Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosze o wykres z Evoscana działania sondy lambda
Autor Wiadomość
gdi user 
Nowy Forumowicz

Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 16-05-2010, 21:49   

Przez cały czas pomiaru (na rozgrzanym silniku), około 15 minut AFR=31,36 obroty silnika poniżej 650rpm.
Po włączeniu klimatyzacji AFR=28.00, wyprzedzenie zapłonu 19stopni.
Po dodaniu "gazu" AFR spada do 14,7 pojawia się napięcie na sondzie
Na zimnym silniku na tzw "ssaniu" AFR= 14,3
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 16-05-2010, 22:06   

gdi user napisał/a:
około 15 minut AFR=31,36
dziwne trochę, silnik automatycznie powinien zmienić tryb. Tak jest u mnie, i w jeszcze paru innych GDI z jakimi miałem do czynienia. Sporo o tym na rosyjskich forach. Może w Volvo wygląda to inaczej.

Czy na podniesionych obrotach oscylacja i napięcie z sondy w miarę normalne?

Ten spadek temperatury silnika na wykresie to skąd? Czy wentylator się załączył?

Ciśnienie na WC trochę niskie, czy masz przekłamanie na komputerku względem spalania faktycznego?
 
 
gdi user 
Nowy Forumowicz

Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 16-05-2010, 22:29   

Niskie ciśnienie jest związane z niskimi obrotami silnika, przy około 630rpm, waha się ono w granicach 47mpa, natomiast przy 850 rpm oscyluje około 50mpa.Dziwną sprawą jest ze po zgaszeniu silnika ciśnieni leci w dół do około 8mpa. Ten poprzedni wykres był "nagrany" podczas uczenia obrotów, ten spadek temp. jest powodowany włączeniem wentylatora nagrzewnicy na max. Wentylator chłodnicy włącza się przy około 110 stopniach.Spalanie po zimie podskoczyło o około 1,5-2 litry w stosunku do zimy, w zimie spalanie pokrywało się z komputerem pokładowym i było około 7,2 l/100km a ostatnio około 9l/100km. Volvo i Carisma ma identyczne silniki i identyczne komputery ECU wiec trochę dziwne jest to, że moje volvo nie działa tak jak większość.

Ps. dziękuję aren195612 za zainteresowanie moim problemem :partyman:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.