Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] ciężko pali
Autor Wiadomość
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-03-2010, 20:16   

goliat napisał/a:
W garazu mialem + 2 :mrgreen:
i co z tego
przynajmniej o 1000 razy za mało

literka k oznacza tysiąc


goliat napisał/a:

Czujnik powietrza zasysanego 6,34 Ω

_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2010, 20:20   

oj cos wzrok ostatnio tez juz nie ten ;/
elektronikiem jestem kiepskim :( ale postaram sie z Wasza pomoca nadrobic zaleglosci :mrgreen:
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-03-2010, 20:31   

zrób pomiar czujników tak jak sie należy

być może poprzednik załozyłł jakiś czujnik z innego samochodu i ecu dostaje błędne informacje
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2010, 20:35   

Sciagam manuala i jutro przystapie do decydujacej walki 8)
Mam jeszcze jedna prosbe pawelsonx, podaj mi prosze wartosci swiec zarowych. Dzieki
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 18-03-2010, 07:56   

koego ustaw sobie rozrząd i będzie ok dokładniej punkt początkowy wtrysku
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-03-2010, 15:04   

Jak juz wspomnialem jestem kiepskim elektronikiem :(
Miernik ustawiony na 200 Ω ( najmniejsza wartosc )
Dwie pierwsze swiece 00,8 trzecia 00,7 czwarta 02,1 :?:
Czujnik powietrza zasysanego od 3,35 do 4,16 kΩ
( Mierzone na cieplym silniku, kilka razy w odstepach 10min )
Wtryskiwacz sterujacy 107,4 Ω

Ppiotr napisał/a:
koego ustaw sobie rozrząd i będzie ok dokładniej punkt początkowy wtrysku

W maju robilem rozrzad i do tej pory nie ustawialem pompy :mrgreen: PO niedzieli jade do pompiarza
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 18-03-2010, 15:12   

jedna świeca kończy żywot pewnie słabo grzeje

czujnik w normie wtryskiwacz sterujacy też
został ci czujnik cieczy i potencjometr dźwigni
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-03-2010, 15:20   

pawelsonx napisał/a:
jedna świeca kończy żywot pewnie słabo grzeje

Myslisz o tej 02,1 ? Jesli ta, to jest na pierwszym cylindrze :? Wymienie ja bez demontazu pompy wtryskowej ?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 18-03-2010, 15:46   

wymień wszystkie

dasz rade wymienić bez demontażu pompy trochę gimnastyki .

[ Dodano: 18-03-2010, 15:58 ]

tu masz katalog
http://www.kager.pl/kager...5011D7E8C7A959C
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-03-2010, 12:36   

Po wymianie 1 swieczki Cari pali na dotyk :mrgreen:
Wychodzi na to, ze kontrola swec zarowych na lampke nie zdaje egzaminu. Sprawdzilem ja podlaczajac bezposrednio do aku. Byla zaledwie letnia :?
Dzieki pawelsonx :wink:
 
 
sony35 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: sady
Wysłany: 23-10-2011, 09:21   

Mam pytanie ile grzeją Ci świece? czy to na zimnym lub ciepłym silniku ?

bo mi ciągle 12-do 15s. :|
Ostatnio zmieniony przez sony35 23-10-2011, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 23-10-2011, 10:46   

Czas grzania świec jest uzależniona od nagrzania silnika i np u mnie, jak ciepły tylko mignie kontrolka, jak lekko ciepły z 5 sek. Zimny to długo, kontrolka świeci się ok 10-15 sek ale świece grzeją się tak naprawdę dłużej, a tak przy okazji świece na żarówkę sprawdzanie to kiepski pomysł wręcz deb... Amperomierzem najlepiej sprawdzić polecam świece lucasa najdłużej wytrzymują .Amperomierz podłączasz w szereg jak masz silnik zimny to powienien wskoczyć powyżej 20A i po 10 sek spadać tak do około 8A. Możesz też prostownikiem to zrobić jak masz taki mocny . natomiast powracając do żarówki jak weźniesz 100 W żarówkę to przy 50procentowej sprawności żarówka raczej będzie świecić cyba że będzie całkowicie padnięta to tą metodą sprawdzisz. Z doświadczenia jak wymieniasz jedną świece bo masz uszkodzoną wymień wszystkie, bo za nie długi czas poleci następna itd. Dwie pierwsze świece najłatwiej wymienić przy użyciu klucza przegłóbowego nasadowego te za pompą oczkowy gięty ale odkręcamy przewody od wtryskiwaczy klucz 17 i ściągamy przewody powrotu i przelewowe
czas wymiany świec 20 min max tydzeiń temu przerabiałem
Pozdrawiam Piotr

[ Dodano: 23-10-2011, 10:51 ]
A dodam jak wykręcisz świecę podłączasz pod aku 3-5 sek i powinna być czerwona do znaczy że sprawna sprawdzenie bez nażędzi przed założeniem nowych tak sprawdzam
Pozdrawiam Piotr
 
 
sony35 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: sady
Wysłany: 23-10-2011, 19:08   

Ppiotr napisał/a:
Czas grzania świec jest uzależniona od nagrzania silnika i np u mnie, jak ciepły tylko mignie kontrolka, jak lekko ciepły z 5 sek. Zimny to długo, kontrolka świeci się ok 10-15 sek ale świece grzeją się tak naprawdę dłużej, a tak przy okazji świece na żarówkę sprawdzanie to kiepski pomysł wręcz deb... Amperomierzem najlepiej sprawdzić polecam świece lucasa najdłużej wytrzymują


Jakie najlepiej kupić świece Lukasa czy NGK

w mojej Cari jedna była wymieniona na nową a reszta kij wie kiedy były wymieniane

ale myślę ,że coś jest nie tak bo świece grzeją czy na ciepłym czy zimnym silniku tak samo ok12-15s

może winę za to ponosi jakiś sterownik?
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 24-10-2011, 20:45   

niech koledzy mnie poprawią jak się mylę ale z tego co się orientuję czujnik temperatury silnika nie jestem mechanikiem
Pozdrawiam Piotr

[ Dodano: 24-10-2011, 20:53 ]
masz go mniej więcej w okolicy termostatu przy filtrze powietrza
 
 
goblin_85 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 37
Skąd: GD
Wysłany: 23-02-2012, 08:12   

Witam wszystkich, mam problem z moją Cari (1.9 TD rok 1997.)...

Otóż w okresie zimowym przy -19 stopniach przy odpalaniu musialem nagrzac ja ze 2 razy i bardzo dlugo krecic rozrusznikiem az odpali- wytlumaczeniem moze byc to ze bylo zimno a auto nie jest juz pierwszej nowosci.

Kiedy mrozy opadly- ok, palil od pierwszego razu...do wczoraj.

Pomimo iz jest temp dodatnia to strasznie dlugo kreci zanim odpali, tak jakby paliwo dlugo docieralo z baku do silnika.

Co to moze byc?

Swiece wraz z filtrem byly wymieniane poltora roku temu, wyciekow przy pompach nie ma.


Dodam ze raz jak jechalem w mrozach to zgasl mi na skrzyzowaniu i nie chcial odpalic. Odlaczylem wtedy przewod przy pompie wtryskowej zeby spr czy wogole dziala pompa paliwa- paliwo polecialo. Zalozylem przewod i odpalil bez problemu.

Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.