Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
29-05-2014, 13:48
1,8 GDI, silnik przerywa i szarpie, potrafi zgasnąć
Autor Wiadomość
gajdoos
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2007, 15:37   1,8 GDI, silnik przerywa i szarpie, potrafi zgasnąć

Pytanie: Carisma 1,8 GDI, 1999 r. 130 tys. km. silnik przerywa i szarpie, potrafi zgasnąć na wolnych obrotach. Co może być przyczyną?
Silnik został sprawdzony w serwisie, komputer nie wykazał żadnych błędów, przepustnica jest w porządku, samochód stał ok. 3 miesiące. Jest po lekkim dzwonie, typowo blacharskim. Mechanicy powiedzieli, że może trzeba wymienić świece i cewki, może też wystarczyć samo ich przeczyszczenie.
Pytanie do Mitsumaniaków: co może być przyczyną poza tym co wskazali mechanicy? Proszę o pomoc.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-04-2007, 15:49   

Dobrze myślą świece być moze kable WN do wymiany. Przepustnice by pewnie też się przydało wyczyścić i wszytskie filtry zmienić,zwłaszcza paliwa.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-04-2007, 17:24   

Pytanie w jakim stanie są świece i wtryskiwacze.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
gajdoos
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2007, 19:56   

mlun napisał/a:
Dobrze myślą świece być moze kable WN do wymiany. Przepustnice by pewnie też się przydało wyczyścić i wszytskie filtry zmienić,zwłaszcza paliwa.


Ok, dzięki. Wesołych Świąt!!!
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2007, 20:25   

mlun napisał/a:
Dobrze myślą świece być moze kable WN do wymiany. Przepustnice by pewnie też się przydało wyczyścić i wszytskie filtry zmienić,zwłaszcza paliwa.


Kable WN przecież chyba nie mam tam takich kabli albo coś się nie znam :(
pozdro
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-04-2007, 22:10   

Tam są fajko-cewki jeśli ci o to chodzi:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
andy_bdg 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: BDG/Jessheim
Wysłany: 11-03-2010, 20:55   Świece czy filtr ?

Heja!
Temat stary od go odświeżę :)
Moja silnik mojej Cari też zaczyna delikatnie przerywać. Jest to dość słabo odczuwalne ale udaje się to wyczuć.
Wygląda to tak, że jak daje gazu wszystko jest ok. Najbardziej czuję jak jadę stałą prędkością np. 90 km/h, pedał gazu w stałym położeniu.
Auto kupione było od kolegi, który jesienią zeszłego roku oddawał go na przegląd do "spec" mechanika (dlaczego tak w cudzysłowów to napiszę w PS. ;) ).

Facet wykręcał świece i czyścił je. Świadczy to o już powoli kończących się świecach. Ja jednak mam takie odczucie jak by to był jednak filtr paliwa bo jak daje gazu i ciśnienie paliwa wzrasta szarpania nie czuć. Czy dobrze myślę, że przy dodawaniu gazu napięcie elektryczne nie wzrasta na tyle by zapewnić lepszą iskrę czy też "lepszy" prąd ;) .

Autem praktycznie zaraz po zakupie wybrałem się do Norwegii skąd właśnie piszę. Wspominam o tym wyjeździe z uwagi na ceny tutejszych części i trudności z samą naprawą (brak warsztatu, pogoda itd)

Chcę się pozbyć problemu ale nie jestem do końca zdecydowany za co wziąć się najpierw...świece czy filtr paliwa?

Proszę o radę :)

PS. "Spec" mechanik dobierał się do silnika i stwierdził że jest w tak kiepskim stanie, że zalał do 15W 40... Osioł z niego a ja teraz w tych mrozach mam problem z masłem zamiast oleju w silniku ;)

Pozdrawiam forumowiczów i będę informował o moich norweskich wojażach na bieżąco :)
_________________

 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 12-03-2010, 08:01   

Zacznij od sprawdzenia/wymiany świec. Filtr paliwa jest w paskudnym miejscu i jego wymiana wymaga zgrabnych rączek i nielada zabiegów :)
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-03-2010, 13:12   Re: Świece czy filtr ?

andy_bdg napisał/a:
Heja!
Temat stary od go odświeżę :)
Moja silnik mojej Cari też zaczyna delikatnie przerywać. Jest to dość słabo odczuwalne ale udaje się to wyczuć.
Wygląda to tak, że jak daje gazu wszystko jest ok. Najbardziej czuję jak jadę stałą prędkością np. 90 km/h, pedał gazu w stałym położeniu.

