Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapach benzyny po odpaleniu...
Autor Wiadomość
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-05-2010, 02:08   

We wspomnianej pompie wysokiego ciśnienia są dwa takie same filterki !
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 04-05-2010, 11:10   

damiano napisał/a:
gigant87, możesz rozwinąć kwestię "podpięcia zasilania pod pompę paliwa"? Jak to zrobić?


Ja podpinam kabel z EvoScan'em i tam przez Actuatora ją uruchamiam. Jednak kiedyś podpinałem z Tatą pompę bezpośrednio do + w aku (jeśli dobrze pamiętam). Może ktoś kto jest bardziej pewien Ci w tym pomoże.

damiano napisał/a:
Czy, aby wymienić filterek w pompie WC to muszę odkręcić całą pompę? W tej pompie jest tylko jeden filterek?


Są dwa filterki, nie musisz odkręcać całej pompy do wymiany tego jednego, o którym ja piszę. Zlokalizuj filtr paliwa (okolice lewego nadkola) i zobacz który wąż idzie do pompy WC. Ten właśnie odkręcasz od pompy, a w jej wnętrzu jest filterek. Średnica ok 4-5mm. Warto wyciągnąć obudowę filtra powietrza, by był łatwiejszy dostęp. Przyda się też lusterko :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2010, 18:53   

gigant87 napisał/a:
damiano napisał/a:
gigant87, możesz rozwinąć kwestię "podpięcia zasilania pod pompę paliwa"? Jak to zrobić?


Ja podpinam kabel z EvoScan'em i tam przez Actuatora ją uruchamiam. Jednak kiedyś podpinałem z Tatą pompę bezpośrednio do + w aku (jeśli dobrze pamiętam). Może ktoś kto jest bardziej pewien Ci w tym pomoże.

damiano napisał/a:
Czy, aby wymienić filterek w pompie WC to muszę odkręcić całą pompę? W tej pompie jest tylko jeden filterek?


Są dwa filterki, nie musisz odkręcać całej pompy do wymiany tego jednego, o którym ja piszę. Zlokalizuj filtr paliwa (okolice lewego nadkola) i zobacz który wąż idzie do pompy WC. Ten właśnie odkręcasz od pompy, a w jej wnętrzu jest filterek. Średnica ok 4-5mm. Warto wyciągnąć obudowę filtra powietrza, by był łatwiejszy dostęp. Przyda się też lusterko :)

no EvoScanu ani kabelka do niego nie posiadam...
Postaram się jutro wyczyścic ten filterek.
Dzwoniłem dziś do ASO w Katowicach własnie w sprawie tego filterka to gościu był lekko zdziwiony o co pytam i powiedział, że tylko całą pompę można kupić (cena ok. 5000 zł!!!). Próbowałem mu wytłumaczyc o co chodzi ale nie załapał. Zapytałem tez o podpięcie do kompa - koszt 164 zł, ale i tak nie wiadomo czy komputer pokaże jakieś błędy. Jesli nie pokazałby to zostawiają auto na kilka dni i szukają przyczyny (w moim przypadku przyczyny mułowatości Cari). Cena za taką usługe pewnie wzrosłaby o kilka stówek... :|
Muszę jeszcze podzwonić do Zabrza do ASO - dziś nikt nie odpowiadał na telefon. Może Japaneze będzie miał taki filterek...
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 04-05-2010, 19:34   

Wiesz co na forum był temat o wymianie tego filtra. Jak go znajdziesz to tam będzie jego zdjęcie jeszcze w folii, wtedy byś mógł zapisać numerek części i już nie będziesz miał problemów z tłumaczeniem w ASO.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 04-05-2010, 20:48   

Dokładnie, w ASO nie wiedzą nic o takim filterku, ale jak podasz nr z tamtego zdjęcia czyli MD619962 to już mają ;)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2010, 20:55   

mlun napisał/a:
Wiesz co na forum był temat o wymianie tego filtra. Jak go znajdziesz to tam będzie jego zdjęcie jeszcze w folii, wtedy byś mógł zapisać numerek części i już nie będziesz miał problemów z tłumaczeniem w ASO.

znalazłem ten temat: http://forum.mitsumaniaki...6nienia&start=0
chyba o ten filterek chodzi?


dzięki gigant87, uprzedziłeś mnie... :P
Jutro podzwonię do ASO.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 04-05-2010, 21:07   

dokładnie, chodzi o ten temat

w tej chwili wygląda na to, że będę na weekend w domu w Praszce- jak chcesz, to mógłbyś przyjechać

jak nie, to zapraszam do Wro- tak jak już wcześniej pisałem

podepniemy, porównamy, zobaczymy co nie tak z Twoim autem :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2010, 23:33   

gigant87 napisał/a:
dokładnie, chodzi o ten temat

w tej chwili wygląda na to, że będę na weekend w domu w Praszce- jak chcesz, to mógłbyś przyjechać

jak nie, to zapraszam do Wro- tak jak już wcześniej pisałem

podepniemy, porównamy, zobaczymy co nie tak z Twoim autem :)

kurcze, u mnie trochę ciężko z wolnym czasem i w ten weekend też raczej nie dam rady... Ale na przyszły weekend może bym mógł podjechać do Praszki... ale to jeszcze dałbym Ci znać, no i oczywiście jeśli Tobie by pasowało...
Tymczasem pokombinuję z filterkami, sprawdzę miernikiem pompę (miernik dopiero zamówiony)...tyle mogę chyba sam posprawdzać... :|
Pzdr.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 04-05-2010, 23:55   

