to, że w takim razie musiał ulec przegrzaniu. Jednak z tego co wiem auto nie miało żadnych przygód tego rodzaju i w ogóle trzeba się mocno postarać, żeby włączyć w nim wentylator :roll: Świece jednak zostały wymienione bo podobno były zaolejone i zakopcone.

Co na ten temat sądzić? Czy teoria o braniu oleju w ogóle trzyma się kupy, czy też mechanik zabiera się do tematu od przysłowiowej dupy strony? Byłbym wdzięczny za wskazówki.

P.S. Za diagnozę komputerową, czyszczenie przepustnicy i świece z wymianą zapłaciłem 360 zł. Masakra :shock:

[ Dodano: 01-02-2012, 00:38 ]
Bardzo proszę niech się ktoś wypowie - czy silnik o przebiegu poniżej 100 kkm może mieć walnięte pierścienie lub uszczelniacze :?: Moim zdaniem, żeby do tego doszlo musiałaby zaistnieć sytuacja ekstremalna - tzn. jazda przez dłuższy czas w ogóle bez płynu chłodzącego i słup dymu z silnika. Czy mam rację?

Dodatkowo doczytałem, że prawdziwie zaolejone świece skutkują problemami przy odpalaniu i ruszaniu, tymczasem mój Lancer pali na dotyk i rusza mięciutko nawet bez gazu - bez żadnego szarpania.

Powiedzcie co dalej robić bo mam wrażenie, że zostałem skasowany i zbyty lipną diagnozą :roll:
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-02-2012, 09:26   

Spalanie w silniku 1,3 powyżej 10L może osiągnąć każdy z nas w dowolnym momencie. Styl jazdy, korki a w najgorszym przypadku takie spalanie jest objawem jakichś problemów. Ja u siebie mam gaz i do pracy 1km. Odpalam samochód, chwilę czekam aż się nagrzeje i w połowie długości przełącza mi się na LPG. Pytanie po co samochodem, a no po to bo do pracy nr 2 mam 2,2km i do pracy nr 3 ok 5km. Dwa dni w tygodniu jestem w 3 pracach reszta dni w dwóch. Stąd potrzeba samochodu. Jeżdżąc na ssaniu nawet nie chce liczyć ile mi spala.
Jeśli chodzi o zimę to już pytałem na tym forum i te silniki potrzebują sporo paliwa. Pytałem bo mam Poloneza też na gaz i jeśli chodzi o zimę, i spalanie zanim się przełączy na gaz, to taniej wychodzi FSO.
Objawy uszczelniaczy to kopcenie z wydechu na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu a pierścienie to kopcenie w trakcie jazdy. W moim nie kopci a olej znika, dolewam co 200-300km.
Kiedy robiłeś regulację zaworów?
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-02-2012, 10:33   

Zawory są świeżo po regulacji. Wydaje mi się, że nie ma żadnego kopcenia - a już na pewno nie na niebiesko. Na zimnym silniku trochę białej chmury jest, ale to chyba normalne w benzynie na takim mrozie. W ogólke silnik pracuje równiutko i bez żadnych zająknień. Tylko trochę mnie martwi ta informacja mechanika o zaolejonych świecach :roll:
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.