[Cari 1.9DI-D] Jaki olej do skrzyni biegów w DiD? |
Autor |
Wiadomość |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30-03-2010, 08:25 [Cari 1.9DI-D] Jaki olej do skrzyni biegów w DiD?
|
|
|
Witam wszystkich.
Ostatnio wymienilem olej w skrzyni biegow.
Zalany zostal: Comma SX1L SX75W90 GL5 (jednyny dostepny dla tej skrzyni w InterCarsie).
Po zalaniu pojawil sie problem... jedynka, dwojka i trojka wchodza nieprecyzyjnie, ciezko.
Dodam ze na starym oleju takich problemow nie mialem, biegi wchodzily bardzo precyzyjnie i miekko.
Teraz, kiedy jest zimno, wbicie jedynki jest bardzo trudne. Dzieje sie tak kilka razy, pozniej juz jest ok. To samo z dwojka.
Trojka natomiast wchodzi nieprecyzyjnie czasami, czuje jakbym zahaczal o "cos" wrzucajac bieg z dwojki na trojke. ;/
Pytanie jest nastepujace:
Jaki olej polecacie dla tej skrzyni biegow?
Obecny musze zmienic na inny, bo pojawil mi sie may regress w dzialaniu.
Dodam ze przebieg wynosi 160k km.
Pozdrawiam
Przemo |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30-03-2010, 10:28
|
|
|
do skrzyni w silniku did musi byc olej który spełnia specyfikacje volvo oil 97308 w ilosci 2.1 litra
inne sie nie nadają nieważne co poleca sprzedawca |
|
|
|
 |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30-03-2010, 11:20
|
|
|
Z tego co widze volvo oil 97308 to olej 75W80.
Producent z kolei zaleca zalanie 75W90. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30-03-2010, 13:25
|
|
|
serwis mitsubishi oraz producent skrzyni czyli volvo zaleca olej o specyfikacji volvo oil97308
75w i inne te znaczki nie mają tu znaczenia olej musi spełnaiać wymagania producenta skrzyni |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30-03-2010, 16:03
|
|
|
Zamowilem nastepujacy olej: ELF TRANSELF NFP 75W80 (ZASTĘPUJE ELF TRANSELF TRP, TRZ, TRX).
"TRANSELF NFP 75W-80 jest to olej przekładniowy opracowany w Technologii Syntetycznej ELF dla potrzeb bardzo mocno obciążonych manualnych skrzyń biegów.
TRANSELF NFP 75W-80 został oficjalnie homologowany przez RENAULT do skrzyń typu Pxx, oraz Nissan skrzynie typu P.
TRANSELF NFP 75W-80 został specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault typ Pxx stosowanych w samochodach Vel Satis, Avantime, Espace IV (i Espace 2.0 i 1.9 dti), Laguna
2,2DT, dci i V6 i Megane/Scenic II Pk4."
W czwartek zmieniam, zobaczymy czy pomoze. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30-03-2010, 16:40
|
|
|
ale ty masz skrzynie volvo a nie renault poza tym nie doczytałem się że jest zalecany do skrzyni volvo |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 30-03-2010, 20:27
|
|
|
Cytat: | "|Elf TRANSELF TRZ 75W-80
W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mocno obciążonych skrzyń biegów najnowszej generacji. Zalecany do wszystkich mechanicznych, poprzecznych skrzyń biegów wyposażonych w molibdenowe pierścienie synchronizujące, jak skrzynie RENAULT PK1,PK7 i PK9 samochodów RENAULT SAFRANE i LAGUNA oraz VOLVO M56 w samochodach VOLVO 850. Eliminuje zjawisko hałasu przy złej synchronizacji biegów. Nie zaleca się do stosowania w klasycznych skrzyniach biegów takich jak: przekładnie zębate kątowo-śrubowe (RENAULT UN, NG, NE, NO) oraz o mosiężnych pierścieniach synchronizujących (RENAULT JB/JC). Spełnia wymagania SAE 75W-90, API GL-4, VOLVO standard 97308 (skrzynie M56), RENAULT homologowany (skrzynie PK1,PK7 i PK9). "
Oczywiście jeśli chce Pan poeksperymentować, może Pan zdecydować się zastosować inny olej, ale nie jestem w stanie dać Panu żadnych gwarancji że polepszy się praca przekładni. |
http://www.v40.pl/printvi...432e93333e3e2e4
tutaj też http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=626001
kris_S napisał/a: | Ja mam w swojej Cari najechane 198 000 i jakieś 10 k wstecz też miałem ochotę wymienić olej w skrzynce. W DiDach jest skrzynia Volvo z molibdenowymi synchronizatorami i z tego co się orientowałem to albo oryginalny olej Volvo 97308 do tej skrzynki albo ELF TRANSELF TRZ 75W-80. Producent nie przewiduje wymiany oleju w tej skrzyni i w serwisie zajmującym się olejami odradzili mi ten zabieg. Sprawdzili tylko poziom - był ok. Skoro skrzynia nie haczy, wszystkie biegi wchodzą bez problemu to po co psuć a olej ten jest drogi. Dostępny był tylko w 5 L butelkach a potrzeba coś koło 2. |
[ Dodano: 02-04-2010, 14:11 ]
i jak z tym olejem ?? |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 06-04-2010, 08:47
|
|
|
Witam.
