Ssanie w baku - solucja |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2006, 13:52 Ssanie w baku - solucja
|
|
|
Być może nie będzie to odkrywcze, ale chciałem się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami. Mianowicie wiele osób pisało na forum, że podczas odkręcenia korka wlewu paliwa słyszy syczenie - wywołane przez podciśnienie w baku. Ja uparcie odpisywałem, że nic takiego u mnie nie występuje - przynajmniej w Galancie. Po zakupie Colta również było tak samo - żadnego syczenia.
Ale do czasu. Ostatnio tankowała Baśka i okazało się, że dokręciła korek wlewowy nie do końca - tzn. tyle, na ile miała siły. Jakie było moje zdziwienie, kiedy usłyszałem syk - aż się przestraszyłem. Od tej pory zrobiłem kilka testów i za każdym razem, gdy dokręcam korek aż do przeskoczenia zapadki - słychać takie terkotanie - to syczenia nie ma. Gdy dokręcę słabiej - syczenie jest. Próbowałem to już wielokrotnie i - jak narazie - jest to reguła. Nie miało znaczenia, czy tankowanie do pełna czy nie, czy 95 czy 98 itp.
Spróbujcie u siebie - może uda się ten syk zlikwidować w ten sposób. Do tej pory zawsze przekręcałem korek do terkotnięcia - widocznie uruchamia to w nim jakiś mechanizm odpowietrzający. |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 14:08
|
|
|
u mnie to nie dziala
zawsze dokrecam az uslysze te klik i gdy duzo jezdze i wypije mi sporo benzyny to mam syczenie |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 18-09-2006, 15:11
|
|
|
u mnie jak u dinbiego to samo, w obu autach, i w htb tez juz bo wczesniej to gdzies dziure mialem |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 18-09-2006, 15:26
|
|
|
Zawsze zakręcam korek do usłuszenia "terkotania", natomiast kiedy tankuję jest odgłos syczenia
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2006, 15:36
|
|
|
No to d..a - a już myślałem, że to będzie rozwiązanie. W każdym razie - u mnie działa i to powtarzalnie - stąd wnioski. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-09-2006, 17:19
|
|
|
U mnie tez tak jest - jak dokręcę aż trzaśnie to nie syczy później przy odkręcaniu niemniej jak dokręcone do trzaśnięcia to czuć często lekki zapaszek benzyny czyli to by wskazywało na jakiś mechanizm odpowietrzający. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 18-09-2006, 18:16
|
|
|
zawsze zakręcam do terkotania. w EA zawsze syczy, a w E33 raczej nie syczy w ogóle (mimo, że układ jest szczelny).
pozdr |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-09-2006, 20:29
|
|
|
Niech syczy - podciśnienie w baku jest generowane przez "purge valve" podłączony do kolektora ssącego, mający za zadanie odsysanie z baku par benzyny.
PSSSSST jest tylko objawem szczelności baku i układu paliwowego.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 20:34
|
|
|
Na a jeśli jest już przewidziane jakieś bezpośednie połączenie baku z atmosferą to jest to dopowietrzanie (ograniczenie podciśnienia w baku), a nie odpowietrzanie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2006, 20:46
|
|
|
W sumie to miałem na myśli właśnie dopowietrzanie - bo raczej paliwa w baku ubywa |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 21:42
|
|
|
Racja, z tym że niektórym się wydaje, że gdy ciśnienie w baku rośnie (wzrost temperatury, kołysanie autka itp.) to "odpowietrznik" wypuszcza nadmiar par bezpośrednio na zewnątrz. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-09-2006, 21:48
|
|
|
A przybywanie jest drogie - coraz droższe.....
Zgadzam się, że więcej do baku powietrza się dostaje z kolektora niż z baku do kolektora - niemniej w baku panuje podciśnienie takie jak w kolektorze ssącym z którym impulsowo bak jest połączony (za pośrednictweim jeszcze filtru węglowego |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|