 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Problemy z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 22-03-2010, 17:38 [C52A 1.5] Problemy z silnikiem
|
|
|
Witam.
Mam problemy z moim Coltem, mianowicie od jakiegoś czasu auto bardzo dziwnie się zachowuje podczas przyspieszania. W przedziale obrotowym 2500-3000obr/min czuć lekkie szarpanie i brak mocy, do tego raz na kilka dni lubi się zapalić kontrolka Check Engine i po kilkunastu kilometrach zgasnąć. Oprócz tego auto na zimnym silniku gaśnie, potrzebuje przejechać ok. 500m żeby nie zgasnąć (obroty wtedy utrzymują się na poziomie 500obr/min) następnie po przejechaniu kilku kilometrów utrzymuje już około 1000obr/min. Wyregulowałem obroty na 850obr/min i wyczyściłem przepustnicę, niestety oprócz mniejszego dystansu potrzebnego na utrzymanie zapalonego silnika nic to nie dało.
Wymrugałem błędy i okazało się, że uszkodzona jest sonda lambda i czujnik TDC 1 cylindra (czyli błędy 11 i 23 według strony Krzyzaka). W związku z tym mam pytanie czy wymiana tych czujników przywróci mojemu autku zdrowie czy może powinienem coś jeszcze zrobić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-03-2010, 19:08
|
|
|
Po pierwsze: czy były wymieniane kondensatory w ECU? |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 22-03-2010, 19:52
|
|
|
Nie, nie były. Jutro sprawdzę w jakim są stanie i spróbuję znaleźć kogoś z lutownicą grzałkową, bo ja niestety mam tylko transformatorową. |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
sym85
Nowy Forumowicz

Auto: Colt C52 1991/Carisma DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 19 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 22-03-2010, 20:13
|
|
|
U mnie były bardzo podobne objawy.. Oprócz błędu sondy był jeszcze czujnik położenia przepustnicy. Czyszczenie przepustnicy, wymiana sondy i kondensatorów w ECU nic nie pomogły. Aktualnie autko stoi już od tygodnia (wątek na forum pare tematów poniżej). Potem wymiana aparatu zapłonowego bo padł i teraz powtórka z rozrywki. Wysłałem ECU i aparat do sprawdzenia - mogę dać namiary.
Sugerowałbym jeszcze sprawdzić szczelność kolektora - mój był pęknięty - po spawaniu (niestety tylko) poprawiło się nieco jeśli chodzi o szarpanie i brak mocy przy wyższych obrotach - dodam jeszcze, że ten stan przed spawaniem kolektora jeszcze się pogarszał, na tyle, że ciężko było ujechać. |
_________________ sym85
Colt 1,5 GLXi 1991
Carisma 1,9 DID 2003 |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 13-05-2010, 21:23
|
|
|
Ok, wyeliminowałem problem z wolnymi obrotami. Okazało się, że rozmontowanie na części pierwsze i ponowne złożenie przepustnicy spowodowało, że silniczek krokowy zaczął poprawnie funkcjonować:)
Pozostał jeszcze problem ze spadkiem mocy w zakresie obrotów 2000-3000. Kupiłem Palma i od kilku dni loguję parametry silnika. Mam nadzieję, że coś tam znajdę. |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
|
|