[E33A 2.0] Łożyska kół |
Autor |
Wiadomość |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-02-2010, 10:47 [E33A 2.0] Łożyska kół
|
|
|
Witam.
Przeglądając ostatnio starsze posty wpadł mi w oko jeden mówiący o wymianie łożysk w piastach kół. Mam w związku z tym pytanie czy rzeczywiście na tylnej osi jeżeli są hamulce tarczowe trzeba wymienić całe piasty łącznie z łożyskami, a dlaczego nie można wybić łożysk z piast i wymienić tylko łożyska. Jeżeli ktoś już przeprowadzał taką operację to proszę o wskazówki. |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 28-02-2010, 13:08
|
|
|
Przy hamulcach tarczowych tylna piasta jest kompletnym zespołem a łożysko jest niewymienne, inaczej obudowa piasty jest łożyskiem. Łożyska są kulkowe a nie stożkowe i nie ma możliwości regulacji luzu. Trzeba wymieniać cały kompletny element. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-02-2010, 13:37 [E33A 2.0]
|
|
|
A jak się ma sprawa z piastami przednimi Jakie są objawy luzu na łożyskach Czy jest słyszalny "świst" jak by leciach odrzutowiec i są odczuwalne lekkie wibracje. |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 01-03-2010, 22:00
|
|
|
wibracje nasilają się na zakrętach a świst przechodzi w terkot? -> przeguby zewnętrzne |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2010, 08:09
|
|
|
Okazało się że łożyska w tylnych piastach były już zużyte i miały luz. Dlatego występowały drgania i dźwięk (jakby się siedziało na silniku odrzutowym). Po wymianie piast nastąpiła cisza i nic już nie drży. |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
|