Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ssanie w baku - solucja
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-09-2006, 13:52   Ssanie w baku - solucja

Być może nie będzie to odkrywcze, ale chciałem się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami. Mianowicie wiele osób pisało na forum, że podczas odkręcenia korka wlewu paliwa słyszy syczenie - wywołane przez podciśnienie w baku. Ja uparcie odpisywałem, że nic takiego u mnie nie występuje - przynajmniej w Galancie. Po zakupie Colta również było tak samo - żadnego syczenia.

Ale do czasu. Ostatnio tankowała Baśka i okazało się, że dokręciła korek wlewowy nie do końca - tzn. tyle, na ile miała siły. Jakie było moje zdziwienie, kiedy usłyszałem syk - aż się przestraszyłem. Od tej pory zrobiłem kilka testów i za każdym razem, gdy dokręcam korek aż do przeskoczenia zapadki - słychać takie terkotanie - to syczenia nie ma. Gdy dokręcę słabiej - syczenie jest. Próbowałem to już wielokrotnie i - jak narazie - jest to reguła. Nie miało znaczenia, czy tankowanie do pełna czy nie, czy 95 czy 98 itp.

Spróbujcie u siebie - może uda się ten syk zlikwidować w ten sposób. Do tej pory zawsze przekręcałem korek do terkotnięcia - widocznie uruchamia to w nim jakiś mechanizm odpowietrzający.
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2006, 14:08   

u mnie to nie dziala
zawsze dokrecam az uslysze te klik i gdy duzo jezdze i wypije mi sporo benzyny to mam syczenie
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 18-09-2006, 15:11   

u mnie jak u dinbiego to samo, w obu autach, i w htb tez juz bo wczesniej to gdzies dziure mialem :D
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 18-09-2006, 15:26   

Zawsze zakręcam korek do usłuszenia "terkotania", natomiast kiedy tankuję jest odgłos syczenia :D

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-09-2006, 15:36   

No to d..a - a już myślałem, że to będzie rozwiązanie. W każdym razie - u mnie działa i to powtarzalnie - stąd wnioski.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-09-2006, 17:19   

U mnie tez tak jest - jak dokręcę aż trzaśnie to nie syczy później przy odkręcaniu niemniej jak dokręcone do trzaśnięcia to czuć często lekki zapaszek benzyny czyli to by wskazywało na jakiś mechanizm odpowietrzający.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 18-09-2006, 18:16   

zawsze zakręcam do terkotania. w EA zawsze syczy, a w E33 raczej nie syczy w ogóle (mimo, że układ jest szczelny).

pozdr
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-09-2006, 20:29   

Niech syczy - podciśnienie w baku jest generowane przez "purge valve" podłączony do kolektora ssącego, mający za zadanie odsysanie z baku par benzyny.

PSSSSST jest tylko objawem szczelności baku i układu paliwowego....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2006, 20:34   

Na a jeśli jest już przewidziane jakieś bezpośednie połączenie baku z atmosferą to jest to dopowietrzanie (ograniczenie podciśnienia w baku), a nie odpowietrzanie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-09-2006, 20:46   

W sumie to miałem na myśli właśnie dopowietrzanie - bo raczej paliwa w baku ubywa :)
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2006, 21:42   

Racja, z tym że niektórym się wydaje, że gdy ciśnienie w baku rośnie (wzrost temperatury, kołysanie autka itp.) to "odpowietrznik" wypuszcza nadmiar par bezpośrednio na zewnątrz.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-09-2006, 21:48   

A przybywanie jest drogie - coraz droższe.....

Zgadzam się, że więcej do baku powietrza się dostaje z kolektora niż z baku do kolektora - niemniej w baku panuje podciśnienie takie jak w kolektorze ssącym z którym impulsowo bak jest połączony (za pośrednictweim jeszcze filtru węglowego
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.