[CA5A 1.8] silnik 4g93 wadliwe głowice? |
Autor |
Wiadomość |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 07-05-2010, 17:20 [CA5A 1.8] silnik 4g93 wadliwe głowice?
|
|
|
Jak juz niektórzy wiedzą podczas ostatniego kjs-u w moim gieteju zawór powiedział papa. głowica pojechała do naprawy po raz drugi Od remonty przejechałem niecałe 3 tys km i motor padł. wszystko rozgrywa sie na 3. cylindrze, mam 2 głowice w których ten sam ssący zawór spotkał sie z tłokiem i trochę go powyginało. Na domiar złego w lancerze 4g93 także poleciały zawory, po prostu sie urwały. W czwartym silniku który rdzewieje u mnie w garażu jest wypalona dziura w tłoku na 3. cylindrze.
Gdzie szukać przyczyny? cholerne zawory "pękają" jak zapałki...może to wina prowadnic? bo nie jest normalnym, że zapłaciłem 1000zł na remont głowicy i po 3 tys km musze robić to ponownie |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 01-06-2010, 02:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 09-05-2010, 10:58
|
|
|
Wina przebiegu i przeprowadzanych remontow. Zobacz, ze kolejność jest taka:
Przebieg „około 300tys”, wymiana uszczelki pod glowica – koniec silnika.
Wg. mnie jest kilka opcji.
Podczas „remontu” pomijamy jakas bardzo istotna czynność (np. wymiana „jakiegos drobiazgu”teoretycznie niezwiązanego z sama uszczelka)
Przebieg silnika jest obliczony na 300tys., a pozniej to już kwestia szczescia.
Jest tez jeszcze jedna możliwość i od tej bym zaczal. Katalizator, a dokladnie caly układ wydechowy.
Może przez przypadek odkryłeś, ze jazda bez kata jest bardziej szkodliwa niż wszyscy przypuszczali? |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2010, 17:05
|
|
|
Nie wiem jak to jest w 1.8 GTI ale w eclipse i evo zawory są zgrzewane z dwóch części po to żeby w trzonku zaworu zamknąć sód czy coś tam. Ja bym postawił na układ paliwowy,myślę że trzeba winić wysokie temperatury za awarię(przytkany wtrysk=wysoka temperatura=pęknięty zawór).To tylko teoria. |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-05-2010, 21:36
|
|
|
mkm napisał/a: | pomijamy jakas bardzo istotna czynność ( | u mnie nie ma takiej opcji
mkm napisał/a: | Katalizator, a dokladnie caly układ wydechowy. | że niby odpręzony za bardzo ?
mkm napisał/a: | Przebieg silnika jest obliczony na 300tys | gdzie jest tak napisane? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 09-05-2010, 22:23
|
|
|
kartomaniak gti napisał/a: | u mnie nie ma takiej opcji
|
Jest, jest tylko jeszcze o niej nie wiesz
kartomaniak gti napisał/a: | że niby odpręzony za bardzo ?
|
Niekoniecznie odprężony. Może gdzies cofa spaliny? Nie wiem. To moje „strzały”. Zastanawia mnie ten trzeci cylinder i powtarzalność usterki.
kartomaniak gti napisał/a: |
mkm napisał/a: | Przebieg silnika jest obliczony na 300tys | gdzie jest tak napisane? |
Nieprecyzyjnie napisałem.
W sensie, ze do 300tys. nie ma problemu (ewentualnie jakies drobiazgi), a po 300 zaczynaja się powazniejsze usterki. Wiek, zuzycie materialu itp.
Moze wymiana zaworow (na ori) jest konieczna przy tych przebiegach? Nie wiem.
Temat ciekawy - zwlaszcza, ze mojemu do 300tys brakuje niewiele |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-05-2010, 22:31
|
|
|
mkm napisał/a: | Jest, jest tylko jeszcze o niej nie wiesz | to niech mnie ktoś oświeci zaraz cos na to poradzimy
mkm napisał/a: | Może gdzies cofa spaliny? | pomyśle nad tym, w każdej chwili moge wstawić tłumik środkowy co by go troche "zdławić"
mkm napisał/a: | a po 300 zaczynaja się powazniejsze usterki | wszystko zależy od użytkowania, mojemu koledze w clio silnik 1.8 wystarczał na ok 15 tys km (w tym kjsy itp) |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 09-05-2010, 22:54
|
|
|
kartomaniak gti, jak dasz rade to zrob pare fotek do "sledztwa" to zainteresujemy tematem paru sledczych |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 10-05-2010, 10:10
|
|
|
głowa jest już prawie zrobiona więc nie bedzie fotek uszkodzeń szkoda, że nie mam bloku od 1.6 to bym spróbował przepasować |
_________________
 |
|
|
|
 |
|