Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
TARCZE
Autor Wiadomość
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 25-07-2007, 19:38   

Simones rozmawiałam dzisiaj z panami z ASO i powiedzieli że zwrotnic nie trzeba zmieniać.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2007, 21:16   

Dzieki, ale pewny to ja bede jak ktos przylozy te elementy do siebie i wszystkie otwory sie naloza, bo z panami z ASO to roznie bywa :wink:
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-07-2007, 06:54   

Simones napisał/a:
Dzieki, ale pewny to ja bede jak ktos przylozy te elementy do siebie i wszystkie otwory sie naloza, bo z panami z ASO to roznie bywa :wink:


A to też prawda :!: jak zawsze bywa teoria swoje, a praktyka swoje :wink:
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
xcracing 
Mitsumaniak
Fan starszych Mitsu


Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 417
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-07-2007, 21:36   

No ja też jakoś nie do końca ufam panom z ASO. W tym względzie oczyiście :) Oby jednak mieli rację :biggrin:
_________________
Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był :(
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==

==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 18:49   

Z tego co wyklikalem to :
przy tarczach 256mm, srednica piasty wynosi 155mm, a przy
276mm, sr. piasty to 148mm.
Wiec raczej bez wymiany zwrotnic sie nie obejdzie :(
 
 
zdenek
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2007, 12:58   

Colto napisał/a:
piwkotom napisał/a:
Pisze jedynie ze sa alternatywne rozwiązania co do poprawy tej niedorobki Mitsu


To nie jest niedoóbka Mitsu :-X Jest inna kwestia małych tarcz w japońcach z poprzednich lat - w Japonii jak byś pojechał z prędkością 160 km/h to spędziłbyś trochę czasu za kratkami. Oni nie potrzebują wielkich tarcz bo nie mogą tak szybko jeździć. Dopiero jak zaczęli wypuszczać nowe modele to przystosowali je do realiów prędkości europejskich :mrgreen:

To taki mały OT :roll:


Totalna bzdura, popatrz na średniće tarcz hamulcowych w wehikółach typu VW, Audi, Opel i porównaj sobie średnice. W europejskich są jeszcze mniejsze nawet z lat 2000
 
 
jOkerek 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 160
Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
Wysłany: 04-03-2010, 19:18   

powaracam do tematu ? gdzie mozna nawiercic tarcze aby lepiej odprowadzaly cieplo z pod klockow ?
_________________
jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-03-2010, 19:22   

jOkerek, poczytaj ten watek http://forum.mitsumaniaki...=1517&start=270 mozna zakupic gotowe nawiercane i nacinane tarcze dedykowane do Galanta
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 12-03-2010, 12:58   

jOkerek, kiedys mi to kolega zrobił pracóje w firmie w której maja wiertarke numeryczna która za jednym zamachem wywaliła kolplet dziór w tarczy niepamietam 48 68 niepamietam
oczywiscie to był komplet tarcz 4 sztuki nawiercone i fazkowane powiem ci efekt natychmiastowy hamulce niedo porównania klocki ferrodo
ale ja to robiłem 8 lat temu jak na rynku mało co było i ceny kolosalne a dzis masz taka game do wyboru do koloru 1,5 roku temu zakładłem micode nawiercana nacinana do forda probe 2.5 v6 24v 4 sztuki koszt kompletu 530zł plus klocki akebono własciciel zadowolony mówi ze reczny wreczcie klesczy na asfalcie
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2010, 10:35   

Nie będę zakładał nowego wątku więc zapytam tutaj. Jak zamontować poprawnie tarcze?
Pytam ponieważ np. EBC zaleca przy montażu tarcz zmierzenie bicia tarczy. Powinno być według EBC poniżej 0,05mm.. Jeśli jest większe należy odkręcić tarczę i założyć ją odwrotnie a potem jeszcze w każdej możliwej konfiguracji dziura-śruba tak żeby bicie było najmniejsze.

Wszystko fajnie tylko jak zmierzyć bicie tarczy zamontowanej?

Co ciekawe jest zapis że należy tą wartość "bicia tarczy" wpisać w gwarancję.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-04-2010, 10:53   

krzychu, czujnik zegarowy do tarczy, kręcisz , sprawdzasz bicie i po problemie :)
Filozofia żadna tylko czujnik trzeba mieć :) Jak masz jakiegoś znajomego w narzędziowni / zakładzie mechanicznym to pewnie maj ą coś takiego.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2010, 11:00   

drtymf napisał/a:
czujnik zegarowy do tarczy


A no widzisz. Mój mechanik na 100% niema ;) Ale muszę się tym zainteresować w takim razie. Tylko znalazłem np. coś takiego:


No i to jakoś trzeba przykręcić do czegoś?
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-04-2010, 11:28   

NO właśnie o coś takiego się rozchodzi, dokładność do 0,01mm spokojnie wystarcza . do tego jeszcze jakieś mocowanie by się przydało na przykład NOGA(to nazwa firmy) na magnesie z regulowanym ramieniem i można się bawić. Na przykład coś takiego Klik tylko musisz sprawdzić czy średnica otworu do mocowania czujnika i miejsca na czujniku do mocowania statywu jest taka sama.

Wydaje mi się że najlepiej rozejrzeć się po okolicy i pożyczyć bo wydatek co najmniej 200zł na statyw i czujnik do jednego sprawdzenia się nie opłaca. Moja rada popytaj jak masz w okolicy jakiś zakład produkujący maszyny/ urządzenia mechaniczne itp. lub narzędziownie to na pewno za niewielka gratyfikacją będą skłonni udostępnić.

W twojej okolicy znalazłem na przykład taki :
Zumi

Jak nie wiesz jak pomierzyć to zaraz zrobię ci instrukcję z rysunkami.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
Ostatnio zmieniony przez drtymf 08-04-2010, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2010, 11:48   

Teraz rozumiem mniej więcej tylko trzeba przykręcić do czegoś co się rusza z tarczą szczególnie z przodu gdzie jeszcze piasta się skręca...

A co do kompletu to może wymogę na moim mechaniku niech się zaopatrzy w końcu powinien mieć. Jak się nie uda to poszukam u kogoś jakiegoś tokarza garażowego mam na sąsiedztwie.

Dzięki za info (jak by jakiś mod to czytał to należy się pomółka).
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-04-2010, 12:08   

Mocujesz coś w ten deseń :


Mocowanie do jarzma zacisku albo czegoś w tej okolicy bo to część nieruchoma przy kręceniu tarczą a ew. ruchy piasty nie mają znaczenia dla wyniku( wtedy nieważne czy przód czy tył). No i nie zapomnij dokręcić solidnie tarczy do piasty przed pomiarem bo inaczej wynik nic ci nie powie, tarcza musi być tak dociśnięta jak będzie normalnie pracować. Napisać Ci jeszcze jak odczytywać ze wskaźnika czy będziesz wiedział ?

A jeszcze jedno - czujnik musi być zamontowany jak najbliżej zewnętrznej krawędzi tarczy.
Tokarz powinien mieć i pomóc w zmierzeniu :)

No i najważniejsze - mam nadzieję że cały czas mówimy o biciu poprzecznym a nie promieniowym :badgrin:

EDIT : jak już namówisz mechanika na to to niech sobie kupi czujnik MINI dżwigniowy - będzie mu łatwiej podejść w mniej dostępne miejsca.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
Ostatnio zmieniony przez drtymf 08-04-2010, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.