Przesunięty przez: mkm 24-11-2009, 04:36 |
Wkladka sportowa K&N do miska |
Autor |
Wiadomość |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-06-2009, 17:31
|
|
|
krzychu napisał/a: | Bardzo mocne uproszczenie. |
Pewnie że bardzo mocne - chodzi o ideę
[ Dodano: 02-06-2009, 17:53 ]
el_diablo napisał/a: | A co do samego stożka - ja się nie znam, ale obiegowe opinie mówią, że jeśli nawet jego montaż prowadzi do wzrostu mocy, to nie zawsze pociąga to za soba wzrost momentu obrotowego, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Ile jest w tym prawdy?
|
Wzrost momentu na pewno nastąpił skutkiem tego jest wzrost mocy. Ale to jest tak jak z funkcja y=2x i y=3x - porównaj te dwa wykresy na początku różnica jest minimalna a wraz ze wzrostem x rośnie różnica y. Tak samo różnica paru Nm w niskich obrotach daje mało KM ale już wyżej robi się trochę więcej. I największa różnica wychodzi w okolicy 52000rpm bo potem różnica momentu zanika. Z tego wykresu wynika że na dole nie ma szaleństwa z momentem. Dopiero od 3000 coś się dzieje... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-06-2009, 18:44
|
|
|
lukas1 napisał/a: | w instrukcji jest napisane ze tylko do 2.0 i 2.4 od 2008, wiec na zestaw do 1.8 musimy poczekac |
Nie doczekasz się bo w USA nie ma 1.8.
PS Filtr w 2.0 jest taki sam jak w 1.8 |
_________________
 |
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 11-04-2010, 21:50
|
|
|
Odgrzewam temat bo też myślę o wkładzie... Poniżej 250zł można dostać... Miałem kiedyś taki w Fiacie Punto i sprawował się świetnie.Wzrostu mocy nie odczułem ale był bardziej elastyczny i palił ok.litra mniej... Moja zdanie jest takie,że filtruje tak samo a nawet lepiej od serii... Zrobiłem na nim ok.50.000 i wszystko było ok.Choć ewentualna awaria przepływomierza trochę mnie studzi bo nie wiem czy to realne zagrożenie... |
|
|
|
 |
Zbigi
Mitsumaniak

Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 210 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 11-04-2010, 22:16
|
|
|
awaria przepływomierza trochę mnie studzi bo nie wiem czy to realne zagrożenie...
Ten typ przepływomierza na pewno nie uszkodzi się od tego filtra(chodzi o olej, którym jest nasączony filtr).Na stronie K&N są wszystkie wątpliwości na ten temat rozwiane.Nawet przepływki zanurzali w tym oleju i wszystko pracowało normalnie. |
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 11-04-2010, 22:54
|
|
|
Dzięki zbigi... A czy ktoś z forumowiczów jeździ już jakiś dłuższy czas na takim jakie wrażenia |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 12-04-2010, 14:44
|
|
|
Ja jezdze, i po to zalozylem ten temat, zrobilem juz18 tys na nim i wszystko gra. tak jak juz pisalem auto moze nie ma wiecej mocy ale jest zywsze powiedzmy lekko odmulone, dodatkowo czyscilem filtr tym zestawem kn co okolo 8 tys, niby powinno sie zadziej ale po rozmowie z inzynierem z teamu sportowego co wystawia swoja Honde accord robie tak |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 12-04-2010, 19:04
|
|
|
Wkładka lub sportowy filtr , ale konkretny z przegrodą oddzielającą od komory silnika .
Taki jak tutaj . Wtedy oryginalnym wlotem podawane jest powietrze do tej obudowy . Ale ja nie jestem zwolennikiem takich filtrów -
moim zdaniem muszą przepuszczać więcej syfu niż normalne filtry - coś za coś . |
_________________
 |
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 12-04-2010, 19:15
|
|
|
Dlaczego muszą? Są z bawełny a nie badziewnego papieru a ich cena jest sporo wyższa więc jakość chyba też... |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 13-04-2010, 11:08
|
|
|
racer1972 - bo ( piszę znowu - moim zdaniem ) - jeśli coś chce przez coś przeleźć łatwiej i w większej ilości , to musi to drugie coś stawiać mniejszy opór ,
być bardziej przepuszczalne ( rzadsze w sensie gęstości ) . Może się mylę .... |
_________________
 |
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 13-04-2010, 18:04
|
|
|
uwex upraszczasz ale jak zwykle zasiewasz u mnie źródło niepewności... |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2010, 23:00
|
|
|
Uwex napisał/a: | jeśli coś chce przez coś przeleźć łatwiej i w większej ilości , to musi to drugie coś stawiać mniejszy opór ,
być bardziej przepuszczalne ( rzadsze w sensie gęstości ) |
Tak, ale "oczka" tej sieci nie muszą być większe. Wyobraż sobie sitko zrobione z cienkiego drutu i takie samo np. z grubego plastiku. Oczka takiej samej wielkości (więc wyłapują brudy tej samej wielkości) ale w tym metalowym jest ich więcej na tej samej powierzchni (bo mniej materiału pomiędzy). A więc i przepuszczalność większa.
PS. Olśniło mnie jak wkładałem sitko do zmywarki |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 14-04-2010, 14:19
|
|
|
Luk - nie podejmuję dyskusji - nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ( w sitkach też nie ) . Dlatego zaznaczyłem , że " moim zdaniem... " |
_________________
 |
|
|
|
 |
mobista
Forumowicz BlackMobile.pl
Auto: Kia Cee'd
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2008 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 29-04-2010, 19:22
|
|
|
Ja dzisiaj założę tą wkładkę co ile ją czyścić ? |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 30-04-2010, 09:51
|
|
|
mobista - powinno być w opisie , ale to też zależy od warunków w jakich użytkujesz auto - tak jak ze zwykłym filtrem . |
_________________
 |
|
|
|
 |
banzajek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-05-2010, 08:41
|
|
|
a ja zacznę od pytania - w jakim celu chcecie to montować? Bezawaryjna praca silnika Wam się znudziła? Czy macie za dużo moc i lubicie ją sobie odejmować. Zmiana filtra bez odpowiedniej zmiany w programie nie zda sie na zbyt wiele a będzie puszczała dużo więcej syfu do silnika. Co więcej jeśli bedzie to wersja nasączana tym płynem K&N'a to możecie się za wczasu pożegnać z przepływomierzem. |
|
|
|
 |
|