Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Na luzie czy na biegu?-ekonomiczność
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-04-2010, 22:26   

a co ma wspolnego max moment z ekologia? Max moment to pewien punkt na charakterystyce momentu w ktorym silnik osiaga kres swojej sily. W dieslach zazwyczaj powyzej momentu max nastepuje drastyczny spadek momentu i krecenie powyzej nie ma sensu poniewaz wtedy silnik nie "ciagnie" W benzynie krecenie powyzej momentu ma sens poniewaz charakterystyka opada lagodniej a pozatym w tych silnikach moc maksymalna jest przy o wiele wyzszych obrotach. Oczywiscie jest to obarczone wiekszym spalaniem.

A na ekonomie ma wplyw PRZEBIEG charakterystyki momentu i mocy silnika. Zasada jest prosta silnik mniej spali jesli bedzie krecony na nizsze obroty. Nastepuje wtedy wtrysniecie mniejszej ilosci paliwa do cylindrow. Zatem nie koniecznie trzeba krecic silnik do momentu max czy mocy max. Liczy sie raczej wartosc wypadkowa. I tutaj sa dwie szkoly:
a) krecic silnik delikatnie i powoli dochodzic do zalozonej predkosci jazdy
b) jak najszybciej dazyc do zalozonej predkosci jazdy nie krecac silnika do obrotow mocy max ale ruszajac dynamicznie.
Testowalem obydwie szkoly i zdecydowanie lepsze spalania osiagnalem w drugim przypadku czyli dynamiczne ruszanie i jak najszybsze osiagniecie zadanej predkosci.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 28-04-2010, 23:38   

a przynajmniej jak spali i tutaj i tutaj dużo, to w tym drugim przypadku chociaż wiadomo za co płacisz ;)
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.