Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie w oponach Pajero III
Autor Wiadomość
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22-04-2010, 17:54   Ciśnienie w oponach Pajero III

Zakładam nowy temat bo w wyszukiwarce nic nie znalazłem niestety.
Wydaje się to trywialne, wystarczy przecież spojrzeć na tabliczkę w drzwiach ale...

Zmieniałem opony w serwisie na letnie 265/65R17 i po tej wymianie jakby na kapciach pojarka była, wiec sprawdzam a tam 2,6 bara na obydwu osiach, myślę sobie może chłopaki coś nie bardzo, trzeba by dobić na 2.8 bara, a tu na tabliczce stoi jak byk ze przód i tył na 2.0 a jak przyczepa to przód 2.0 tył 2.4 bara :shock:
znalazłem w necie znów że dla PIV te są wartości odpowiednio przód 2.4 tył 2.8 bara skąd taka różnica??

Uświadomcie mnie proszę bo skołowany już jestem :rolleyes:


pozdr
_________________
Mikello
 
 
 
Kozini 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3.2 DID Long 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 35
Skąd: Gdansk
Wysłany: 22-04-2010, 20:35   

Ja mam po 2,2 w 265/70/16 Michelin HP Tour. Pompowane azotem - tylko nie wiem czy zwykłym powietrzem pompuje sie tak samo. Auto stoi jak trzeba - bez kapci.
_________________

 
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2010, 20:49   

Kozini napisał/a:
Ja mam po 2,2 w 265/70/16 Michelin HP Tour. Pompowane azotem - tylko nie wiem czy zwykłym powietrzem pompuje sie tak samo.

a co to za różnica? powietrze składa się prawie w 80% z azotu. pompowanie azotem, to zabieg marketingowy, a nie zysk dla użytkownika.
 
 
Kozini 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3.2 DID Long 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 35
Skąd: Gdansk
Wysłany: 22-04-2010, 21:18   

Pewnie masz rację.
Nie zmienia to faktu, że napompowali je na 2,2.
_________________

 
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22-04-2010, 23:32   

Więc zrobiłem test i spuściłem na 2.0 tak jak jest na naklejce...
Efekt wizualny kapeć, fizycznie autem się nie da jeździć - pływa i jest niestabilne.
Przy czym dane na tabliczce dotyczą rozmiaru który mam założony.
Wróciłem do 2.6 ale oponki są prawie nowe i szkoda byłoby je wytrzeć.
_________________
Mikello
 
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2010, 06:58   

producenci opon często podają jakie mają być ciśnienia w ich gumach dla konkretnych pojazdów. jak zmieniałem gumy w motocyklach, to zawsze mi sprawdzali w komputerze jak ma być napompowane. często było inaczej niż zalecał producent motocykla.
może i w Twoim wypadku też coś znajdziesz. tym bardziej, że masz 17" a nie 16".
 
 
tomekhydra 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 25-04-2010, 16:10   

Mam ten sam rozmiar ,opony brigestone dueler ht,napompowane wg tabliczki-2 bary przód i tył.Faktycznie opony lekko się uginają jak auto stoi :wink: ,gdy jadę to nie widzę :badgrin: ,ale auto prowadzi się porządnie :twisted: .pzdr tomek
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2010, 13:36   

Odświeżę temat.

Mam koła 285/55R18 (od kupna tak miałem dla letnich... ;-) ) - i nigdzie nie mogę znaleźć, jakie powinno być w nich ciśnienie. Teraz mam (przejechane ~500 km) założone Yokohamy ADVAN S.T. V802 113W (bo 113V nie było akurat, gdy potrzebowałem), najpierw mi napompowali je na 2.9, ale jakoś strasznie twardo czułem, teraz mam 2.5, wygląda kapciowato, ale jeździ się lepiej...
Na naklejce mam tylko dla mniejszych opon (R16/R17), i tam jest od 2.0 do 2.4 (zależnie od obciążenia itp. - no ale to zapewne wiecie ;-) ).

Poradzi mi ktoś, jakie ciśnienie powinienem mieć? (3.2 DID long, 2005)
_________________
Sebastian_T
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 20-06-2010, 22:02   

Sebastian jutro zrobię Ci zdjęcie naklejki, którą mam na felgach i tam mam podane ciśnienia jakie mają być . a felgi z oponami mam oryginalne Dakar (285/55/R18 Scorpion Zero).

[ Dodano: 21-06-2010, 14:40 ]
Oto zdjęcie naklejki w 3 częściach :D :


 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2010, 23:44   

Dzięki wielkie :-)
_________________
Sebastian_T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.