Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6W]Filtr oleju
Autor Wiadomość
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-03-2010, 19:34   

seki napisał/a:
Rozumiem, że jak kupować podstawę filtra to to są tylko oryginały
tak. Pytałem u Malika i Hanżka i obaj powiedzieli cenę ok 1200 PLN. Jak chcesz zmieniać podstawę to szukaj używki, ale tak ciężko jest znaleźć...

[ Dodano: 13-03-2010, 20:27 ]
seki, zakładałem wcześniej temat o podstawie filtra nie wiem czy widziałeś http://forum.mitsumaniaki...wa+filtra+oleju Wydaje mi się (po konsultacjach z Robertem), że dałoby radę np. dotoczyć tą rurkę z gwintem. Trzeba by było całą podstawę zdemontować i zobaczyć co i jak...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-03-2010, 11:32   

No w tygodniu będę próbował ogarnąć temat. Dam znać co i jak.

Na moje jest kilka opcji:

Zamówić ten sam filtr co mam w aucie i zobaczyć czy faktycznie ma 26mm zamiast 24.
Jeśli ma 26 to spróbować rozebrać i przełożyć górę filtra oleju o ile to w ogóle możliwe.
Jeśli się nie da dobrać filtr od czegoś innego który może pasować.
Jeśli nie znajdziemy pasującego filtra kupić lub ogarnąć w inny sposób podstawę filtra.

Jeszcze pytanko, czy jest możliwe iż motor w aucie może być jakiś inny (nie wiem japońska wersja czy coś) bo jeszcze kwestia postawienia auta do ASO i dobranie filtra po VIN-ie. Tylko wtedy przed zabraniem się za robotę będą musieli mi podać wymiary gwintu bo za nic to płacić nie mam zamiaru.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-03-2010, 12:20   

seki napisał/a:
czy jest możliwe iż motor w aucie może być jakiś inny (nie wiem japońska wersja czy coś
z tego co pisał jeden użytkownik na forum, na Japonię szły mocniejsze silniki diesla. A co do samego gwintu to nie wiem czy miały inny.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-03-2010, 12:32   

seki, jak podasz numer VIN to moge Ci sprawdzić jaki powinienes mieć filtr.

Powiem Ci tak znajomy kiedyś do opla kupił filtr wedle katalogu (nie wiem co to był za katalog) no i wymienił sobie filtr z olejem, na 2gi dzień stracił silnik, bo jego synek dorwał się do auta i dał po garach, filtr oleju wystrzelił z podstawy (bo była wieksza srednica filtra a o dziwo udalo mu sie przykrecic) na poczatku nie zwrócił na to uwagi, dopiero gdy silnik zaczal głośniej pracowac i z kazda chwila coraz głosniej az wkoncu paneweczki odmówiły posłuszeństwa. Póżniej się okazało że do tego silnika były 2 typy filtrów

Możesz próbowac rozebrać góre filtra i ją przełożyć, życze powodzenia, jest ona szczelnie prasowana, jak Ci się uda rozebrać i złozyć denko to ono nie bedzie szczelne i olej Ci bedzie uciekał z kazdej szpary, ponato nie oplaca sie brudzic rak, gdyz przecietna cena dobrego filtra to ~30zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-03-2010, 12:54   

JMBLNEA6WVZ000843 - byłbym wdzięczny za wymiary filtra oryginalnego.

Co do rozbiórki filtra to osobiście preferowałbym dobranie filtra z innej marki tylko znając życie skok gwintu też się będzie różnił więc kiszka po całości.
A ten filtr mógł też być kombinowany bo był drobny wyciek spod filtra. Tak sobie myślałem, że ktoś gówniano przykręcił ale faktycznie ktoś mógł kombinować z denkiem.

A kupując auto w danych wpisane było 105KM, wziąłem to na karb niewiedzy sprzedającego ale teraz to już sam nie wiem :?
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-03-2010, 13:28   

seki, wedle VIN wychodzi numer filtr o gwincie M26x1.5 numer ori MD336080
http://mitsubishi.mitcar....=card&id=787542
zamienniki
http://www.yiparts.com/en/Part/Search/S/4/md336080
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-03-2010, 14:49   

Więc wychodzi, że mam pokombinowane coś z podstawą i z filtrem. Będzie trza ogarnąć sprawę.
Ech uwielbiam druciarzy :?
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-03-2010, 19:42   

seki napisał/a:
Więc wychodzi, że mam pokombinowane coś z podstawą i z filtrem
na 100% ktoś naderwał gwint i kombinował z tym. Spróbuj wykręcić podstawę i podjedź gdzieś do dobrego tokarza, może da radę przerobić...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-03-2010, 17:22   

Czeski film ... dzisiaj zamówiliśmy dokładnie ten filtr który mam na aucie firmy JC i okazało się, że jego gwint to 24mm (choć w katalogu stoi, ze 26mm) i pasuje idealnie :shock: .

Normalnie kosmos taki, że się nie wypowiadam. Już nawet nie wiem co myśleć, na wszelki wypadek zostawiłem sobie opakowanie i chyba kupię ze dwa trzy na zapas. :shock:

Jak to jest, że Filtron do Galanta nie pasuje, a JC pasuje. :?
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2010, 18:23   

JC nie jest za dobrą marką filtrów. Ja miałem taki założony, to przy tych dużych mrozach uszczelka puszczała olej i zakupiłem filtrona i narazie spokój- dodam, że pasował bez problemu...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 15-03-2010, 18:25   

Filtra JC to ja bym u siebie i po torturach nie zamontował...
O filtrach oleju Filtrona też niepochlebne rzeczy słyszałem, choć robi dla jakichś zachodnich marek wkłady. Ale to na tyle istotny element, że jednak nie ryzykował bym.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-03-2010, 18:37   

andrew84 napisał/a:
JC nie jest za dobrą marką filtrów. Ja miałem taki założony, to przy tych dużych mrozach uszczelka puszczała olej i zakupiłem filtrona i narazie spokój- dodam, że pasował bez problemu...


Tak u mnie też puszczał więc na pewno będę to kontrolował.

Poza tym nie bardzo mam wyjście skoro tylko ten pasuje, a filtron do tego samego auta nie wiedzieć czemu ma większy otwór gwintu.
Ja już nie wiem o co biegało może nieszczęśliwie udało mi się trafić jakiś fake.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2010, 18:42   

seki a patrzyłeś filtry innych marek?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-03-2010, 18:49   

Nie no już chłopaka ze sklepu nie chciałem męczyć co by ściągał wszystkie dostępne filtry do Galanta. Za 8 tysi zamówię innej Man-a i JC i zobaczymy czy Man będzie pasował.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 15-03-2010, 20:57   

No, ja tam bym i tysiąca nie przejechał na takim filtrze.
Jak już szukaj, to Knechta albo Nipparts z takim gwintem, albo Mann (dla nich właśnie Filtron robi chyba wkłady).
Ale ja na Twoim miejscu wykminił bym o co biega z tym dziwacznym gwintem, i jak był dorzeźbiony to przerobić na zwykły.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.