Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A] - NIE CHCIAŁ ODPALIĆ - POTEM ODPALIŁ O CO KAMAN?
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2010, 14:36   

Ok zakupiłem dobrą nasadkę do świec. Yato i niestety. Swiece siedzą i nie chcą wyjść. Nie jestem jakiś mięczak, ale samymi rękoma nie idzie ich odkręcić. Zastanawiam się nad przedłóżką (rurka - te sprawy). Macie jakiś pomysł. Nie chcę zrobić sobie kuku że np świeca się urwie i zostanie w środku lub zerwę gwint i świecę wyjmę z gwintem.
Olej z grubsza wybrałem, ale dalej go tam roszeczkę jest.
Dajcie jakiś patent na odkręcenie tych świeczek, nigdy w żadnym samochodzie nie miałem takiego problemu, czasami musiałem naprawdę się zaprzeć ale prędzej czy później puszczały (no nie wiem, chyba że w miśku świece odkręcają się w inna strone :D , ale sądzę że nie).

Czy mam wziąść długa rurkę i być brutalem?? Tylko żeby z tego jakaś :butthead: nie wyszła.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Paweł4x4 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Colt 1.6 16v CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 32
Skąd: Włocławek
Wysłany: 31-05-2010, 21:44   

Miałem taki samo problem jak ty ze świecami. Najlepiej odkręcić tak jak pisałeś długim nasadowym kluczem, jak masz taki z dziurką to włóż w nią jakiś dobry klucz imbusowy i na niego jeszcze jakąś rurkę i odkręcaj udarowo czyli krótkie mocne szarpnięcia i powinno puścić, ta samą bajka z nasadką i grzechotką też możesz przedłużyć jakąś rurką i powinno w takim sposób puścić no chyba że masz świece wklejane. I jeśli dobrze zrozumiałem to postaraj się wcześniej pozbyć tego oleju z tych "wlotów" od świec.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2010, 14:22   

Generalnie sprawa ma się tak:
Jednego dnia wyssałem tyle oleju ile się dało. Potem udało mi się wykręcić świece. Wyczyściłem i wkręciłem ponownie. Próba odpalenia, mieli mieli mieli nic. Czuć zapach paliwa, ale zapłonu brak. Sprawdzam iskrę na świecach dupa brak (przykładałem do pokrywy zaworów, do jeszcze jakiejś tam części, nawet do nadwozia) iskry brak. Następnego dnia ide sprawdzić inną nową świecą. Tym razem z żoną. Usiadła zakręciła i widzę że chce zapalić. Musiałem go pokręcić rozrusznikiem i zaskoczył chodzi gicior. Zgasiliśmy i znowu odpaliliśmy poruszałem kabelkami, wszystko git. Jazdy nie robiliśmy.
Nastepnego dnia, po pracy myśle podjadę po nowe świece. Wsiadam kręcę kręcę i dupa. Zdejmuję fajkę, biorę nową świece brak iskry.

Kończy mi się powoli cerpliwość. W piątek oddaję samochód do elektryka. Sam nie zdjagnozuję co jest nie tak.
Ale mam takie pytanko (bo może robię to źle), jak sprawdza się iskrę na świecy.
Wykręciłem świeczkę (lub wziołem nową) zdjołem fajkę, wsadzilem świece w faje przyłożyłem do pokrywy zaworów bokiem lub tym zakrzywionym końcem. Czy ok?
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 01-06-2010, 14:41   

tttwm napisał/a:
wsadzilem świece w faje przyłożyłem do pokrywy zaworów bokiem lub tym zakrzywionym końcem. Czy ok?

Może być, ale lepiej przyłóż do nielakierowanego elementu masy.
Tak na przyszłość zauważyłem, że duuuuużo łatwiej się wykręca świecę jak głowica jest rozgrzana. Więc jak macie problemy z wykręceniem zagrzejcie silnik i dopiero kręćcie (ale uwaga aby się nie poparzyć świecą).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2010, 22:14   

A ma może ktoś z was pożyczyć (najlepiej z Wawy) aparat zapłonowy i ewentualnie go sprzedać jeśli okaże się że to była przyczyna. Jako że w mechanice nie jest aż tak płynny to miło by było gdy by przy okazji ktoś pomółg/założył mi ten nowy apart. Oczywiście co do kasy się dogadamy.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 10-11-2010, 15:07   no i co bylo ?

zdiagnozowales te gasniecia i nie odpalenia ? moj colcik znowu stoi juz 3 dzien i nie chce odpalic :/ pada deszcz wilgoc i po nocy nie odpalil :/.
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2010, 12:23   

Tak zdjagnozowałem. Był to umierający aparat zapłonowy. W pewnym momencie padł zupełnie i po wymianie gra gitara.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.