 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Citroen wraca do rajdow w 2007 |
Autor |
Wiadomość |
borecki [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2006, 20:01 Citroen wraca do rajdow w 2007
|
|
|
Przedstawiciele zespołu rajdowego Citroen oficjalnie poinformowali, że po rocznej przerwie, w sezonie 2007 do rywalizacji w mistrzostwach świata wraca fabryczny zespół, którego kierowcami będą mistrz świata Francuz Sebastien Loeb i mistrz świata JWRC w 2005 roku Hiszpan Dani Sordo. Zespół dysponować będzie najnowszym modelem Citroena C4 WRC, który przeszedł już wszystkie niezbędne testy.
Loeb startując w tym roku w rajdowych mistrzostwach świata Citroenem Xsarą WRC w prywatnym belgijskim zespole Kronos jest liderem w klasyfikacji generalnej.
PAP
Następca Citroena Xsary WRC, najlepszej rajdówki ostatnich lat, wyjedzie na odcinki specjalne już w styczniu przyszłego roku. Citroen ujawnił kilka szczegółów technicznych nowej broni Sebastiena Loeba i Daniela Sordo.
Pierwszy zwiastun nowego WRC a zarazem cywilnego C4, Sport Concept, zjawił się na salonie samochodowym w Paryżu w 2004 roku. Minął rok i Loeb już zaliczył pierwsze testy nowej rajdówki. Bogaty program testów kontynuowano, aby jak najlepiej przygotować się do debiutu, który opóźniono aż do sezonu 2007.
Niezawodność była absolutnym priorytetem podczas projektowania i testowania C4 WRC - w dużej mierze to dzięki niej Citroen odniósł tak wielki sukces ostatnimi czasy. Jako pukt odniesienia dla oceny osiągów samochodu wybrano Xsarę WRC. Sporo czasu poświęcono aerodynamice - zbudowano i przetestowano w tunelu szereg modeli w skali 1:4.
Teraz pozostało już tylko jedno - sprawdzić samochód w warunkach bojowych. Inżynierowie i szefowie Citroena nie mogą się doczekać Rajdu Monte Carlo, gdzie C4 WRC po raz pierwszy zmierzy się z konkurencją.
Citroen C4 WRC - dane techniczne.
Silnik:
Czterocylindrowy, rzędowy turbodoładowany, zamontowany poprzecznie i pochylony o 25 stopni w tył. Dwa wałki rozrządu w głowicy, 4 zawory na cylinder. Układ wtrysku paliwa 2KR firmy Magnetti Marelli. Blok wykonany z aluminium. Jednostka bazuje na seryjnym silniku XU7JP4
Moc maksymalna: 315 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 567 Nm przy 2750 obr/min
Przeniesienie napędu:
Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów, trzytarczowe sprzęgło (tarcze z włókien węglowych). Napęd na 4 koła, trzy mechanizmy różnicowe: aktywy centralny i pasywne przedni i tylny.
Hamulce:
Przód: Tarcze wentylowane, 6-tłoczkowe (asfalt) lub 4-tłoczkowe (szuter) . zaciski.
Tył: Tarcze wentylowane, 4-tłoczkowe zaciski
Dystrybutor siły hamowania.
Hydauliczny hamulec ręczny.
Zawieszenie:
Przód i tył: kolumny McPhersona ze sprężynami śrubowymi, amortyzatory Citroën / Exe-TC.
Koła Asfalt: 8 x 18 cali, opony 225/40-18
Szuter: 7 x 15 cali, opony 215/65-15
rallyonline.pl |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-09-2006, 00:51
|
|
|
borecki napisał/a: | prywatnym belgijskim zespole Kronos |
Taki on prywatny, że niech ich szlag. Przecież Citroen wpakował w nich kasę, dał fury i mechaników. Więc tak naprawdę był to zespół Citroena ale nieoficjalnie... |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
borecki [Usunięty]
|
|
|
|
 |
|
|