w kolejny weekend jestem na bank we Wro- Juwenalia są :)

będziemy się zgadywać na pw, a MODa proszę o usunięcie OT :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2010, 19:58   

dziś zdołałem wyczyścić przepustnicę oraz wymieniłem filterek w pompie wysokiego ciśnienia. Za bardzo nie wiem w jakim stanie był stary filterek, bo ciężko go było wyjąć i zastosowałem sposób "na korkociąg" :wink: czyli wkręciłem w niego śrubkę i wyszarpałem kombinerkami.
Zabieg czyszczenia przepustnicy i wymiany filterka nie przyniósł efektu odzyskania mocy - Carisma nadal mułowata :x
Dokonałem także pomiaru woltomierzem i tak:
- na biegu jałowym (obroty rzędu 700-800) - 2,96 volt, po chwili 2,94 volt i tak zostało;
- przy obrotach 2000 - 3,05 volt
- przy obrotach 2500 - 3,09 volt.
Według tej ruskiej tabelki wychodzi, że:
- bieg jałowy 2,96/2,94 volt - 4,5 - 4,7 mpa;
- 2000 obr./min. 3,05 volt - 4,7 - 4,9 mpa;
- 2500 obr./min. 3,09 volt - 4,9 - 5,1 mpa (teoretycznie można by podciągnąć pod te wskazania).
Wychodzi na to, że ciśnienie w pompie w.c. jest w normie...chyba... :|
Ale nadal nie wiem co jest przyczyną słabej mocy auta... :?

gigant87, zgadamy się jeszcze na pw co do spotkania, bo zaczynam tracić cierpliwość do auta... :x Może EvoScan wykryje dolegliwość, która męczy moją Cari...
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 09-05-2010, 11:50   

To na pewno sprawa silnika?
Samochód nie ma żadnych oporów ruchu?

Jak czyściłeś przepustnicę, to patrzyłeś na dolot? W jakim był stanie?

Filtr powietrza jest OK?
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2010, 12:30   

gigant87 napisał/a:
To na pewno sprawa silnika?
Samochód nie ma żadnych oporów ruchu?

Jak czyściłeś przepustnicę, to patrzyłeś na dolot? W jakim był stanie?

Filtr powietrza jest OK?

według mojej oceny to dolot był drożny, czysty...
A dodatkowo podczas czyszczenia przepustnicy to wybrałem jeszcze nagar z kolektora. Wykonałem to łyżeczką uważając żeby nie wpadło do środka...
filtr powietrza jest przykurzony, ale w tym tygodniu go jeszcze wymienię.
Zamówiłem także u Japaneze filtr paliwa - też pójdzie do wymiany...
Na jeździe próbnej po wyczyszczeniu przepustnicy i filterka samochód wkręcał sie na obroty - kręciłem go na dwójce do 4000 i na trójce także do 4500... Ale realcja na gaz jest spowolniona tzn. jakby wciskasz pedał gazu a auto powoli zaczyna się rozkręcać. Na mój chłopski rozum to jak wcisne mocno pedał gazu to przepustnica się otwiera, ale auto nie chce jechać, wchodzi na obroty, ale bardzo wolno i ospale...Praca silnika w tym momencie jest normalna tzn. gdyby coś innego hamowało samochód to silnik by ryczał i ciagnął do przodu mimo oporu, a tutaj nic...silnik normalnie słychać, ale rozkręca się jak muł... :x

Czy katalizator może też mieć wpływ na brak mocy auta? Jak sprawdzić czy jest w dobrym stanie? Da się to zrobić samemu czy tylko mechanik?
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 09-05-2010, 13:57   

damiano napisał/a:
Ale realcja na gaz jest spowolniona
W wątku o pompie WC, a widzę ze tam byłeś, wielokrotnie sugerowałem próbę drogową, czyli pomiar ciśnienia, a raczej napięcia na sensorze ciśnienia w czasie jazdy. Dopiero ten test jest miarodajny. Jak będzie ok , to dopiero szukaj innych przyczyn...Pomiar na postoju jest wstępnym pomiarem.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-05-2010, 10:00   

damiano napisał/a:
Czy katalizator może też mieć wpływ na brak mocy auta?

Oczywiście
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2010, 18:29   

Morfi napisał/a:
damiano napisał/a:
Czy katalizator może też mieć wpływ na brak mocy auta?

Oczywiście

jest możliwość żeby to jakoś samemu sprawdzić czy trzeba mechaniora?

Dodano 11.05.2010 r.
Dzisiejszego dnia Carisma jakby troszkę odżyła, ale troszkę... Stała sie jakby "deko" szybsza, ale sam już nie wiem... :roll: Kombinuję jeszcze z paliwem - zatankowałem wczoraj parę litrów Pb98. Pojeżdżę trochę i zobaczę. Potem może wleję cały bak 98 i też pojeżdżę. Dziś wymieniłem także filtr powietrza, ale znaczącej różnicy nie odczułem...
Mam takie dziwne wrażenie, jakby "linka od gazu była za długa" tzn. dodaję gazu mocno wciskając pedał gazu i Carisma ospale rusza, a dopiero przy 3000 obr./min. zaczyna jechać... Wrzucam dwójkę i znowu trochę ospale i jedzie dalej... :?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.