Zalalem ELF TRANSELF NFP 75W80 i czuje duza roznice.
Dzisiaj jak jechalem do pracy bylo okolo 3 stopni na plusie.
Wczesniej wbicie jedynki na paczatku jazdy przy takiej temeraturze to byla masakra.
Teraz jedyneczke wbija sie bez problemu.
Bez problemu wbijaja sie rowiez pozostale biegi.
Skrzynia chodzi lekko i precyzyjnie.
Jesli chcecie zmieniac olej to tylko na tego elfa.
Narazie jestem bardzo zadowolony.
Jesli cos sie zmieni na gorsze to poinformuje was.
Pozdrawiam.
Ps. Kupilem 5 butelek po 0.5 litra kazda. Koszt za olej: 100 zlotych (5 x 20) |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 06-04-2010, 10:39
|
|
|
Podepnę się z pytanie: CO ILE KM należy wymieniać olej w skrzyni? |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-04-2010, 10:51
|
|
|
w di-d producent nie zaleca wymiany |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-04-2010, 11:18
|
|
|
Tomashi, jest tak jak pisze pawelsonx, jednakże olej po przejechaniu ~250 tys km jest poprostu corny , juz przy przebiegach rzędu 150 - 200tyś km potrafi pojawić sie problem z haczącymi biegami, zwłaszcza 1 i wsteczny. Tak więc jeżeli co 150tyś km wymienisz olej na oryginalny to nie zaszkodzi to pracy skrzyni. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lesiom0
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 24 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-04-2010, 16:06
|
|
|
W serwisie dowiedziałem się, że olej należy wymieniać co 135 tys. km. Zastosować można tylko taki, który spełnia normę volvo 97308. |
_________________ Lesio
Carisma DI-D
 |
|
|
|
 |
kwasny45
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2014 Posty: 13 Skąd: Huta Dąbrowa
|
Wysłany: 15-07-2014, 17:59
|
|
|
przyłączę się do tematu. Czy ktoś z forumowiczów mógłby podać konkretną nazwę oleju o specyfikacji 97308. Titan sintofluid 75w80 to jest gl-5 , volvo 97308 gl-4 |
|
|
|
 |
Xad
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi cari lift 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 20 Skąd: Sulęcin
|
Wysłany: 11-08-2015, 01:03
|
|
|
Dla potomnych... ^^
http://www.draken.com.pl/...o-1l-1996-.html
Ja wlałem ten. W stosunku do starego oleju lepiej wchodzi bieg 1, 2, 3. chodz teraz jest lato ale wczesniej już nawet latem mnie irytowała skrzynia czasami. olej zmieiony 2 miesiące temu i jest ok.
skrzynia m56 wsteczny do tyłu Cari Did 2002
Producent nie zaleca,bo chyba szwedom nie przyszłoby do głowy, ze ktoś może osobówka jezdzic 12 lat...
I swego czasu rozmawiałem z gościem z Fuchsa i powiedział, ze jak olej spelnia 97308 i mimo ze jest API 5 to mozna go lac teoretycznie, chodz wiadomo to specyficzna skrzynia wiec roznie moze byc:D jesli by nie mial normy 97308. i byl API 5 a do skrzyni zalecane jest API4 to nie mozna wlewac. Sa tez oleje o ile pamietam co maja API 4 i 5 razem niechce mi sie sprawdzac. Ogolnie ja tego fuchsa odpuscilem wolalem orginal Volvo |
_________________ Adam |
|
|
|
 |
|