A czy to nie jest przypadkiem słynny efekt przechodzenia GDI na ubogą mieszankę? Okoliczności właśnie na to by wskazywały. Niejeden już o tym pisał.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12-03-2010, 13:41   

Moomin napisał/a:
A czy to nie jest przypadkiem słynny efekt przechodzenia GDI na ubogą mieszankę

Możliwe bo ja wymieniłem wszystkie filtry, czyściłem przepust... (mi nie gaśnie :twisted: mam ładne obroty) i nadal jest coś takiego, w sumie to przy stałej predkości jak by się przytykał - dodanie gazu i oki, jaki morał nie latać ze stałą prędkością i na niskich obrotach Misie tego nie lubią :wink: Japoniec = obroty :mrgreen: pozdro
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-03-2010, 15:28   

SHARK1979 napisał/a:
Moomin napisał/a:
A czy to nie jest przypadkiem słynny efekt przechodzenia GDI na ubogą mieszankę

Możliwe bo ja wymieniłem wszystkie filtry, czyściłem przepust... (mi nie gaśnie :twisted: mam ładne obroty) i nadal jest coś takiego, w sumie to przy stałej predkości jak by się przytykał - dodanie gazu i oki, jaki morał nie latać ze stałą prędkością i na niskich obrotach Misie tego nie lubią :wink: Japoniec = obroty :mrgreen: pozdro

No to na pewno o to chodzi. Przy stałej prędkości przechodzi w tryb ubogiej mieszanki, a to szarpnięcie to właśnie objaw. Nie raz już tu były dyskusje na ten temat. Jedni to zauważają, inni nie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
andy_bdg 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: BDG/Jessheim
  Wysłany: 12-03-2010, 17:32   

Moomin napisał/a:
SHARK1979 napisał/a:
Moomin napisał/a:
A czy to nie jest przypadkiem słynny efekt przechodzenia GDI na ubogą mieszankę

Możliwe bo ja wymieniłem wszystkie filtry, czyściłem przepust... (mi nie gaśnie :twisted: mam ładne obroty) i nadal jest coś takiego, w sumie to przy stałej predkości jak by się przytykał - dodanie gazu i oki, jaki morał nie latać ze stałą prędkością i na niskich obrotach Misie tego nie lubią :wink: Japoniec = obroty :mrgreen: pozdro

No to na pewno o to chodzi. Przy stałej prędkości przechodzi w tryb ubogiej mieszanki, a to szarpnięcie to właśnie objaw. Nie raz już tu były dyskusje na ten temat. Jedni to zauważają, inni nie.


Dokładnie jak SHARK opisał... jak by sie przytykał. Dlatego obstawiałem filtr paliwa i śmieci jakieś tam pływające ;) .
Jestem w sytuacji kryzysowo-finansowej dlatego jak tylko wskoczę na bane to staram się jechać te 90-100 km/h żeby jak najmniej spalił:)
Nie mam jaj z gaśnięciem i obroty też mi dobre trzyma.
Ja to jestem dość wyczulony na silnik bo serwisuje już jakiś czas silniki ale disela i sporo sporo większe. Z benzyniakami nie miałem do czynienia wiele więc moją wiedzę chciałem uzupełnić właśnie tutaj:)
Puki co będę tak jeździł a jak spadnie kasa to wezmę się za świece. Czytałem o filtrze i faktycznie trochę może być ciężkawo ;)
Auto dopiero co kupione więc chcę je trochę podpimpować 8) tzn. zadbać :)

Dzięki za odpowiedź i tak na koniec może przerzucimy temat do technicznych :?:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.