Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] silnik 4g93 wadliwe głowice?
Autor Wiadomość
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-05-2010, 17:20   [CA5A 1.8] silnik 4g93 wadliwe głowice?

Jak juz niektórzy wiedzą podczas ostatniego kjs-u w moim gieteju zawór powiedział papa. głowica pojechała do naprawy po raz drugi :? Od remonty przejechałem niecałe 3 tys km i motor padł. wszystko rozgrywa sie na 3. cylindrze, mam 2 głowice w których ten sam ssący zawór spotkał sie z tłokiem i trochę go powyginało. Na domiar złego w lancerze 4g93 także poleciały zawory, po prostu sie urwały. W czwartym silniku który rdzewieje u mnie w garażu jest wypalona dziura w tłoku na 3. cylindrze.
Gdzie szukać przyczyny? cholerne zawory "pękają" jak zapałki...może to wina prowadnic? bo nie jest normalnym, że zapłaciłem 1000zł na remont głowicy i po 3 tys km musze robić to ponownie :evil:
_________________

Ostatnio zmieniony przez karolgt 01-06-2010, 02:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-05-2010, 10:58   

Wina przebiegu i przeprowadzanych remontow. Zobacz, ze kolejność jest taka:
Przebieg „około 300tys”, wymiana uszczelki pod glowica – koniec silnika.
Wg. mnie jest kilka opcji.
Podczas „remontu” pomijamy jakas bardzo istotna czynność (np. wymiana „jakiegos drobiazgu”teoretycznie niezwiązanego z sama uszczelka)
Przebieg silnika jest obliczony na 300tys., a pozniej to już kwestia szczescia.
Jest tez jeszcze jedna możliwość i od tej bym zaczal. Katalizator, a dokladnie caly układ wydechowy.
Może przez przypadek odkryłeś, ze jazda bez kata jest bardziej szkodliwa niż wszyscy przypuszczali?
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2010, 17:05   

Nie wiem jak to jest w 1.8 GTI ale w eclipse i evo zawory są zgrzewane z dwóch części po to żeby w trzonku zaworu zamknąć sód czy coś tam. Ja bym postawił na układ paliwowy,myślę że trzeba winić wysokie temperatury za awarię(przytkany wtrysk=wysoka temperatura=pęknięty zawór).To tylko teoria.
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-05-2010, 21:36   

mkm napisał/a:
pomijamy jakas bardzo istotna czynność (
u mnie nie ma takiej opcji

mkm napisał/a:
Katalizator, a dokladnie caly układ wydechowy.
że niby odpręzony za bardzo ?

mkm napisał/a:
Przebieg silnika jest obliczony na 300tys
gdzie jest tak napisane?
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-05-2010, 22:23   

kartomaniak gti napisał/a:
u mnie nie ma takiej opcji

Jest, jest tylko jeszcze o niej nie wiesz :mrgreen:
kartomaniak gti napisał/a:
że niby odpręzony za bardzo ?

Niekoniecznie odprężony. Może gdzies cofa spaliny? Nie wiem. To moje „strzały”. Zastanawia mnie ten trzeci cylinder i powtarzalność usterki.
kartomaniak gti napisał/a:

mkm napisał/a:
Przebieg silnika jest obliczony na 300tys
gdzie jest tak napisane?

Nieprecyzyjnie napisałem.
W sensie, ze do 300tys. nie ma problemu (ewentualnie jakies drobiazgi), a po 300 zaczynaja się powazniejsze usterki. Wiek, zuzycie materialu itp.
Moze wymiana zaworow (na ori) jest konieczna przy tych przebiegach? Nie wiem.
Temat ciekawy - zwlaszcza, ze mojemu do 300tys brakuje niewiele :mrgreen:
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-05-2010, 22:31   

mkm napisał/a:
Jest, jest tylko jeszcze o niej nie wiesz
to niech mnie ktoś oświeci :P zaraz cos na to poradzimy :lol:
mkm napisał/a:
Może gdzies cofa spaliny?
pomyśle nad tym, w każdej chwili moge wstawić tłumik środkowy co by go troche "zdławić"

mkm napisał/a:
a po 300 zaczynaja się powazniejsze usterki
wszystko zależy od użytkowania, mojemu koledze w clio silnik 1.8 wystarczał na ok 15 tys km (w tym kjsy itp) :twisted:
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-05-2010, 22:54   

kartomaniak gti, jak dasz rade to zrob pare fotek do "sledztwa" to zainteresujemy tematem paru sledczych 8)
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-05-2010, 10:10   

głowa jest już prawie zrobiona więc nie bedzie fotek uszkodzeń :( szkoda, że nie mam bloku od 1.6 to bym spróbował przepasować :P
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.